خبرگزاری کار ایران

حذف تیم امید عجیب نبود

قاسمپور: خاکپور و کاشانی باید جوابگوی این شکست باشند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: من خودم منتقد کی‌روش هستم، اما بهتر بود تا از نظرات وی برای تیم امید استفاده می‌شد.

ابراهیم قاسمپور، بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به حذف تیم امید از رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: حذف شدن تیم امید عادی بود چیزی نبود که بخاطرش تعجب کنیم. تیم بازیکنان خوبی و داشت این پتانسیل وجود داشت که به المپیک صعود کنیم. اما مشکلات گوناگون از مدیریت گرفته تا بحث فنی باعث شد شکست بخوریم و حذف شویم.

وی راجع به برخی از این مشکلات گفت: ببینید وقتی آقای خاکپور به جلسه بدرقه تیم نمی‌رود و با فدراسیون مشکل دارد، همین موجب ایجاد حاشیه برای تیم می‌شود. من احترام خاصی برای خاکپور قائلم اما برای انتخاب او باید همه فاکتورها را لحاظ می کردند. خاکپور بر چه اساسی انتخاب شد؟ با کدام سابقه و رزومه مناسب در مربیگری به سمت سرمربی تیم امید رسید؟ حالا ایشان گفته در حدی نبوده که تیم را هدایت کند، اما این مساله باید قبل از فرستادن تیم به رقابت‌ها لحاظ می‌شد.

قاسمپور در واکنش به این مساله که افراد باتجربه ای مانند محمد مایلی‌کهن و مجتبی تقوی در کادرفنی تیم امید کنار خاکپور حضور داشتند گفت: درست است، اما باز هم حرف اول و آخر را سرمربی تیم می‌زند. این مسابقات بسیار سنگین و سخت بود و باید بسیار باتجربه تر از این در تصمیم گیری ها عمل می‌شد. به عنوان مثال می‌گویم که این مسابقات جایی نبود که بخواهیم بازیکنی را در یک پست غیرتخصصی به کار بگیریم. برای این کار باید از مدتها قبل وقت می‌گذاشتیم نه اینکه روز بازی تصمیم بگیریم پست بازیکن را تغییر بدهیم.

سرمربی اسبق تیم پاس در پاسخ به این سوال که چه کسی باید پاسخگوی حذف تیم امید باشد بیان داشت: در وهله اول آقای خاکپور به عنوان سرمربی باید پاسخگو باشد. ایشان مقصر است و باید پاسخ بدهد. ضمناً با توجه به اینکه شنیده‌ام کلیه امور تیم امید را به صورت کنترات به آقای کاشانی داده بودند و ایشان تصمیم گیرنده بسیاری از امور بوده است، آقای کاشانی هم باید راجع به نتایج تیم جوابگو باشد.

قاسمپور در پاسخ به اینکه آیا بهتر نبود کادرفنی تیم امید از نظرات کارلوس کی‌روش استفاده می‌کرد تصریح کرد: من خودم منتقد آقای کی‌روش هستم، ولی به نظرم بهتر بود که از تجربیات سرمربی تیم ملی استفاده می‌شد. فدراسیون باید جلسه ای ترتیب می داد که پیش از اعزام تیم، کی‌روش و کاردفنی تیم امید با یکدیگر صحبت کنند و تبادل نظر شود. ولی متاسفانه فضا و روابط دوستانه نبود و از نظرات کی‌روش استفاده نشد.

وی در پایان راجع به درگذشت همایون بهزادی نیز گفت: پیشکسوتان همیشه غریبانه می میرند. نمونه اش همایون بهزادی و رضا احدی هستند. پیشکسوتان تا وقتی هستند کسی سراغشان نمی‌رود ولی وقتی می روند تازه یادشان می‌افتد همایون بهزادی هم وجود داشته است. تازه همان هم بعد از چند تا عکس و یک دور زدن در امجدیه تمام می‌شود. متاسفانه در جامعه ما فقط همین شعار پهلوان زنده را عشق است وجود دارد. البته همین هم در حد شعار است و برای خیلی از زنده‌ها هم کاری نمی‌کنند.

 

 

کد خبر : ۳۴۱۳۱۰