خبرگزاری کار ایران

نامگذاری "مشهدالرضا" به جای "سیاه جامگان ابومسلم" کار پسندیده‌ای است؟

چالش‌های تغییر نام یک تیم فوتبال

تغییر نام سیاه جامگان ابومسلم که حالا قرار است به توصیه آیت‌الله علم الهدی صورت بگیرد نگرانی‌ها وسئوال‌هایی را در میان کاربران فضای مجازی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در حالی که طبق شنیده‌ها قرار است نام باشگاه سیاه‌جامگان ابومسلم به "مشهدالرضا" تغییر نام پیدا کند برخی واکنش‌ها در این مورد نشان می‌دهد که رسانه‌ها در برخی موارد و البته هواداران این تیم برای تشویق این تیم در لیگ شانزدهم دچار چالش‌هایی خواهند شد.

پس از دیدار آیت الله علم الهدی با  مدیر کل و معاونین ورزش و جوانان و روسای هیات‌های ورزشی استان،امام جمعه مشهد خواستار تغییر نام باشگاه سیاه جامگان ابومسلم شد. اما در این بین چالشی نیز وجود دارد؛ بدیهی است که مقدسات و مبانی ارزشی برای همه ما عزیز و قابل احترام است اما اختصاص نام "مشهد الرضا" با توجه به تشویق‌های مرسوم در فوتبال ایران کار پسندیده‌ای است؟

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه چند سال پیش هم نامه ای را برای تغییر نام این تیم نوشته بودند در این مورد گفته‌اند:«یکی از باشگاه های قدیمی ایران را به نام یکی از دشمنان سرسخت امام رضا(ع) نامگذاری کرده‌اند. ابومسلم  دشمن شیعیان بود و  یک انسان جانی، بی‌باک و بی‌بند وبار بود که مایه ننگ اسلام است. آن وقت نام او که یکی از سرسخت ترین دشمنان امام رضا(ع) بود روی یکی از قدیمی ترین تیم های خراسان است.»

این در حالی است که در پی این انتقادها مهدی برادران، رییس هیات فوتبال مشهد هم عنوان کرده که به زودی جلسه‌ای با حضور عباسی مالک و فرهاد کاظمی سرمربی سیاه‌جامگان با امام جمعه مشهد برگزار می کنند تا برای تغییر نام سیاه جامگان تصمیم گیری شود.

گویا مدیران باشگاه سیاه جامگان نیز مشکلی برای حذف این نام ندارند اما مساله اصلی نه حذف نام سیاه‌جامگان بلکه نامگذاری این تیم فوتبال به نام "مشهدالرضا" است. آیا پسندیده‌تر نیست به جای اختصاص نام مقدس امام رضا (ع) عنوان دیگری را برای نامگذاری یک تیم فوتبال انتخاب کنیم؟ در این صورت نگرانی برخی از علمای اسلام نیز برطرف خواهد شد. این در حالی است که تنها دقایقی بعد از اظهارنظر آیت‌الله علم‌الهدی فضای مجازی از واکنش‌های موافق و مخالف پر شده است.

کد خبر : ۳۷۷۱۸۹