خبرگزاری کار ایران

نوبخت در همایش تجلیل از خیرین ورزش یار:

رئیس‌جمهور دستور رسیدگی به ورزش را صادر کرده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سخنگوی دولت با بیان این که امروز رئیس جمهور ماموریت ویژه ای به من داده ابلاغ کرده است، گفت: طی نامه ای رسمی از سوی دکتر روحانی به من ماموریت داده شده که ورزش را به صورت عام و المپیک را به صورت خاص در دستور کار قرار دهم و نسبت به رفع موانع مالی آن اقدام کنم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه‌خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدباقر نوبخت در نخستین همایش تجلیل از خیرین ورزش یار که عصر امروز در هتل المپیک برگزار شد، با تاکید به این نکته که ایران افتخار همه ما و نام ایران عزیزتر از جان ما است، افزود: ما از مزیتی برخوردار هستیم و آن جوانی جمعیت است. از این رو آنچه برای جوانان می‌‌گوییم می‌توانیم برای بخش‌های مختلف جامعه بیان کنیم؛ بنا به اهمیت این موضوع جوانان را به عنوان عاملی که می‌تواند شاداب‌کننده باشند و در کنار ورزش قرار بگیرند، می‌شناسیم.

وی ادامه داد:‌ هیچ‌یک از بخش‌های کشور به مثابه گوهری که به دکتر گودرزی سپرده شده با اهمیت نیست و برای حل مشکل مهم‌ترین بخش کشور یعنی جوانان دارویی به نام ورزش گذاشته شده چراکه پرداختن به ورزش پرداختن به جوانان و پرداختن به جوانان پرداختن به جامعه است.

سخنگوی دولت در ادامه با طرح این پرسش که آیا دکتر گودرزی و یا هر فردی که در مسند وزارت‌ورزش و جوانان بنشیند می‌تواند به تنهایی فعالیت کند؟ اظهار داشت: به طور حتم نمی‌تواند و امکان موفقیت در آن کم است. ما بودجه وزارت‌ورزش و جوانان را با توجه به محدودیت‌های مالی دولت 42 درصد افزایش دادیم و این در حالی است که بودجه 95 حدود 12 درصد افزایش داشته اما هر چه در بخش ورزش و جوانان افزایش داشته باشیم برای اقداماتی که قرار است انجام شود، ناکافی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم از صور مختلف، همکاری بخش‌خصوصی و مردمی را داشته باشیم، موفق‌تر می‌شویم. در حال حاضر تقریبا نمی‌توانیم طرح‌های جدید را که لازمه کشور است آغاز کنیم چراکه طرح‌های نیمه‌کاره زیادی داریم به همین دلیل به نمایندگی از دولت از همه خیرین ورزش‌یار که در این کار بزرگ، میهن را یاری می‌کنند تشکر می‌کنم.

محمد باقر نوبخت با بیان اینکه در روزهای سختی قرار داریم، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه به این برنامه بیایم با دو وزیر ملاقات داشتم و پس از این برنامه هم باید با چند وزیر دیگر دیدار کنم که بدون‌شک تمام آن‌ها به فکر رفع مشکلات و پرداخت‌های جاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه گودرزی می‌داند در چه شرایط سختی قرار داریم و درخواست جدیدی را به من ارجاع نمی‌دهد باید از وی تشکر کنم چراکه با اندک بودجه باقی‌مانده باید پروژه‌های نیمه‌کاره را به اتمام برسانیم و به همین دلیل پروژه جدیدی را آغاز نمی‌کنیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: روحانی در واکنش به نامه گودرزی حدود نیم‌صفحه برای من نوشت که چه وظایفی دارم که مشکلات‌ورزش را قبل از المپیک به سرانجام برسانم باید برنامه‌ریزی کنیم تا برای شکوفایی قهرمانان گام برداریم و به همین دلیل امروز یک روز خاص و کاملا ورزشی است.

نوبخت با بیان اینکه باید تلاش کنیم اقدامات موثری در راستای بالندگی جامعه داشته باشیم، عنوان کرد: من به نمایندگی از دولت از خیرین ورزش‌یار تقدیر و تشکر می‌کنم که دستی را برای کمک به دولت و ملت دراز کردند.

همچنین باید از گودرزی و همکارانش هم تشکر کنم. در آینده جلساتی را برگزار خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم با اقدام مناسب مشکلات ورزش را به فرجام برسانیم و برای این کار تا روز پنجشنبه هفته آینده بیشتر زمان نداریم.

کد خبر : ۳۵۴۳۹۶