خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی اختصاصی ایلنا با سرمربی تیم ملی بسکتبال؛

بائرمن: نوویتسکی یکی از 3 بازیکن برجسته تاریخ اروپاست

سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران با ابراز ناراحتی از بازنشستگی درک نوویتسکی تاکید کرد او یکی از بازیکنان فراموش‌نشدنی تاریخ بسکتبال اروپاست.

درک بائرمن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا با اشاره به خداحافظی درک نوویتسکی، بازیکن سرشناس بسکتبال آلمان، گفت: بدون شک نوویتسکی یکی از سه بازیکن برتر تاریخ بسکتبال اروپا است. گذشته از توانایی‌های فنی، او شخصیت برجسته‌ای داشت و یک انسان واقعی بود.

بائرمن ادامه داد: هفت سال فراموش نشدنی کنار نوویتسکی کار کردم و مربی‌اش بودم. مسلماً از شنیدن خبر خداحافظی درک ناراحت شدم اما حالا او 38 سال دارد و این واقعیت ورزش است که در این سن باید به فکر خداحافظی باشید.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این پرسش که امکان دارد روزی بائرمن از وی برای حضور در کادرفنی‌اش در تیم ملی ایران دعوت کند؟ توضیح داد: کار کردن با نوویتسکی لذت‌بخش است اما او نمی‌خواهد مربی حرفه‌ای بسکتبال شود. درک دوست دارد به عنوان یک مربی با بازیکنان به صورت انفرادی کار کند و مهارت‌های بسکتبال را به آن‌ها منتقل کند.

درک نوویتسکی، ستاره آلمانی تیم دالاس، 23 دسامبر 2015(دوم بهمن‌ماه) در جریان دیدار این تیم برابر بروکلین با کسب 22 امتیاز،‌ مجموع امتیازات خود را در NBA به 28 هزار و 609 رساند تا با شکستن رکورد شکیل اونیل نام خود را به عنوان ششمین بازیکن امتیازآور تاریخ بسکتبال لیگ حرفه‌ای آمریکا ثبت کند. نوویتسکی دیروز از بسکتبال خداحافظی کرد.

 

کد خبر : ۳۴۱۲۷۱