خبرگزاری کار ایران

گلایه باشگاه استقلال از قضاوت دربی 82

باشگاه استقلال طی نامه‌ای گلایه خود را از داوری دربی 82 اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت باشگاه استقلال، به دنبال داوری دیدار پرسپولیس - استقلال، باشگاه استقلال قصد دارد از محسن ترکی به فدراسیون فوتبال شکایت کند.

در بخشی ، آمده است:

استقلال در دربی 82، مغلوب حریف خود شد و هیچ توجیهی نیز برای آن ندارد. انتشار مصاحبه مدیرعامل و مربیان، نامه کاپیتان،ا ظهارات بازیکنان و اطلاعیه کادر فنی که همه آنها شکست را پذیرفته و از هواداران عذرخواهی شده است، نشان دهنده همین است که استقلال باخت را قبول کرده و دنبال دلایل غیر موجه نیست. اما جدا از نتیجه و همه این مسائل، استقلال در دربی روز جمعه ضربات مهلکی از داور خورد. محسن ترکی با وجود همه سوابق و کارنامه‌ای که دارد، بازنده اصلی نبرد سرخابی‌ها بود. او که قضاوت در چندین دربی را هم یدک می‌کشد، در کمال ناباوری دو پنالتی استقلال را ندید و یک پنالتی نادرست برای پرسپولیس اعلام کرد.

به گواه تصاویر واضح و نظر قطعی کارشناسان داوری، در دقیقه 32 خطای مشخص پنالتی روی آرش برهانی مقابل دروازه پرسپولیس گرفته نشد. در صحنه‌ای دیگر، توپ به وضوح به دست مدافع قرمز پوشان برخورد کرد اما داور این صحنه را هم ندید گرفت. در صحنه‌ای هم که به نفع سرخپوشان خطای پنالتی اعلام شد، به طور مشخص اول بازیکن پرسپولیس روی حنیف عمران زاده مرتکب خطا شد. از فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و مسئولان محترم آن که قضاوت داور را بی‌نقص دانستند، تقاضا داریم به این پرسش ما پاسخ دهند که به جز اعلام یک پنالتی نادرست برای رقیب و نگرفتن دو پنالتی واضح و مشخص برای استقلال، دیگر چه ظلمی می‌توان در مسابقه‌ای با این اهمیت، متصور شد؟!

باز هم اعلام می‌کنیم باخت را پذیرفته و به هیچ وجه دنبال توجیه نیستیم، اما در بازی حساس با استقلال خوزستان نیز، گل حریف با خطای قطعی روی پرو پیچ به ثمر رسید و باعث تساوی آن بازی حساس شد و این هم از دیدار با پرسپولیس که یکی از مهم ترین دربی‌های دهه اخیر محسوب می‌شد و اشتباهاتی عجیب در حد نگرفتن 2 پنالتی در آن پدید آمد!

چطور یک مسئول محترم فدراسیون چند هفته قبل، بلافاصله پس از مصاحبه کلی سرمربی استقلال، موضع گرفته و دم از شکایت می‌زند و دیگری در مسابقه‌ دیگر، تیم رقیب را متضرر دانست اما حالا سکوت را انتخاب کرده و از این اشتباهات حرفی به میان نمی‌آورند؟ داور محترم مسابقه و مسئولان کمیته و دپارتمان داوری، باید در مورد این اشتباهات اثرگذار و تعیین کننده، پاسخی اصولی داشته و هواداران استقلال را قانع کنند. نگرفتن دو پنالتی قطعی و اعلام یک پنالتی نادرست به سود حریف، به هیچ وجه اشتباهاتی کوچک و بخشودنی نیست.

 

کد خبر : ۳۶۲۴۹۷