خبرگزاری کار ایران

دل خوشی از برخی بازیکنان تاج نداشتم

مصطفوی: پرسپولیس روی کاغذ شانس بیشتری برای برد دارد

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است هر تیمی از کو‌چک‌ترین موقعیت‌ها استفاده کند پیروز دربی است.

داریوش مصطفوی اولین بازیکنی است که از  استقلال به پرسپولیس پیوسته است. او 3 بار با پیراهن استقلال و 2 بار با پیراهن پرسپولیس دربی را تجربه کرده است، به همین بهانه با مصطفوی درباره دربی 82 گفت‌وگو کرده‌ایم.

این پیشکسوت فوتبال ضمن بازخوانی انتقالش به پرسپولیس  در مورد جدا شدنش از تاج به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت:در همه دنیا هر بازیکنی که مورد نظر باشگاهی باشد، باشگاه به دنبال او می‌رود. در آن زمان هم باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب من بود. مرحوم همایون بهزادی با من رفاقت داشت و از من خواست که به پرسپولیس بیایم، من هم چون  دل خوشی از سیستم کاری و برخی بازیکنان تاج سابق تاج نداشتم به پرسپولیس رفتم.

او در مورد بازی این هفته استقلال و پرسپولیس گفت: این بازی اهمیت فوق‌العاده ای نسبت به دربی‌های قبل دارد، پرسپولیس در ابتدای فصل در انتهای جدول قرار داشت اما برانکو و مدیریت این تیم توانستند پرسپولیس را جزو مدعیان قهرمانی کنند، همچنین بازیکنان این تیم احساس مسئولیت بسیار خوبی از ابتدای فصل داشتند و من فکر می‌کنم به این راحتی‌ها امتیاز از دست نمی‌دهند.

مصطفوی ادامه داد:‌ استقلال هم در طول فصل جزء تیم ‌های بالانشین جدول بوده است و به این بالانشینی عادت کرده است، بازیکنان استقلال روحیه صدرنشینی در جدول دارند، از این رو این بازی‌از حساسیت بالایی در بین مردم و سرمربیان و مدیران دو تیم برخوردار است.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه چه تیمی شانس بیشتری برای برد این بازی دارد گفت:از نظر فنی فکر می‌کنم پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد،‌برانکو با زحماتی که از اول فصل کشیده است تیم قدرتمندی ساخته است و من فکر می‌کنم احتمال اینکه پرسپولیس برنده باشد بیشتر است، البته همه این صحبت‌ها روی کاغذ است و برنده در زمین بازی مشخص می‌شود. هر تیمی از کوچک‌ترین موقعیت‌ها بیشترین استفاده را ببرد می‌تواند پیروز میدان باشد.

وی ادامه داد:‌ تیم‌هایی بوده‌اند که قبل از دربی خودشان را برنده می‌دانستند اما نتیجه بازی طور دیگری رقم خورده است، هر تیمی که با تاکتیک‌های روز آشنا باشد، یارگیری‌های خوبی انجام دهد و از کوچک‌ترین موقعیت‌ها استفاده کند برنده‌ این بازی خواهد بود.در بازی‌های بزرگ یک بازیکن 90 پایش به توپ نمی‌خورد اما در یک صحنه گل زنی‌ می‌کند و نتیجه بازی را تغییر می‌دهد.

 

کد خبر : ۳۶۱۲۲۳