خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش کارگری-ایتالیا

طلای فوتبال کارگری جهان بر گردن فوتبالیست های ایران /شکست مکزیکی ها در ضیافت پنالتی

تیم فوتبال کارگری ایران موفق شد عنوان قهرمانی رقابت های جهانی ورزش های کارگری را تصاحب کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، در ششمین روز از مسابقات جهانی ورزش های کارگری که از 17 خردادماه در لینیانیوی ایتالیا آغاز شده تیم فوتبال کارگری ایران موفق شد با شکست مکزیک در دیدار فینال عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

در این دیدار دو تیم در نیمه نخست به تساوی بدون گل رضایت دادند تا دست خالی به رختکن بروند.

با شروع نیمه دوم دقیقه 67 اخراج وحید عنایتی کار را برای مناجاتی و شاگردانش سخت کرد ولی تیم ایران بازی را کنترل کرد تا موقعتی به دست مکزیکی ها ندهد تا اینکه دقیقه 89 آرمان فلاحی هم اخراج شد تا تیم ایران 9 نفره دقایق پایانی بازی را دنبال کند.

به هر ترتیب این بازی در 90 دقیقه بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید تا دو تیم بدون احتساب وقت اضافه به ضیافت پنالتی ها برسند.

در ضربات پنالتی درخشش خیره کننده سیاحی سنگربان ایران با مهار 2 ضربه مکزیکی ها موجی از خوشحالی را به اردوی ایران آورد چراکه مجتبی فشی، سهیل رفیع زاده، عباس قادیان و عباس پوررمضان هر 4 ضربه خود را به گل بدل کردند تا این دیدار با نتیحه 4 بر 2 به سود ایران به پایان برسد و جام قهرمانی را مناجاتی و شاگردانش بالای سر ببرند.

در این دوره از بازی های جهانی ورزش کارگری، تیم هایی از 30 کشور در رشته های دو و میدانی، فوتبال، مینی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، پینگ پنگ، شنا، کشتی، جودو، والیبال ساحلی، تنیس ساحلی، کشتی فرنگی، کشتی ساحلی و شطرنج به مصاف یکدیگر رفتند.

کاروان اعزامی ورزش کارگری ایران با 47 ورزشکار مرد و 16 ورزشکار زن در رشته‌های والیبال‌ساحلی‌آقایان،‌ والیبال‌سالنی‌بانوان،‌ فوتبال، دوومیدانی آقایان، دوومیدانی بانوان، کشتی فرنگی و ساحلی و جودو به این مسابقات اعزام شد.

بازی های جهانی  ورزش کارگری، یک رویداد بین المللی است که هر 2 سال یک بار برگزار می شود که البته ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان مل کشورها حق شرکت در این رقابت ها را ندارند، بلکه کارگران علاقه مند به ورزش از سراسر جهان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

کد خبر : ۲۸۳۵۴۶