خبرگزاری کار ایران

فیفا از دوگانه سیمئونه-زیدان استقبال می‌کند

سیمئونه به گرد پای گواردیولا هم نمی‌رسد

کارشناس فوتبال معتقد است سیمئونه حتی اگر قهرمان چمپیونز لیگ شود باز هم نمی‌تواند به گرد پای گواردیولا برسد.

بهمن فروتن- مربی فوتبال: سیمئونه مربی است که می‌خواهد خودش را به مربیان خوب اضافه کند. اما او هنوز گواردیولا نشده است. او حتی اگر قهرمانی چمپیونز لیگ را هم به دست بیاورد باز هم یک مربی جا افتاده نیست. سیمئونه نمی‌تواند مانند گواردیولا شود، چرا که امضای گواردیولا بارسلونا است.البته من خوشحالم که سیمئونه تیم‌های میلیاردر بایرن مونیخ و بارسلونا را شکست داد اما یک واقعیت وجود دارد؛ مردم  فوتبالی که دیشب تیم سیمئونه بازی کرد را نمی‌پسندند.

معتقدم فاصله‌ زیادی بین گواردیولا و سیمئونه وجود دارد. برای شما مثالی می زنم؛ سینما را از سه بعد می‌توان بررسی کرد. بعد زیبایی، احساسی و اخلاقی. فوتبال هم همینگونه است. اگر زیبایی را از فوتبال بگیریم خیلی چیزها را از فوتبال گرفته ایم. اگر از مجسمه زیبایی را بگیریم چیزی نمی‌ماند.از منظر فوتبالی سیمئونه به گرد پای گواردیولا هم نمی‌رسد. خیلی تیم‌های ته جدولی هستند که با این شیوه تیم‌های صدر جدولی را شکست می‌دهند. بنابراین من به عنوان مربی که فوتبال زیبا را می پسندم نمی‌توانم شیوه سیمئونه را قابل قبول بدانم.

البته ساختار فساد فیفا هنوز برطرف نشده است. آنها هم دلشان می‌خواهد در کنار بازیکنانی مثل مسی، رونالدو، چند مربی دیگر را هم بزرگ کنند، چرا که از لحاظ تجاری این کار می‌تواند فواید بی شماری برای شان داشته باشد. فیفا از اینکه سیمئونه و زیدان به فینال لیگ قهرمانان رسیده‌اند خوشحال است.

 

کد خبر : ۳۶۷۷۹۰