خبرگزاری کار ایران

نقل و انتقالات عجیب این فصل فوتبال ایران؛

از بی اعتنایی رامین رضاییان تا بغض آرش برهانی

اتفاقات رخ داده در نقل‌وانتقالات این فصل جزو عجیب‌ترین اتفاقات فصل‌های اخیر لیگ ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فصل نقل و انتقالات در ایران همیشه آبستن اتفاقات عجیب بوده است. از قراردادهای نجومی گرفته، تا پیوستن بازیکنان به تیم‌های رقیب. نقل‌وانتقالات این فصل اما در نوع خود بسیار عجیب بوده است. در ادامه به بررسی نقل‌وانتقالات انجام شده می‌پردازیم.

علیرضا بیرانوند

انتقال علیرضا بیرانوند به پرسپولیس اولین بمب نقل و انتقالات در این فصل بود. یکی از دلایل قهرمان نشدن پرسپولیس قطعا خط دروازه این تیم بود. ضعفی که حتی با اضافه شدن لوبانف هم برطرف نشد.

حضور بیرانوند در پرسپولیس حاشیه‌های زیادی داشت. او قبل از آمدن رحمتی به استقلال خود را استقلالی می‌دانست و حتی در صفحه مجازی‌اش این موضوع را مطرح کرده بود. اما اضافه شدن رحمتی به استقلال و حضور موفق او درون دروازه و البته تمدید قرارداد او برای سه فصل دیگر، باعث شد بیرانوند راه دیگری در پیش گیرد و این بار خود را پرسپولیسی بداند. اتفاقی که خشم هواداران استقلال را در بر داشت. پرسپولیسی شدن بیرانوند قطعا یکی از مهم‌ترین اتفاقات در فصل نقل و انتقالات بود.

علیرضا بیرانوند

وحید امیری

اما عجیب‌تر از انتقال بیرانوند، پرسپولیسی شدن وحید امیری بود. هر روز اخبار ضد و نقیضی در مورد این بازیکن مطرح می‌شد. نصرالهی مشاور افشارزاده از توافق تقریبا قطعی امیری با استقلال خبر می‌داد. از سوی دیگر ترکاشوند، مشاور مالی پرسپولیس خبر از توافق امیری با پرسپولیس داد. حضور علیرضا منصوریان در تمرین تیم ملی این شائبه را به وجود آورد که او برای صحبت با امیری به تمرین رفته است تا او را متقاعد کند که به استقلال بیاید. اتفاقی که البته به مزاق پرسپولیسی‌ها خوش نیامد. در نهایت اما این امیری بود که تصمیم نهایی را گرفت و قرارداد جنجالی‌اش را با پرسپولیس امضا کرد و بعد از پیوستن به این تیم نیز گفت به حرف دلش گوش داده است و به پرسپولیس آمده، حرفی  که البته این بار ناراحتی هواداران استقلال و واکنش‌های منفی آنها را به همراه داشت.

وحید امیری

کنعانی زادگان

انتقال کنعانی‌زادگان مدافع سرباز ملوان به استقلال از عجیب‌ترین اتفاقات فصل نقل وانتقالات لیگ بود. کنعانی‌زادگان بازیکن پرسپولیس بود که به دلیل خدمت سربازی به ملوان رفت و به نظر می‌رسید بعد از اتمام دوران خدمت باید به جمع این تیم بازگردد. مسئولان پرسپولیس معتقد بودند که او هنوز با پرسپولیس قرارداد دارد و نمی‌تواند به تیم دیگری برود. اما با این حال کنعانی‌زادگان با بی‌اعتنایی به حرف مسئولان پرسپولیس به تیم رقیب یعنی استقلال پیوست. انتقالی که واکنش‌های مختلفی را از سوی هواداران دو تیم به وجود آورد. کنعانی‌زادگان که در صفحه مجازی‌اش با نشان دادن عدد 6 برای استقلالی‌ها کری خوانده بود، به یک‌باره استقلالی شد. عجیب‌تر اینکه او در مصاحبه‌ای گفت از بچگی استقلالی بوده است.

کنعانی‌زادگان

کاوه رضایی

آبی‌پوش شدن کاوه رضایی اما مرحمی بود برای استقلالی‌ها. آنها که احساس می‌کردند در جذب وحید امیری از پرسپولیس شکست خورده‌اند، با پیوستن کاوه به تیمشان به نحوی دربی نقل‌وانتقالات را به تساوی کشاندند. کاوه رضایی از جمله بازیکانی بود که گفته می‌شد با پرسپولیس به توافقات خوبی رسیده است و در یک قدمی این تیم قرار دارد. اما با چرخشی ناگهانی نهایت استقلالی شد. مذاکرات رضایی با پرسپولیس و پیوستنش به استقلال شائبه‌های زیادی را به وجود آورد. هواداران پرسپولیس معتقدند کاوه از قبل با استقلال به توافق رسیده بود و مذاکرات او با پرسپولیس سوری بوده است. در نهایت رضایی ترجیح داد پیشنهادهای اروپایی و داخلی‌اش را رد کند و به استقلال بپیوندد.

کاوه رضایی

بختیار رحمانی

بختیار رحمانی بارها گفته بود که استقلالی است. او پیش از این نیز تا آستانه‌ استقلالی شدن پیش رفته بود اما هر بار بنا به دلایلی نمی‌توانست آبی پوش شود. خبر انتقال او به استقلال خبر خوشی برای هواداران این تیم بود، چرا که او  فصل موفقی در تراکتور داشت و جزو مهرهای خوب این تیم بود. ضمن اینکه با جذب او، استقلال در پست هافبک بازیساز که فصل گذشته کمبود زیادی را در این قسمت احساس می‌کرد، صاحب مهره‌ای قابل اتکا شد.

01071255

طارمی و رضاییان

تکلیف این دو بازیکن البته هنوز معلوم نیست. به نظر می‌رسد تلکلیفشان با خودشان هم مشخص نیست. رضاییان می‌گوید درگیر مریضی پدرش است اما در نهایت سر از ترکیه درمی‌آورد. رفتارهای رضاییان به شدت برانکو و مدیران پرسپولیس را عصبانی کرده است، چرا که آنها معتقدند رضاییان با پرسپولیس قرارداد دارد. فعلا به صورت قطعی وضعیت این بازیکن مشخص نشده است. اما به طور قطع حتی اگر او به پرسپولیس بیاید دیگر محبوبیت فصل گذشته را در میان هواداران پرسپولیس و البته شاید برانکو نخواهد داشت.

از طرف دیگر مهدی طارمی بلافاصله بعد از اتمام فصل اعلام کرد قصد دارد فوتبالش را در اروپا ادامه بدهد. در ابتدا گفته می‌شد این بازیکن از لالیگا، لیگ یونان، روسیه، آلمان، انگلیس و  لیگ ترکیه هم پیشنهاد دارد. اما در نهایت پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات با تیم‌های اروپایی، او برای تمدید قرارداد به همراه وکیلش به باشگاه پرسپولیس رفت و البته خیلی زود جلسه را برای سفر به کشور ترکیه ترک کرد. سفری که به همراه دیگر بازیکن سرخپوشان یعنی رامین رضاییان بود و برای مذاکره با تیمی از سوپرلیگ ترکیه. طارمی پای مذاکره با این تیم ترکیه‌ای هم نشست تا شرایط را بررسی کند و  به آنها پاسخ نهایی را بدهد. اتفاقی که هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرده است چرا که پرسپولیس هنوز نتوانسته است یک مهاجم نوک شش دانگ جذب کند.

رضاییان

سید جلال حسینی

برانکو فصل قبل سیدجلال حسینی را نخواست تا این بازیکن به نفت تهران برود. سیدجلال که یکی از بهترین‌های نفت در فصل گذشته بود و بازی‌های خوب او برانکو را متقاعد کرد که حسینی را جذب کند. اتفاقی که البته واکنش برخی از مدافعان فصل قبل پرسپولیس مانند محسن بنگر را هم نیز در پی داشت. شاید اگر برانکو فصل قبل سید جلال را جذب می‌کرد این تیم گل‌های کم‌تری دریافت می‌کرد و در نهایت با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم قهرمان، نایب قهرمان نمی‌شد.

سیدجلال حسینی

محسن بنگر

محسن بنگر؛ بازیکن کلیدی و محبوب هواداران پرسپولیس. بازیکنی که هواداران بارها در صفحات مجازی خواستار ماندن او در پرسپولیس شدند. اما او در ترکیب برانکو جایی نداشت. محسن بنگر البته نارضایتی خود را در صفحه مجازی‌اش اعلام کرد و کنایه‌هایی را به بازیکنانی که به خاطره پول به پرسپولیس آمده‌اند، زد. در نهایت او به تیم بزرگ تبریزی پیوست.

محسن بنگر

محمد نوری

نوری که فصل قبل با وجود درخواست و علاقه برانکو به تمدید وی، به دلیل مشکل مالی باشگاه پرسپولیس از این تیم جدا شده و به تیم ضعیف المسیمیر قطر پیوسته بود، بعد از سقوط این تیم به دسته دوم فوتبال قطر و سپری کردن فصلی اسف‌بار در این تیم، دوباره به ایران بازگشت و بعد از حضور در ایران، بارها اعلام کرد که قصد دارد دوباره در پرسپولیس بازی کند. او در مصاحبه‌های مختلف گفت منتظر تماس پرسپولیسی‌هاست. اما برانکو که با داشتن بازیکنانی مانند مسلمان، انصاری، احمدزاده و امیری، دیگر نیازی به جذب کاپیتان سابق تیمش نداشت، با بازگشت او مخالفت کرد تا در پایان نوری هم مثل محسن بنگر به تراکتورسازی تبریز بپیوندد.

نوری

آرش برهانی

بازیکنی که 9 سال در استقلال بازی کرد و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ لیگ‌برتر شد. برهانی روزهای خوب و بدی در این تیم داشت و گل‌های زیادی به ثمر رساند. شاید اگر در فینال جام حذفی آن ضربه سر را به گل تبدیل می‌کرد با خاطره‌ای بسیار خوب استقلال را ترک می‌کرد یا شاید حتی در تیم محبوب خود باقی می‌ماند. با این حال او مثل حنیف عمران‌زاده جایی در لیست منصوریان نداشت و مجبور به ترک استقلال شد. اتفاقی که باعث بغض کردن او در یک برنامه زنده تلویزیونی نیز شد. برهانی بعد از خروج از فهرست آبی‌ها، به تیم پیکان پیوست تا یک بار دیگر فوتبال را زیر نظر مجید جلالی پیگیری کند.

آرش برهانی

کد خبر : ۳۸۵۰۶۳