خبرگزاری کار ایران

فنونی‌زاده: من به قایقران رای دادم

باید در خانه مردم را می‌زدم تا به من رای بدهند!

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۷۳۲

من کنار قایقران بازی کرده‌ام و می‌دانم که چه توانایی‌هایی داشت. کریم باقری هم دوران خودش خوب بود اما من به قایقران رای دادم.

هافبک سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که سیروس قایقران باید بهترین هافبک دفاعی ایران انتخاب می شد چون کنار او بازی کرده و می‌داند چه توانایی‌هایی داشته است.

گفت‌وگوی مهدی فنونی‌زاده با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید؛

*کریم باقری به عنوان بهترین هافبک دفاعی ایران در برنامه 90 انتخاب شد. در این رابطه چه نظری دارید؟

به هر حال باقری خوب بوده و مردم انتخابش کردند اما به نظر من باید قایقران انتخاب می شد.

*چرا؟

همه افرادی که در این نظرسنجی بودند خوب بودند اما چون قایقران مرحوم شده و دستش از دنیا کوتاه شده بهتر بود همه به او رای می‌دادیم! بالاخره من کنار قایقران بازی کرده‌ام و می‌دانم که چه توانایی هایی داشت. کریم باقری هم دوران خودش خوب بود اما من به قایقران رای دادم.

*چرا در این نظرسنجی به شما کم رای دادند؟

نمی‌دانم، بالاخره مردم رای خودشان را داده اند. فکر کنم باید می رفتم در خانه ها را می زدم و به مردم می‌گفتم تا به من رای بدهند. به نظرم فردوسی پور در این برنامه یک اشتباه کرد. استیلی اصلا هافبک دفاعی نبود و آندو هم هافبک نفوذی یا هافبک بغل بازی می کند و آنها نباید در لیست هافبک دفاعی ها قرار می گرفتند.

*تا کنون عابدزاده، محرمی، پنجعلی، سید جلال حسینی، زرینچه و باقری در بین بهترین های بعد از انقلاب قرار گرفته اند. این انتخاب ها را قبول دارید؟

صد در صد همین ها یهترین ها بوده اند اما من بقیه تیم را هم می گویم.

*بفرمائید؟

نامجو مطلق در سمت راست و علی کریمی در سمت چپ، امیر قلعه‌نویی، هافبک نفوذی و ناصر محمد خانی و علی دایی هم مهاجم های تیم من هستند.

*یعنی فرشاد پیوس، خداداد عزیزی، کریم باوی و وحید هاشمیان جایی در بین مهاجمان تیم شما ندارند؟

مهاجمان بعد از انقلاب ما همه خوب بودند و انتخاب یک یا دو بازیکن خیلی سخت است اما یکی از همین نام ها کنار ناصر محمد خانی قرار می گیرد.

*یعنی ناصر محمد خانی در تیم شما ثابت است؟

بدون شک، ناصر اعجوبه بود و مثل ماهی لیز می خورد و مهار او غیر ممکن بود. دفاع راست کویت می گفت هر وقت با ایران بازی داشتیم 15 روز قبل از بازی تب و لرز می کردم که چطور باید ناصر محمد خانی را بگیرم. واقعا نمی توانستند مهارش کنند.

*امروز سالگرد مرحوم دهداری است. در مورد مربی سابق خودتان صحبت می کنید؟

من هر چه از اخلاق و ادب و احترام و کلاس این مرد بگویم کم گفته ام. ما 30 نفر در تیم ملی بودیم که همه شر و شور بودند اما وقتی سرمیز غذا می نشستیم صدا از کسی در نمی آمد و صدای قاشق و چنگال را هم کسی نمی شنید. ما در آرامش کامل بودیم و آن تیم کلاس بالایی داشت. دیگر مثل آن تیم نمی آید. ما در نپال بودیم که یک رسانه از کشور انگلستان آمد و مرحوم دهداری با آنها مصاحبه کرد آن هم به زبان انگلیسی. مترجم آنها گفت من به ایرانی بودنم افتخار می کنم چون دهداری 45 دقیقه انگلیسی حرف زد و حتی یک بار هم تپق نزد.

*در مورد داستان استعفای آن 14 نفر از تیم ملی در دوران دهداری چه صحبتی دارید؟

من سرباز بودم و کار خروجی ام درست نشد و از سفر کره جنوبی بازماندم. یک سری اتفاقات در آن سفر افتاد و مرحوم دهداری یک سری جوان را به تیم ملی آورده بود و این کار به بزرگ های تیم برخورد و استعفا دادند. ایراد از بازیکنان بود چون دهداری سرمربی تیم بود و باید از او اطاعت می کردند. الان خود همان بازیکنان مربی هستند و اگر بازیکنان آنها چنین کاری بکنند می توانند تحمل کنند؟ قطعا نمی توانند. هر چه بود گذشت. روح دهداری شاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز