خبرگزاری کار ایران

سئوالی که رئیس فدراسیون فوتبال باید به آن پاسخ دهد؛

نتیجه حمایت ایران از شیخ سلمان چه بوده؟

سئوالی که علی کفاشیان باید به آن پاسخ بدهد این است که نتیجه حمایت‌های بی وقفه ایشان از شیخ سلمان تا کنون چه بوده است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تنش میان ایران و عربستان در حالی شدت گرفته که سعودی‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا کشورمان را در مجامع بین‌المللی ناامن نشان دهند؛ ادعای گزافی که تا کنون هیچ گونه دلیلی برایاثبات آن ارائه نشده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا و در راس آن شیخ سلمان بحرینی اما به نظر می‌رسد تحت تاثیر سعودی‌ها قرار گرفته‌اند و در تلاش هستند تا به شکایت بی پایه و اساس عربستانی‌ها رسمیت ببخشند.

اما این موضوع آنجایی تلخ می شود که فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به جنگ روانی سعودی‌ها موضعی انفعالی اتخاذ کرده است. علی کفاشیان و همراهانش طی هفته‌های اخیر هرگز موفق نشده‌اند پاسخ محکمی به تلاش زننده سعودی‌ها در عرصه فوتبال بدهند. مهدی تاج بدون توجه به برخی تبعات تصمیمات یکطرفه سعی دارد نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا را مجاب به کناره‌گیری کند و البته علی کفاشیان نیز بدون هیچ توجیهی سنگ شیخ سلمان را به سینه می زند و می‌گوید ما نه تنها از لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری نمی‌کنیم بلکه در انتخابات فیفا نیز از شیخ سلمان حمایت خواهیم کرد. این مناقشه بی مورد در حالی در درون فدراسیون فوتبال شکل گرفته که مقامات بلند پایه کشور نیز منتظر هستند که مدیران فوتبال خود از طریق لابی‌های شان در کنفدراسیون فوتبال آسیا موضوع اختلاف با فدراسیون فوتبال عربستان را حل کنند. نگاهی که به نظر درست و منطقی است. چه جدی‌ترین بحث ممکن در عرصه ورزش این است که سیاسیون حق دخالت در امور ورزش را نخواهند داشت. بالطبع مناقشه فدراسیون فوتبال ایران و عربستان نیز موضوعی است که باید از طریق اصلی‌ترین مرجع آن یعنی کنفدراسیون فوتبال آسیا حل شود و بعید به نظر می رسد که نسخه ثانویه‌ای در این خصوص وجود داشته باشد. حال آنکه فدراسیون فوتبال ایران این بضاعت را از لحاظ مدیریتی ندارد که بتواند از منافع فوتبال ایران مقابل جنگ روانی زشت سعودی‌ها دفاع کند بحث دیگری خواهد بود.

به نظر می‌رسد تنش سیاسی موجود میان ایران و عربستان حالا به بهانه‌ای برای مدیران فوتبال ایران تبدیل شده است. آنجا که سعی دارند برخوردهای منفعلانه خود را به موضوعات دیگری نسبت دهند. فدراسیون فوتبال که بارها حمایت قاطع خود از شیخ سلمان را رسانه‌ای کرده است حالا باید از لابی خود برای احقاق حق فوتبال ایران استفاده کند و البته چشم به کمک‌های سیاسی نداشته باشد. سئوالی که علی کفاشیان باید به آن پاسخ بدهد این است که نتیجه حمایت‌های بی وقفه ایشان از شیخ سلمان تا کنون چه بوده است؟

 

کد خبر : ۳۴۵۶۷۴