خبرگزاری کار ایران

مرفاوی: یک کارشناس می‌خواست جای من را در صبا بگیرد

صمد مرفاوی گفت: اینکه کسی پول زیادی بگیرد مشکلی نیست. این بد است که یک نفر بخواهد جای من را در تیمی که با آن قرارداد بسته‌ام، بگیرد.

به گزارش ایلنا، صمد مرفاوی این هفته باید به همراه صبا با پیکان دیدار کند. او در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی گفت:« در هفته اول لیگ برتر هنوز تیم‌ها شرایط ایده‌آل خود را پیدا نکرده است. به هر حال این موضوع در فوتبال ما طبیعی است شاید در لیگ‌های اروپا شاهد آن نباشیم اما متاسفانه به خاطر اینکه تیم‌ها در لیگ ایران در زمان‌های مختلفی شروع به آماده‌سازی می‌کنند با چنین مشکلاتی روبرو هستیم. خدا را شکر ما تیم را جمع و جور کردیم هر چند که تمرینات زیادی انجام نداده‌ایم و تنها 13 جلسه مفید پیش از شروع لیگ برگزار کردیم اما از بازیکنان جوان و باتجربه در کنار هم استفاده می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی هم کسب کنیم.»

مرفاوی با اشاره به اینکه صبا نسبت به سال گذشته متفاوت‌ شده است،‌گفت:«در سال گذشته صبا اسپانسر و حامی مالی داشت اما امسال شرایط فرق کرده و همچنین بیشترین تغییرات را داشته‌ایم. فکر نمی‌کنم تیمی به اندازه صبا چنین تغییراتی داشته باشد. حتی تیم‌هایی که خیلی زود تمرینات خود را آغاز کرده‌اند اعلام می‌کنند هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‌اند. ما که دیگر تمرینات خود را دیرتر آغاز کرده‌ایم و برای رسیدن به آمادگی زمان نیاز داریم.»

سرمربی صبا در خصوص انتشار رقم قرارداد بازیکنان و کادر فنی هم گفت:«این مسئله جدیدی نیست. چندین سال است رقم قرارداد بازیکنان منتشر می‌شود اما فکر می‌کنم از همان اول کار درستی نبود که انجام شد. چرا که خیلی از مربیان و بازیکنان به آن رقمی که اعلام می‌شود نمی‌رسند. پرداختی‌ها با رقم‌هایی که اعلام می‌شود متفاوت است. هزاران مشکل وجود دارد. به نظرم این مسئله فقط یک مانور است که باب شده است. البته مسئله جالبی هم نیست که در جاهای دیگر این موارد وجود ندارد. همیشه اینگونه مسائل جواب نمی‌دهد. ما نمی‌توانیم خود را گول بزنیم. مشکلات برای همه تیم‌ها وجود دارد و خیلی جاها هم طلب‌ها پرداخت نمی‌شود. امیدوارم آقای تاج که به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده و این مسائل را درک می‌کند شرایط را بهبود بخشد.»

سرمربی صبا در مورد اینکه چرا باشگاه استقلال به خاطر طلبش شکایت نکرده و آیا این مسئله به این موضوع برمی‌گردد که نگران از دست دادن جایگاهش در بین هواداران است، گفت: «من نگران از دست دادن جایگاهم در بین هواداران استقلال نیستم. زمانی که طلبکار بودم باشگاه استقلال اعلام کرد که باید پولم را از سازمان لیگ بگیرم که برای این موضوع هم باید از استقلال شکایت می‌کردم. من این کار را انجام دادم و از استقلال شکایت کردم که کمیته انضباطی هم رای خود را به سود من اعلام کرد. فکر می‌کنم این موضوع در سال 89 یا 90 بود که از آن زمان تاکنون هنوز پولی پرداخت نشده است. دوستان من در تیم رقیب در همان زمان طلبکار بودند و پولشان را از سازمان لیگ دریافت کردند اما نمی‌دانم پول من پرداخت نمی‌شود. به هر حال برخی‌ها با روابطی که داشتند پولشان را دریافت کردند. متاسفانه در فوتبال ما این موضوع وجود دارد که افراد با روابط‌شان به اهداف‌شان می‌رسند.»

سرمربی صبا با اشاره به موضوعی که در فوتبال ما بسیار بد است، گفت:« اینکه کسی پول زیادی بگیرد مشکلی نیست. این بد است که یک نفر بخواهد جای من را در تیمی که با آن قرارداد بسته‌ام، بگیرد. من به خاطر معرفتی که مدیرعامل باشگاه صبا داشت با این تیم قرارداد سفید امضا کردم اما یک فرد که کارشناس مربی است پس از حضور من در تیم صبا با خود اسپانسر می‌آورد و می‌خواهد جای من را بگیرد. این ناجوانمردانه است. با چه وجدان و روحی دست به چنین کاری می‌زنند. بعضی‌ها خیلی راحت به هر طریقی می‌خواهند به جایی برسند. خدا را شکر هم اکنون ما کار خود را دنبال می‌کنیم اما اینگونه رفتارها بد است. صحبت من به شخصی است که کارشناس و مربی خود را می‌داند. نمی‌خواهم شفاف‌سازی کنم. وقتی مسئولین ما در مورد مسائل صحبت نمی‌کنند چرا ما در مورد این موارد صحبت کنیم.»

 

کد خبر : ۳۹۵۶۲۷