خبرگزاری کار ایران

انتخابی تیم ملی کشتی آزاد

کمیل قاسمی با غلبه بر هادی المپیکی شد

کمیل قاسمی به عنوان کشتی‌گیر 125 کیلوگرم تیم ملی برای مسابقات المپیک انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مسابقات انتخابی سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد در خانه کشتی تهران برگزار شد و کمیل قاسمی با غلبه بر پرویز هادی به عنوان ملی‌پوش 125 کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک انتخاب شد.

در این مبارزه که با قانون دو برد از سه بازی برگزار شد، کمیل قاسمی با وجود شکست در دیدار اول، دو بازی بعدی را با پیروزی پشت سر گذشات و به عنوان کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی در المپیک انتخاب شد.

در اولین دیدار وزن 125 کیلوگرم، پرویز هادی با نتیجه 7 بر 3 برابر کمیل قاسمی به پیروزی رسید. اما در دومین بازی، در حالی که کار با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت، اما با توجه به اینکه قاسمی امتیاز آخر را گرفته بود، دستش به عنوان کشتی‌گیر پیروز بالا رفت تا به این ترتیب کار برای انتخاب ملی‌پوش سنگین وزن کشتی آزاد به بازی سوم کشیده شود. در نهایت جدال سوم این دو آزادکار با تجربه کشورمان با پیروزی 2 بر 1 به نف قاسمی خاتمه یافت.

قاسمی در المپیک  2012 لندن نیز موفق به کسب مدال برنز شده بود.

طبق مصوبه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد، فرد برنده به عضویت تیم ملی در المپیک درخواهد آمد. با این وجود اسامی نفرات اعزامی به المپیک در فاصله 15 روز مانده به این بازی‌ها از سوی کادر فنی اعلام خواهد شد.

 

 

 

کد خبر : ۳۸۷۱۷۲