خبرگزاری کار ایران

علیزاده: برای نوسازی زمین شماره یک کمپ تیم ملی، به منابع مالی نیاز داریم

رئیس آکادمی ملی فوتبال می‌گوید برای نوسازی زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی منابع مالی نیاز است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد حسین علیزاده، رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره ایجاد زیر ساخت‌ها برای آکادمی ملی فوتبال و استفاده تیم‌های ملی از امکانات گفت: در برنامه‌ای که برای زیرساختهای آکادمی ملی فوتبال در نظر گرفته‌ایم، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم علاوه بر اینکه امکانات تمرینی و فنی را فراهم کنیم، امکانات درمانی و رفاهی را به بهترین شکل ارائه دهیم و هم اکنون امکانات تفریحی را هم اضافه کرده‌ایم تا بتوانیم مجموعه خوبی را در اختیار تیم‌های ملی تدارک ببینیم.

وی افزود: داشتن ظرفیت پذیرش 140 نفر در آکادمی ملی فوتبال باعث شده تا امکانات مناسبی را در جهت ارائه خدمات به تیم‌های ملی در اختیار داشته باشیم و به خوبی این تیم‌ها را تحت پوشش قرار دهیم. اما همواره نگران کیفیت این خدمات و به ویژه در بخش‌هایی که بازیکنان فوتبال ما به آن نیاز دارند، بوده‌ایم. در بخش زمین‌های تمرین و سالن استاندارد هیچ سرمایه‌گذاری برای تعمیرات و نگهداری نداشته‌ایم و این زمین‌ها دائما مورد استفاده قرار می گیرند و در صورت ایجاد مشکل، تنها درصدد رفع و اصلاح آن بوده‌ایم. اگر زمین‌های یک و دو فوتبال کاملا بازسازی شوند یا به عبارتی از نو ساخته شوند، می‌توانیم با استفاده از تکنولوژی جدید امکان ارائه خدماتی فنی و مهارتی بهتری برای ارائه خدمات بهتر به تیم‌های ملی داشته باشیم. ضمن اینکه در بخش زمین فوتبال ساحلی مشکلی نداشته و این زمین استانداردهای لازم را داراست.

رییس آکادمی در ادامه بیان کرد: ساخت زمین شماره دو با توجه به قرارداد امضا شده آغاز شده است چرا که شهرداری قبول کرده کلیه مسایل مربوط به این موضوع را انجام بدهد. البته مشکلاتی هم وجود داشت و با مرتفع شدن این مشکلاتی، پروژه تعویض چمن زمین شماره دو آکادمی ملی فوتبال آغاز شده است.

علیزاده ادامه داد: در برنامه‌های سال 1395 و پس از اتمام پروژه تعویض چمن زمین شماره دو آکادمی، برنامه تعویض چمن شماره یک آکادمی ملی فوتبال را نیز داریم. البته آغاز پروژه تعویض چمن شماره یک منوط به در اختیار داشتن منابع مالی کافی است. در واقع ما وضع موجود را اداره کرده‌ایم، اما باورمان این است که با شرایط مطلوب، فاصله داریم. بر همین اساس در بخش زمین ساحلی امکاناتمان خوب است، سالن فوتسال آکادمی کاملا استاندارد بوده و قرار است تا ساخت مرکز مطالعات فوتسال را نیز در سال 95 با توجه به نقشه‌ای که از پیش طراحی کرده‌ایم، آغاز کنیم. در واقع راه اندازی مرکز سنجش به ما کمک کند تا خدمات بهتری را به بازیکنان تیم‌های ملی بدهیم. با توجه به جایگاه شایسته فوتسال ایران در آسیا و جهان، یک مرکز مطالعاتی و خدمات علمی مفید را باید در اختیار فوتسال بگذاریم تا نه تنها به ایران بلکه به کشورهای آسیایی نیز خدمت رسانی داشته باشیم.

رئیس آکادمی ملی فوتبال در ادامه بیان کرد: برنامه دیگری که می‌خواهم به آن اشاره می کنم، پروژه مرکز سنجش مهارتهای حرکتی - تندرستی آکادمی ملی فوتبال است که زیر ساختهای آن آماده شده و به دنبال تجهیز این مرکز و کمک های فیفا هستیم. این مرکز آماده بهره برداری است و در بخش پزشکی نیز تدارکات خوبی در آن دیده شده و در بخش مهارتی نیز سالن‌های خود را آماده کرده‌ایم و امیدوارم تجهیز آن زودتر صورت بگیرد تا بهترین بهره برداری را از آن ببریم.

وی در ادامه گفت: از برنامه‌هایی که در سال 95 برای آکادمی ملی فوتبال در نظر گرفته‌ایم، ساختن فضای این مجموعه است. زیباسازی فضای آکادمی را با کمک شهرداری و گروهی از هنرمندان آغاز کرده‌ایم و در نظر داریم تا تندیس‌هایی از بازیکنان ملی در محیط کمپ تیم‌های ملی قرار دهیم و در واقع هدفمان این است که فضای دلپذیری را برای حضور بازیکنان تیم‌های ملی ایجاد کنیم.

علیزاده ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی کافی برنامه احداث آکادمی فوتبال بانوان را هم در دستور کار خود داشتیم تا با همکاری وزارت ورزش این اتفاق رخ دهد اما هنوز موفق به اجرای این پروژه نشده‌ایم. در همین راستا پروژه توسعه هتل آکادمی ملی فوتبال را هم در برنامه‌های خود گنجانده ایم که خوشبختانه قرارداد آن امضا شده و امیدواریم از این طریق مکان اقامتی ما افزایش پیدا کند و ظرفیت سالن آمفی تئاتر و کلاس‌های آموزشی این هتل به 350 نفر افزایش یابد.

وی در ادامه درباره برگزاری فستیوال‌های دختران و پسران گفت: برگزاری سه دوره فستیوال پسران و یک دوره فستیوال دختران به ما نشان داد که برنامه‌های ما موفق بوده و حضور تیم ها باعث شد تا به ادامه فعالیت در این بخش تشویق و دلگرم شویم و با انگیزه بیشتری برنامه فستیوال‌ها را پیگیری کنیم. برای برگزاری فستیوال‌ها از منظر اینکه افراد بیشتری به آکادمی ملی فوتبال بیایند، برنامه‌ای نداریم چرا که مشارکت در سطح کشور است و در نهایت منتخبین مدارس فوتبال در سراسر کشور در فستیوال نهایی حضور خواهند داشت. اما در سطح کشور قصد داریم مشارکت مدارس فوتبال را با توجه به سیاستها و دستورالعمل‌ها و محدودیتهایی که برای مدراس فوتبال تعیین کرده ایم افزایش دهیم تا شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این مدارس باشیم. خوشبختانه هر ساله شاهد افزایش فعالیت و بهبود این مدارس و در نهایت فوتبال پایه هستیم. طی گزارش‌های دریافتی شاهد بروز مقاومتهایی در برخی از استانها بودیم مبنی بر اینکه مدارسی بدون چارچوب و قوانین تدوین شده فعالیت می کنند و امیدوارم با توجه به قوانین و مقررات تدوین شده در این زمینه، فعالیت مدارس غیر مجاز متوقف شود.

علیزاده ادامه داد: تاکنون رشد 10 تا 20 درصدی را در بخش مدارس فوتبال تجربه کرده‌ایم و امیدواریم این رشد متوقف نشود. با توجه به آماری که در اختیار داریم، حدود 100 هزار فوتبال آموز در مدارس فوتبال ثبت شده در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس آکادمی ملی فوتبال در ادامه درباره مشارکت خانواده‌ها در بحث برگزاری فستیوال‌ها و حضوری پررنگ در مدارس فوتبال گفت: با سیاستهای تشویقی خود قصد داریم تا تعداد مشارکت‌کنندگان را افزایش بدهیم. همچنین برنامه جدی ما در سال آینده مشارکت خانواده‌ها است که به ما بسیار کمک می‌کند تا برای رسیدن به هدفمان محکم‌تر گام بر داریم. نیاز به بسترهای مناسبی داریم تا ارتباط خود را با خانواده برقرار کرده و بدون شک آنها علاقمند هستند که در زمینه فوتبال به ما و فرزندان خود کمک کنند. ضمن اینکه با سازمان لیگ تفاهم نامه ای امضا کرده تا نظارت آکادمی‌های فوتبال باشگاههای لیگ برتر را در اختیار داشته باشیم و با ساز و کاری جدی بتوانیم از طریق باشگاهها، خانواده‌ها را دعوت کنیم و به صورت سازماندهی شده تیم‌های خوبی را در اختیار داشته باشیم.

علیزاده در خصوص نحوه فعالیت سامانه آکادمی مجازی گفت: بعد از رونمایی این سایت، تلاش کردیم تا از لحاظ برنامه و پر شدن لینک‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کنیم. با شرکتی که اسپانسر فدراسیون فوتبال است صحبتهای مختلفی را انجام داده‌ایم و با توجه به ماهیتی که این سایت دارد قرار شد تا با سایت باشگاه هواداری فوتبال در کشور لینک شود تا از خدماتی که در این سایت وجود دارد، بهره ببرند. ضمن اینکه تفاهم نامه این همکاری آماده است و به محض نهایی شدن، این سامانه آکادمی مجازی فوتبال را راه اندازی خواهیم کرد. اکنون برنامه های مختلف را برای بارگذاری در سامانه آماده کرده و امیدواریم از سال آینده این امکانات را در اختیار فوتبال دوستان قرار دهیم.

وی یکی از خلاءهای موجود در آکادمی ملی فوتبال را عدم اجرای برنامه‌های این مجموعه بخاطر کمبود منابع مالی دانست و گفت: برنامه‌های آکادمی به دلیل محدویت منابع مالی علیرغم علاقه‌ای که داشته ایم، به طور کامل پیش نرفت و در واقع برای اجرای اهداف خود با احتیاط پیش رفتیم. اگر حمایتهای لازم را از لحاظ مالی داشتیم، بدون شک برنامه های متنوع و بیشتری را به مرحله اجرا می رساندیم. البته این مشکلی است که در قسمتهای مختلف فدراسیون فوتبال وجود دارد و به همین میزان که از ما حمایت شده، از مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر می کنیم. علاقمندی ما استفاده بیشتر از منابع مالی است تا بتوانیم خدمات وسیع تری را در اختیار تیم ها و مسئولان قرار دهیم.

 

کد خبر : ۳۵۳۶۰۴