خبرگزاری کار ایران

باید جایگاه بین‌المللی داوران احیا شود

عنایت: مشکلی با هیچ داوری ندارم/ تلاش می‌کنم فغانی و قهرمانی برگردند

رئیس جدید دپارتمان داوری فدراسیون‌فوتبال گفت: با اولویت قراردادن بحث آموزش تلاش خواهیم کرد جوانگرایی و پشتوانه‌سازی را در داوری ادامه دهیم.

مسعود عنایت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به در پیش بودن فصل جدید مسابقات لیگ‌برتر برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزشی داوران در اولویت برنامه‌های دپارتمان داوری قرار دارد و امیدوارم بتوانیم بهترین‌ها را برای لیگ پانزدهم شناسایی و معرفی کنیم.

عنایت با بیان اینکه سیاست جوان‌گرایی در داوران لیگ همچنان ادامه خواهد یافت، گفت: در لیگ‌چهاردهم داوران جوان و شایسته‌ای به لیگ برتر معرفی شدند که عملکرد نسبتاً خوبی هم داشتند و ما تلاش داریم تا این روند را به صورت منطقی ادامه دهیم تا نسل جوان داوران فوتبال بتوانند هرچه بهتر توانایی‌های خود را در مسابقات لیگ‌برتر به نمایش بگذارند.

رئیس دپارتمان‌داوری درباره اینکه محرومیت علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در لیگ آینده چه وضعیتی خواهد یافت، گفت: تلاش من این است تا مشکل این داور شایسته کشورمان را برای بازگشت به میادین برطرف کنم چراکه فغانی یکی از بهترین‌های داوری ایران است و شانس حضور در جام جهانی را دارد و نباید اجازه دهیم این سرمایه داوری کشور به راحتی از صحنه فوتبال دور بماند.

وی با بیان اینکه با هیچ‌یک از داوران فوتبال مشکلی ندارم و از نظر من تمام داوران در یک سطح هستند، اظهار داشت: تنها ملاک برتری داوران عملکرد آنهاست که امیدوارم فصل آینده شاهد کمترین اشتباهات از سوی داوران باشیم و داوران جوان فوتبال کشور بتواند بهترین قضاوت‌ها را در سطح لیگ به نمایش بگذارد.

عنایت با بیان اینکه متاسفانه جایگاه داوری ایران در سطح آسیا از دست رفته و این به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان قبلی کمیته داوران بوده است، گفت: در حال حاضر از 6 داور الیت که کشورمان در سال های گذشته داشت، تنها 3 داور الیت داریم و متاسفانه تعداد زیادی از داوران شایسته ما از لیست داوران الیت خارج شدند که باید تلاش کنیم با رایزنی و نشان دادن توانایی داوران ایران بار دیگر جایگاه گذشته خود را در سطح قاره آسیا به دست آوریم.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره احتمال بازگشت محسن قهرمانی به میادین فوتبال گفت: تمام تلاش من این است که یکپارچگی و یکدلی را در بین جامعه داوری ایجاد کنم و بازگرداندن محسن قهرمانی هم یکی از برنامه‌های اصلی من است که امیدوارم با رفع موانعی که در این میان وجود دارد و با رایزنی با مسئولان بتوانم زمینه بازگشت این داور خوب و باتجربه کشورمان را به میادین فوتبال فراهم کنم.

عنایت درباره اینکه چه مسئله‌ای باعث شد تا بار دیگر مسئولیت دپارتمان داوری را برعهده بگیرد، گفت: اسدی دبیرکل فدراسیون‌فوتبال در این‌باره با من صحبت و اعلام کرد فدراسیون‌فوتبال علاقه‌مند به حضورم در مسئولیت دپارتمان‌داوری است و با توجه به تجربیاتی که در این زمینه داشتم اعلام آمادگی کردم و امیدوارم بار دیگر بتوانم در این مسئولیت جدید به رشد و پیشرفت داوری فوتبال کشور کمک کنم.

کد خبر : ۲۸۸۲۵۶