خبرگزاری کار ایران

کشتی آزاد قهرمانی آسیا

3 فینالیست ایران در 4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا

آزادکاران اوزان 65،74 و 97 کیلوگرم ایران با پیروزی مقابل رقبای خود راهی دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا شدند.

به گزارش ایلنا، در ادامه رقابت‌های نخستین روز از کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در بانکوک تایلند در جریان است،یونس سرمستی نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی این وزن مقابل تومار ساندیپ از هند با نتیجه 10 بر 8 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

سرمستی پیش از این در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر مرتموحامت آتایف از ترکمنستان را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل یوسوکه کاوانو از ژاپن 10 بر 2 پیروز شد.

در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری در مرحله نیمه نهایی مقابل کامای ماساکوزو از ژاپن با نتیجه11 بر صفر به برتری رست یافت و راهی فینال شد.

وی پیش از این در دور اول با نتیجه 10 بر صفر یامسام جیراوات از تایلند را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل معروف نورالله‌یف از ازبکستان با نتیجه 12 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و در این مرحله نیز حریف مغولستانی خود را 13 بر 2 شکست داد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در مرحله نیمه نهایی به مصاف دورجخاند گامبودورج از مغولستان رفت و در پایان با حساب با نتیجه 7 بر صفر به برتری دست یافت و فینالیست شد. وی برای رسیدن به مدال طلا باید از سد زاکیروف از قزاقستان بگذرد.

حسین خانی پیش از این در دور نخست و در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 3 از سد کوهی کیتامورا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه 12 بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد دیگر نماینده ایران بود که در مرحله نیمه نهایی وزن 97 کیلوگرم مقابل دورخاند خودربولگا از مغولستان با حساب 7 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد تا برای رسیدن به مدال طلا مقابل ماگومد موسی‌یف از قرقیزستان قرار بگیرد.

یزدانی پیش از این در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر جانی اکاپوینگ از تایلند را شکست داد و در دور بعد نیز مقابل سهراب جان مکرم اف از ازبکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

پیش از این تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها با کسب 4 مدال طلا،یک نقره و 2 برنز مقتدرانه به دهمین قهرمانی خود در آسیا دست یافت.

 

کد خبر : ۳۴۸۷۱۵