خبرگزاری کار ایران

وفایی: فاصله دوچرخه‌سواری آسیایی با مدال المپیک زیاد است

وفایی می‌گوید: هنگامی می‌توان از دوچرخه‌سواری انتظار مدال داشت که با برنامه‌ریزی اعزام‌های موفقی به تورهای اروپایی داشته باشیم.

محمود وفایی، کارشناس دوچرخه‌سواری در خصوص نتایج به دست آمده توسط دوچرخه‌سواران ایران در المپیک به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: المپیک مهمترین رویداد ورزشی جهان است. حتی شرکت کردن در آن هم می‌تواند باعث افتخار ورزشکاران باشد. با توجه به اینکه دوچرخه‌سواران ما در تورهای معتبر هم شرکت می‌کنند ولی باز هم تحت تاثیر جو المپیک قرار گرفتند و نتوانستند نتیجه مطلوبی کسب کنند و از رسیدن به خط پایان بازماندند.

او ادامه می‌دهد: ایران در رنکینگ قاره آسیا در رتبه اول قرار دارد و همواره در کسب نتایج در بین کشورهای آسیایی پیشتاز است اما فاصله دوچرخه‌سواری آسیا با اروپا بسیار زیاد است. ایران به عنوان کشور پیشتاز باید این فاصله را کم کند تا بتواند به عنوان یک مدعی در رقابت‌های المپیک و جهانی شرکت کند. یکی از فاکتورهای اصلی برای کسب مدال المپیک بالارفتن تعداد سفرهای تیم ملی است. ما هنگامی می‌توانیم از دوچرخه‌سواری انتظار مدال داشته باشیم که با برنامه‌ریزی اعزام‌های موفقی به تورهای اروپایی داشته باشیم.

 

کد خبر : ۳۹۸۱۹۱