خبرگزاری کار ایران

نیمه نهایی فوتبال کوپا آمریکا؛

شیلی میزبان در اندیشه طلسم شکنی/ جدال سنتی آرژانتین و پاراگوئه

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۷۴۳

دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام ملت های آمریکای لاتین(کوپا آمریکا) با مصاف شیلی میزبان مقابل پرو و آرژانتین برابر پاراگوئه پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهل و چهارمین دوره جام ملت‌های آمریکای جنوبی(کوپا آمریکا-۲۰۱۵) که به میزبانی شیلی جریان دارد، با انجام دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی، پیگیری شد تا چهره 4 تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی این مسابقات مشخص شود.

در این مرحله شیلی میزبان با یک گل اروگوئه 9 نفره را شکست داد و به عنوان اولین تیم جواز حضور در نیمه‌نهایی را بدست آورد. در دیگر دیدار این مرحله نیز تیم پرو با هت‌تریک گوئررو مهاجم خود موفق شد تیم بولیوی را از پیش رو بردارد و حریف شیلی در نیمه نهایی شود.

در سوی دیگر جدول، آرژانتین در ضربات پنالتی از سد تیم سختکوش کلمبیا گذشت و پاراگوئه پس از تساوی در وقت های قانونی در ضیافت پنالتی از سد برزیل و شاگردان دونگا گذشت تا حریف آرژانتین و یاران مسی در نیمه نهایی شود.

به این ترتیب بامداد سه‌شنبه شیلی با پرو و آرژانتین با پاراگوئه دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی را برگزار خواهند کرد.

در جدول گلزنان این رقابت ها، آرتورو ویدال از شیلی با 3 گل در صدر قرار دارد و ادواردو وارگاس و شارلز آرانگویز از شیلی ، سرخیو آگوئرو از آرژانتین ، ماتیاس ووسو و رائول خیمه نس از مکزیک ، لوکاس باریوس از پاراگوئه ، میلر بولانیوس و انر والنسیا از اکوادور با 2 گل دوم مشترک هستند.

در این دوره از مسابقات 10تیم منطقه آمریکای جنوبی به همراه تیم های مکزیک و جامائیکا به عنوان میهمان در 2 گروه 3 تیمی مسابقه می دهند.این اولین دوره ای است که تیم جامائیکا به عنوان تیم میهمان حضور یافت اما تیم مکزیک برای نهمین دوره پیاپی در این رقابت ها شرکت کرد.

مسابقات در 8 شهر آنتوفاگاستا، لاسره‌نا، والپاریزو، وینیا دل‌مار، سانتیاگو، رانکاگوآ کونسپسیون و تموکو شیلی برگزار می شود و برای هفتمین بار شیلی میزبانی مسابقات جام ملت های آمریکای جنوبی را بر عهده دارد.

در دوره قبل که سال 2011 برگزار شد،تیم اروگوئه به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های پاراگوئه ، پرو و ونزوئلا دوم تا چهارم شدند.

جام ملت های آمریکای جنوبی قدیمی ترین مسابقات قاره ای از این دست است که از سال 1916 سابقه برگزاری دارد.مسابقات از 1916 تا 1967 به نام قهرمانی آمریکای جنوبی و از آن پس به نام کوپا آمریکا برگزار شد.

در جام ملت های آمریکای جنوبی تیم اروگوئه با 15 قهرمانی 6 نایب قهرمانی و 9 سومی رکورد دار است و آرژانتین با 14 قهرمانی 12 نایب قهرمانی و 4 سومی در رده دوم و برزیل با 8 قهرمانی 11 نایب قهرمانی و 7 سومی در رده سوم هستند.پاراگوئه و پرو 2 بار و کلمبیا و بولیوی یک بار قهرمان شده اند.

تیم قهرمان کوپا آمه ریکا 2015 به جام کنفدراسیون ها 2017 در روسیه راه خواهد یافت.

دیدار فینال رقابت های کوپا آمریکا بامداد روز یکشنبه 14 تیرماه در ورزشگاه مرکزی شهر سانتیاگوی شیلی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز