خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از اتفاقات اخیر کاراته؛

حاشیه‌هایی که کاراته را به لرزه انداخت/سهل‌انگاری‌ها تمامی ندارد!

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۰۱۳

بی گمان کاراته را باید در صف رشته های مهیج و پرطرفدار کشورمان قرار داد اما متاسفانه طی روزهای گذشته به دلیل اتفاقات و حواشی عجیب و قریب در صدر اخبار رزمی کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاراته ایران این روزها به شدت بیمار است و با مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم می کند.شاید کمتر کسی باشد که از حواشی  و تنش های اخیر بی اطلاع باشد، از استعفای دسته جمعی کادر فنی گرفته تا فراموش کردن ارسال مدارک کاندیداهای هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا به این نهاد مهم قاره ای؟ !

شروع این مشکلات دقیقا زمانی بود که کادر فنی تیم ملی در واکنش به مدیریت محمد آرین‌خو در اقدامی عجیب تصمیم به استعفای دسته جمعی گرفت.این اقدام آن قدر غیرمنتظره بود که مسئولان فدراسیون در ابتدا از این حرکت ابراز بی اطلاعی می کردند اما وقتی آن را جدی تلقی کردند ،بی درنگ با این موضوع موافقت کرده و جانشینان مربیان تیم ملی را به  سریع ترین شکل ممکن معرفی کردند.

یک فلش بک به گذشته بزنیم، زمانی که محمد آرین خو به عنوان مدیر تیم های ملی کاراته شروع به کار کرد، از همان ابتدا قابل پیش بینی بود که حضور او در کنار کادر مدیریت فدراسیون با مشکلاتی همراه خواهد بود، به طوریکه بعد ها به گوش رسید که این پیشکسوت کاراته ایران برای همکاری با فدراسیون کاراته یک شرط عجیب دارد و آن هم کنار رفتن دبیر فدراسیون کاراته است، موضوعی که در نهایت منجر به کنار رفتن خود آرین‌خو از فدراسیون کاراته شد.

البته برخی شنیده ها حاکی از آن است که گویا در ابتدا رئیس فدراسیون کاراته با این پیشنهاد موافقت کرده بود که اگر این موضوع صحت داشته باشد نکته قابل تامل اینجاست که اگر آرین خو از همان ابتدا چنین شرطی برای همکاری با فدراسیون داشته چرا باید با این موضوع موافقت می‌شد؟ آیا عزل و نصب مدیران اجرایی یک فدراسیون در حیطه وظایف مدیر فنی تیم های ملی است؟ و آیا رئیس یک فدراسیون باید با چنین مسئله ای موافقت کند.

از سوی دیگر علیرضا سلیمانی سرمربی تیم ملی بزرگسالان کاراته کشور هم در گفت گویی با ایلنا اظهار داشت"مسوولان فدراسیون همیشه در تمرینات تیم ملی از فرد خاصی بهره‌مند بودند که از تمرینات ما فیلم می گرفت."

البته این بحث از سوی مسئولان فدراسیون کاراته به صراحت تکذیب شد اما رئیس فدراسیون کاراته از نحوه تمرینات تیم ملی گله داشت و یکی از دلایل موافقت خود با استعفای سلیمانی را نارضایتی ملی پوشان از تمرینات کادر فنی سابق تیم ملی کاراته اعلام کرد.

این اختلاف نظرها در نهایت سبب شد تا مدیر تیم های ملی، سرمربی تیم های بزرگسالان آقایان و بانوان و سرمربی تیم های پایه کاراته کشور به طور دسته جمعی از سمت خود استعفا دهند. اما درست زمانی که کادر فنی جدید تیم های ملی شروع به کار کرد و تقریبا شاهد کمرنگ شدن این اتفاقات بودیم ،یک خبر عجیب دیگر جامعه کاراته را به لرزه انداخت.

در حالی که تمام کشورهای آسیایی برای کسب کرسی در قاره کهن از مدت ها قبل شروع به مذاکرات با کنفدراسیون کاراته آسیا کرده بودند، مسئولان کاراته کشور یک هفته پس از آخرین مهلت کنفدراسیون کاراته آسیا نام علیرضا سمندر را به سازمان مربوطه اعلام کردند. تصمیمی عجیب که مطابق انتظار با مخالفت مسئولان کاراته آسیا همراه بود.

در حالی که پیش از این عباس احمد پناهی به عنوان عضو هیات رئیسه کنفدراسیون کاراته آسیا مشغول به فعالیت بود، با یک سهل انگاری ساده از سوی مسئولان فدراسیون کاراته کشور این سمت از پناهی گرفته شد و اکنون برای باز پس گیری آن حداقل به 4 سال زمان نیاز است.

البته مسئولان فدراسیون کاراته کشور تا بدین لحظه هیچ پاسخی به این موضوع نداده اند اما امید می رود که آنها بتوانند دلایل موجهی برای این اشتباه بزرگ داشته باشند.

این حاشیه ها روز گذشته با مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ یکی از ورزشکاران این رشته ورزشی به اوج خود رسید. جریان از این قرار است که روز گذشته فدراسیون پزشکی ورزشی خبر مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ سه ورزشکار را داد که یکی از این سه نفر از کاراته کاهای کشورمان است.

با این اوضاع نامساعد  فقط آرزو می کنیم این روزهای پر حاشیه و تنش زای  کاراته زودتر تمام شود تا بار دیگر شاهد تکرار روزهای اوج این رشته پرطرفدار باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز