خبرگزاری کار ایران

برانکو: برای رضاییان جایی نداریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد تیمش کار سختی مقابل گسترش فولاد دارد.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل گسترش‌فولاد تبریز گفت: قبل از هر چیز روز خبرنگار را به شما تبریک می گویم. خوشحالم دوباره در شهری هستم که خاطرات خوبی از آن دارم. از زمانی که سرمربی تیم ملی ایران بودم تا امروز که سرمربی پرسپولیس هستم. شهری که همیشه از من به خوبی استقبال شده و احساس خوبی دارم. همه منتظر بودید که لیگ زودتر شروع شود. و با بازی هایی که ما و شما انتظار داریم هواداران را خوشحال کنیم.

وی ادامه داد: گسترش فولاد در سه سال اخیر تیم با ثباتی بود و در مسابقات خوب ظاهر شده است اما شاید یکی از دلایلی که فصل قبل به بالای جدول نرفت مصدومیت محمد نصرتی بود. اما چیزی که باید از آن تمجید کنم این است که فراز کمالوند امسال تیمش را خوب بسته است و با وجود اینکه برخی از بازیکنان از این تیم رفته‌اند اما به خوبی جای آنان پر شده است اما نه هر بازیکنی بلکه بازیکنانی مثل خسوس، خلعتبری، شیمبا و ... که نیاز به تعریف من ندارند. اگر یادتان باشد فصل گذشته ما یکی از سخت‌ترین بازی‌ها را مقابل گسترش فولاد انجام دادیم و الان ابتدای فصل با هم برخورد می‌کنیم و این طبیعی است که ما به دنبال نتیجه خواهیم بود اما برای گسترش فولاد هم به عنوان یک تیم با ثبات احترام قائلیم و می‌دانیم چه چیزی در انتظار ماست.

سرمربی پرسپولیس در مورد نیمکت نشینی مهدی طارمی تصریح کرد: او یک بازیکن حرفه‌ای است اما در یک برهه از زمان تفکر دیگری داشت و می‌خواست جای دیگری بازی کند اما این موضوع ناراحتی و یا عصبانیت ما را به دنبال نداشت چرا که او به دنبال موقعیت بهتر بود اما حالا شاید تصمیمش اشتباه بوده باشد. مهدی قطعا بهتری شرایط را می‌خواهد و ما به او احترام می‌گذاریم اما پیش از شروع لیگ با من تمرین نداشت. با این همه فردا مشخص خواهد شد که او در ترکیب اصلی خواهد بود یا نه.

وی ادامه داد: درباره رامین رضائیان هم قبل از هر چیزی باید بگویم که دیگر جا نداریم و آن چیزی که مهم است این است که ما از کادر بازیکنان فعلی راضی هستیم.

سرمربی پرسپولیس درباره ارزیابی‌اش از لیگ امسال و مقایسه آن با فصل‌های قبل تصریح کرد: من یک سال و نیم پیش به ایران آمدم و همان سال سپاهان با فرکی به صورت دراماتیک قهرمان شد وضعیت فصل قبل هم که می‌دانید که استقلال خوزستان با تفاضل دو گل نسبت به ما به قهرمانی رسید. بارها گفته‌ام که در لیگ ایران تیم‌های با کیفیتی بازی می‌کنند و پرسپولیس ،‌استقلال،‌سپاهان،‌تراکتورسازی اگر قلعه نویی زودتر می‌آمد، ذوب آهن ،‌استقلال خوزستان،‌نفت و ... همگی‌ تیم های خوبی هستند وبه همین دلیل است که نتایج غیرقابل پیش بینی هستند. شاید در قطر و یا عربستان بازیکنان خارجی بهتری نسبت به لیگ ایران بازی می‌کنند اما می‌توانم بگویم لیگ ایران از لیگ‌های حوزه خلیج فارس با کیفیت تر است.

برانکو در خصوص تعطیلات نزدیک به یک ماه لیگ برتر به دلیل اردوی تیم ملی تصریح کرد: من فقط نظرم را می‌گویم همه ما علاقه داریم تیم ملی به نتیجه برسد اما اینکه تعطیلات با این تعداد روز بهترین تصمیم است یا نه به عهده سرمربی تیم ملی است. به نظرم برای بازیکنان خوب نیست که زمان زیادی بدون بازی بمانند. البته باید از سوال شما تشکر کنم هرچند که مربیان هر کدام فلسفه کاری خودشان را دارند و این سوال مربوط به سرمربی تیم ملی است.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس بزرگترین تیم ایران و آسیاست که حدود ۴۰ میلیون هوادار دارد و ما هم در قبال آنها مسئولیت داریم. البته همیشه ساده نیست که امکان برد با ما باشد اما فلسفه باشگاه ما برای کسب بردهای بیشتر و امتیازگیری بهتر است تا هواداران زیادی روی سکوها باشند چرا که همه ما برای هواداران بازی می‌کنیم.

وی درباره استفاده از محمد انصاری در قلب خط دفاع و اینکه آیا از او راضی بوده بیان داشت: در دو بازی که انجام دادیم انصاری بهترین دفاع ما بود اما شاید اشکالاتی هم بوده چون باید در نظر بگیرید تمام بازیکنان خط دفاع ما عوض شده‌اند و او تنها بازیکنی است که از فصل قبل در پرسپولیس باقی مانده است. البته این را هم بگویم که در بازی سایپا و فولاد این دو تیم فقط یک موقعیت داشتند که همان یک موقعیت در بازی با فولاد تبدیل به گل شد. ما بازیکنانی داریم که می‌توانند در این دو پست یعنی دفاع مرکزی و دفاع کناری بازی کنند.

برانکو در خصوص زمین مسابقه و اینکه بازی دو تیم در دور برگشت فصل گذشته در ورزشگاه یادگار امام انجام شد گفت: ما سال قبل هم هیچ گله‌ای برای زمین بازی نداشتیم و باید بگویم فصل قبل به دلیل مسائل امنیتی زمین بازی فرق کرد و ما هیچ اصراری به این موضوع نداشتیم چرا که زمین بازی هرچه برای ما باشد برای حریف هم همان خواهد بود.

وی در خصوص انتشار مبلغ قراردادها خاطرنشان کرد: من از شما نمی‌پرسم که چقدر حقوق می‌گیرید شاید شما گران‌ترین خبرنگار باشید چرا که حتما بهترین مطالب را می‌نویسید اما برای حقوق باید بگویم که حقوق من به اندازه حقوق ۱۵ سال قبل است آن هم در نظر داشته باشید که من نتیجه و کارنامه‌ای پشت سرم دارم. باشگاه وقتی بازیکن می‌گیرد به سوابق ان توجه می‌کند و برای گرفتن مربی هم همین طور است. البته همان طور که برای جذب بازیکنان تضمینی وجود ندارد برای مربیان هم کسی نمی‌تواند تضمین دهد. فصل گذشته پرسپولیس در آستانه قهرمانی بود و توجه داشته باشید که سرمربی آن تیم من بودم. همه مربیانی که در ۱۰ سال قبل در پرسپولیس بودند از من بیشتر پول گرفتند اما مهم نیست چرا که من ۶۰ درصد ارزشم پول گرفته‌ام و فکر می‌کنم بد است که بخواهیم درباره حقوق شخصی دیگران حرف بزنیم.

برانکو در مورد اینکه در فوتبال اروپا مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان اعلام می‌شود گفت: در اروپا این تصمیم با هماهنگی بازیکن و مربی با باشگاه انجام می‌شود چرا که قرارداد بازیکن و مربی جزو اسرار کاری است و محرمانه تلقی می‌شود اما من دلیلی نمی‌بینم که از این شرایط قراردادم خجالت بکشم.

 

کد خبر : ۳۹۷۵۹۱