خبرگزاری کار ایران

عملکرد تیم‌های پایه رضایت‌بخش بود؛

حاجی‌آخوندزاده: جودو با هیچ رشته‌ای قابل‌مقایسه نیست/ نباید به نتایج مقطعی بسنده کنیم

پیشکسوت جودوی ایران نتایج تیم‌های نوجوانان و جوانان را در رقابت‌های قهرمانی آسیا رضایت‌بخش دانست.

مسعود حاجی‌آخوندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با رضایت‌بخش خواندن نایب‌قهرمانی جوانان و مقام سومی نوجوانان در جودوی قهرمانی آسیا گفت: این موفقیت را به جامعه جودو ایران تبریک عرض می‌کنم. در این شرایط که جودوی ایران نیاز به خون تازه‌ای دارد، کسب این نتایج جامعه جودو را نسبت به آینده این رشته امیدوار کرد.

حاجی‌آخوندزاده با بیان اینکه جودوی ایران پتانسیل بالایی دارد، ادامه داد: درست است که در قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشتیم اما نباید به همین نتایج مقطعی بسنده کنیم.

وی به اهمیت برنامه‌ریزی برای تیم‌های پایه اشاره کرد و گفت: از لحاظ کمیت مدال‌ها عملکرد خوبی داشتیم. به نظر من کسب مدال‌برنز در رده سنی نوجوانان و جوانان تفاوت زیادی با طلا ندارد!

سرمربی سابق تیم ملی جودو افزود: هنگامی که یک جودوکار جوان به مدال می‌رسد از لحاظ روحی در شرایط بسیار خوبی قرار می‌گیرد و بهترین زمان است در کوران مسابقات پیاپی قرار گیرد تا انگیزه او دوچندان شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا جودوکاران تیم‌های پایه می‌توانند در بزرگسالان هم موفق باشند، گفت: برای این کار هماهنگی در تیم‌های ملی لازم است. این بچه‌ها نیاز به برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی بزرگسالان و حتی تیم‌های خارجی دارند. اگر نوجوانان و جوانان در دیدارهای تدارکاتی سطح بالا محک بخورند، دیگر استرسی برای حضور در تیم ملی بزرگسالان نخواهند داشت.

حاجی آخوندزاده بیان داشت: ما باید همیشه یک گام جلوتر از رقیبان باشیم تا بتوانیم در رقابت‌های بین‌المللی خودی نشان دهیم.

وی با بیان اینکه جودو با هیچ رشته دیگری قابل‌مقایسه نیست، گفت: برای موفقیت در جودو نیاز به یک برنامه‌ریزی چند ساله است. باید تمام امکانات برای موفقیت تیم‌های پایه فراهم باشد تا ان‌شاالله همین بچه‌ها آینده جودوی ایران را تامین کنند.

کد خبر : ۳۱۳۳۴۸