خبرگزاری کار ایران

هندبال انتخابی المپیک- قطر؛

ترکیب تیم هندبال ایران از دیدار با ژاپن کامل می‌شود

ترکیب تیم ملی هندبال ایران در رقابت های انتخابی المپیک فردا (سه شنبه) و در آستانه سومین مسابقه ایران مقابل ژاپن کامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، تیم ملی هندبال ایران از شنبه (23 آبان) کار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک را آغاز کرد و در نخستین دیدار خود نیز عمان را با نتیجه 39 بر 31 از پیش رو برداشت.

حضور ایران در این رقابت ها در حالی بود که الله کرم استکی و سید علیرضا موسوی دو بازیکن شاغل در باشگاه های اروپایی نتوانستند نه تنها در اردوهای پیش از مسابقات، به جمع سایر بازیکنان بپیوندند بلکه در آغاز مسابقات نیز از سفر به قطر بازماندند.

از میان چهار لژیونر تیم ملی ایران فقط سجاد استکی و دانیل کمیش نژاد از پنجشنبه هفته گذشته خود را به قطر و اردوی تیم ملی رساندند.

علیرضا موسوی که در لیگ سوئد بازی می کند، عصر امروز و الله کرم استکی که در باشگاه مون پولیه فرانسه حضور دارد، بامداد فردا به قطر می رسند و در صورت صلاحدید کادر فنی، از مسابقه سوم ایران مقابل ژاپن می توانند به میدان بروند.

مسابقات هندبال انتخابی المپیک در قاره آسیا در روزهای رقابت های رسمی مورد تایید فدراسیون بین المللی برگزار نمی شود و به این دلیل باشگاه ها می توانند اجازه حضور بازیکنان خود در تیم های ملی را صادر نکنند. به همین دلیل در حضور دو لژیونر هندبال ایران در ترکیب تیم ملی تاخیر ایجاد شد.

برنامه ادامه مسابقات ایران در مرحله گروهی این دوره از رقابت ها به شرح زیر است:

دوشنبه 25 آبان ساعت 17:30، ایران - ازبکستان

چهارشنبه 27 آبان ساعت15:30، ایران - ژاپن

جمعه 29 آبان ساعت 19:30، ایران - قطر

یکشنبه 1 آذر ساعت 19:30، ایران – عربستان

مسابقات هندبال انتخابی المپیک از 23 آبان تا 2 آذر در دوحه قطر برگزار می شود و تیم قهرمان این رقابت ها به صورت مستقیم بلیت حضور در ریو را به دست می آورد.

تیم های دوم و سوم این مسابقات نیز به مرحله بعدی رقابت های انتخابی المپیک راه پیدا می کنند.

کد خبر : ۳۲۲۳۴۲