خبرگزاری کار ایران

کرمانی‌مقدم: کریم باقری یک استثنا بود

دهداری مرا نصیحت می‌کرد اما پروین با ادبیات خاص خودش ما را کنترل می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۷۵۶

مرحوم دهداری مدام مرا نصیحت و راهنمایی می‌کرد اما علی پروین با شیوه و ادبیات خاص خودش ما را کنترل می‌کرد.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران مدیون مرحوم دهداری است.

مرتضی کرمانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: استاد دهداری اولین بار مرا به تیم ملی دعوت کرد. در آن برهه یک تغییراتی در فوتبال ما ایجاد کرد و فوتبال ما مدیون دهداری است چون از لحاظ فنی و اخلاقی یک اسطوره بود.

وی در مورد استعفای 14 نفر از ملی پوشان در دوران دهداری گفت: نمی دانم آن موقع چه اتفاقاتی افتاد که آن 14 نفر استعفا دادند. نمی دانم در کره جنوبی چه اتفاقی افتاد که کار به لج و لجبازی کشید و آن مشکلات پیش آمد. هر کسی جای دهداری بود کم می آورد اما او ایستادگی کرد و یک سری جوان گمنام را به فوتبال ایران معرفی کرد.

کرمانی مقدم خاطره ای را از دهداری نقل کرد: ما با نپال بازی داشتیم و 3 بر صفر جلو بودیم. من و مجید نامجو مطلق در گوشه زمین بازیکن حریف را اذیت می کردیم و مدام او را دریبل می زدیم و به او لایی می انداختیم. دهداری مرا لب خط صدا کرد و با توجه به اینکه تعویض هایش را انجام داده بود دست مرا کشید و کنار خودش روی نیمکت نشاند و تیم ملی 15 دقیقه 10 نفره بازی کرد. دهداری اجازه نداد به زمین بروم. گفتم پرویز خان چرا این کار را کردی و جواب داد که آن بازیکن خانواده و شخصیت دارد و نباید شخصیت او را تخریب می کردی. این حرکت دهداری برای من درسی شد تا همیشه به حریف احترام بگذارم.

مهاجم سابق تیم ملی اظهار داشت: آن روز از دهداری ناراحت نشدم. خدابیامرز دهداری را آنقدر دوست داشتیم که احترامش را نگه می داشتیم. دهداری برای ما مثل پدر بود. من ناراحت بودم که چرا بازی نمی کردم اما از پرویز خان دلخوری نداشتم. ما خیلی شر بودیم اما دهداری بزرگوار بود. طوری برخورد می کرد که حرفش را گوش می دادیم. کنترل ما برای علی پروین هم خیلی سخت بود. دهداری مثل پدر با ما برخورد می کرد و افتادگی خاصی داشت. مقابل حرف او کوتاه می آمدیم. استاد دهداری مدام مرا نصیحت و راهنمایی می کرد اما علی پروین با شیوه و ادبیات خاص خودش با ما رفتار می کرد.

کرمانی مقدم در پایان و با اشاره به نظرسنجی برنامه 90 گفت: کریم باقری به عنوان بهترین هافبک دفاعی بعد از انقلاب انتخاب درستی بود و خودم هم به کریم رای دادم. کریم بازیکن خوبی بود و از همان اول هم می‌دانستم کریم انتخاب می شود چون لیاقتش را داشت. کریم یک استثنا بود چون هم سرزن و هم شوتزن بود و در کار دفاعی هم عالی بود. زدن 50 گل ملی برای هافبک دفاعی کم نیست و همین الان هم اگر بازی کند از خیلی ها بهتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز