خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کمیته ملی المپیک خبر داد:

کمک 10 میلیاردی کمیته‌ المپیک به پارالمپیک

دبیر کل کمیته ملی المپیک از پرداخت 10 میلیارد تومان کمک کمیته‌ ملی المپیک به کمیته پارالمپیک جهت آماده سازی و اعزام ورزشکاران به بازی‌های پارالمپیک 2016 خبر داد.

به گزارش ایلنا، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مجمع انتخاباتی کمیته‌ ملی پارالمپیک با ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات شایسته و سالم در کمیته‌ ملی پارالمپیک، افزود: امروز در فدراسیون جانبازان و معلولان شاهد برگزاری انتخاباتی بسیار خوب برای مشخص شدن دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک و اعضای هیات اجرایی این کمیته‌ بودیم. برگزاری انتخابات سالم در این مجمع نشان داد که این فدراسیون همیشه به دنبال برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه است.

وی در‌باره انتخاب سیما لیموچی به عنوان عضو هیات اجرایی، خاطر‌نشان کرد: لیموچی با سوابق درخشانی که در کمیته‌ ملی پارالمپیک دارد، این انتخاب حق او بود و من امروز خوشحالم که بار دیگر شاهد حضور زنان در هیات اجرایی کمیته پارالمپیک هستیم.

شهنازی ا‌ضافه‌ کرد‌: در حال‌ حاضر یک ارتباط تنگاتنگ بین کمیته‌ ملی المپیک و پارالمپیک وجود دارد و من مطمئنم که با فعالیت‌های خوبی که در هر دو ارگان صورت گرفته شاهد پیشرفت‌های خوبی در المپیک و پارالمپیک خواهیم بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به حضور زهرا نعمتی به عنوان پرچمدار در بازی‌های المپیک 2016، خاطر‌نشان کرد: امروز بسیار خوشحالم که یک ورزشکار معلول پرچمدار کاروان المپیک است و این افتخار بزرگی برای کاروان ماست و قطعا حضور زهرا نعمتی در صحنه المپیک توجه تمام جهان را به خود جلب خواهد کرد. از این نظر بسیار خوشحالم که فرزند شایسته‌ای از جانبازان و معلولان که پرورش یافته این فدراسیون است، پرچم کاروان المپیک را به اهتزاز در خواهد آورد.

شهنازی با بیان این که فدراسیون جانبازان و معلولان یکی از موفق‌ترین و منظم‌ترین فدراسیون‌ها در طی چند سال گذشته بوده است، عنوان کرد: ما سعی کردیم در جهت حمایت از ورزشکاران پارالمپیکی در سال 94، 10 میلیارد تومان تعهدی که به کمیته‌ ملی پارالمپیک داشته‌ایم را اختصاص دهیم تا ورزشکاران بدون دغدغه‌ در بازی‌های پارالمپیک حضور پیدا کنند.

وی در‌ رابطه با عدم تعهد برخی از فدراسیون‌ها در پرداخت مبلغ 2 میلیون تومان به ورزشکاران المپیکی، تصریح کرد: در ستاد عالی ورزش تصمیم گرفته شد مبلغ 2 میلیونی که قرار است در اختیار ورزشکاران گذاشته شود در اختیار فدراسیون‌ها قرار گیرد تا خود فدراسیون‌ها این مبلغ را در اختیار ورزشکاران المپیکی قرار دهند. تا جایی که من خبر دارم همه فدراسیون‌ها در این زمینه تلاش خود را انجام داده‌اند تا تمام ورزشکاران المپیکی خود از این مبلغ برخوردار کنند. حال اگر برخی از فدراسیون‌ها در این خصوص اقدامی انجام نداده‌اند مطمئنم که آنها در حال پیگیری این موضوع هستند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه ا‌ضافه‌ کرد‌: کمیته ملی پارالمپیک در طی چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در خصوص اعزام کاروان ایران به پارالمپیک انجام داده است و طی سرفصل‌هایی که در جلسات مختلف عنوان کرده این کمیته‌ نه تنها از برنامه عقب نیست،‌ بلکه در برخی از برنامه‌ها جلوتر نیز حرکت کرده تا بتواند ورزشکاران خود را در بهترین شرایط ممکن به بازی‌ها اعزام کند.

 

کد خبر : ۳۶۵۵۵۲