خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

شاگردان کواچ روی نوار ناکامی/ سومین باخت 3 بر یک ایران!

تیم ملی والیبال ایران سومین دیدار خود را هم در لیگ جهانی والیبال 2015 با نتیجه 3 بر یک به لهستان واگذار کرد. ایران پیش از این دو شکست با نتایج مشابه برابر آمریکا به دست آورده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های ملی والیبال لهستان و ایران از هفته چهارم لیگ جهانی والیبال ساعت 22:55 شب گذشته در سالن اسپورتوا چنستوهوای لهستان آغاز شد و با برتری 3 بر یک میزبان به پایان رسید. 

تیم ایران در ست نخست بازی خوبی انجام داد و بازی تقریباً پایاپایی را تا امتیاز 19 بر 17 برابر قهرمان جهان به نمایش گذاشت اما لهستان در امتیازات پایانی از ضعف ایران در دریافت نخست استفاده کرد و 4 امتیاز پیاپی گرفت. امیر غفور در این ست به جای شهرام محمودی به میدان رفت اما محمودی در امتیازات پایانی به جای خود بازگشت تا پشت‌خط‌زن اصلی ایران لقب بگیرد. مهدوی هم با حضورش به جای معروف 2 سرویس هدف‌دار زد که تیم ایران از یکی از آن‌ها استفاده کرد اما این لهستان بود که با اتکا به کوبیاک بازیکن قدرتی خود، میکا، پشت‌خط‌زن کم اشتباه این تیم، کورک و نواکوسکی ست نخست را با حساب 25 بر 20 به سود خود تمام کند.

در ست نخست، در حمله لهستان 15 بر 3 و در دفاع 4 بر صفر از ایران برتر بود.

با شروع ست دوم، سامان فائزی در خط حمله ایران بازی خوبی انجام داد و نخستین امتیاز را برای تیم کشورمان به دست آورد. بازیکنان ایران در خط سرویس هم اشتباهات زیادی داشتند و غفور و میرزاجانپور در آغاز ست دوم، دو امتیاز به حریف هدیه دادند. در این ست هم کورک روی تور، بدون دفاع به نظر می‌رسید. لهستان می‌رفت که از در این ست هم فاصله امتیازات را زیاد کند اما کار خوب تیم ایران و اشتباه دژیزگا، پاسور لهستان امتیازات را به 16 بر 14 به سود لهستان رساند. در این امتیاز علیزاده جای ظریف را در زمین گرفت و مهدوی و محمودی‌ هم جانشین معروف و غفور شدند اما داستان ست نخست این‌بار هم تکرار شد و لهستان در امتیازات پایانی فاصله را زیاد کرد. فرهاد قائمی اما یک امتیاز سرویس خوب از لهستانی‌‌ها گرفت تا نتیجه 23 بر 21 به سود میزبان شود. سرویس بعدی قائمی با دریافت بد لهستانی‌ها همراه شد تا فاصله به حداقل برسد. کورک امتیاز بعدی را برای لهستان گرفت. کورک در خط سرویس با اشتباه علیزاده، امتیاز پایانی را هم گرفت تا لهستان با حساب 25 بر 22 در ست دوم به برتری برسد.

با آغاز ست سوم ترکیب ایران جوان‌تر شد و جوادمعنوی جواد و محمدحسن صنوبر وارد میدان شدند. ایران با سرویس‌های خوب معنوی‌نژاد 4 بر 2 پیش افتاد. این فاصله در ادامه حفظ شد و ایران با برتری 8 بر 5 برای نخستین بار در یک وقت استراحت از لهستان پیش افتاد. ایران در این ست جنگنده‌تر از قبل ظاهر شد و با سرویس خوب شهرام محمودی در امتیاز 11 بر 7 از میزبان پیش افتاد و آنتیگا را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه آبشار کوبیاک هم به بیرون زمین رفت تا ایران 12 بر 7 از حریف پیش بیفتد. این فاصله با تلاش بازیکنان ایران حفظ شد تا ایران در وقت استراحت دوم هم 16 بر 12 از حریف پیش بیفتد. کار خوب معنوی‌نژاد 2 امتیاز دیگر برای ایران به دست آورد تا ایران 18 بر 12 از لهستان پیش بیفتد. کواچ هم دست به کار شد و عادل غلامی را جانشین محمد موسوی کرد. ایران با کار خوب معنوی‌نژاد و محمودی 23 بر 16 از حریف پیش افتاد. اما لهستانی‌ها با یک اسپک و یک امتیاز سرویس فاصله را به 23 بر 18 کاهش دادند. مقاومت لهستان امتیازات را به 24 بر 21 رساند. کورک توپ را به تور کوبید تا ست سوم به سود شاگردان کواچ تمام شود.

ست چهارم با اقتدار لهستان آغاز شد وکورک در خط سرویس چند امتیاز پیاپی گرفت تا لهستان 4 بر یک از ایران پیش بیفتد و کواچ نخستین وقت استراحت را تقاضا کند. در ادامه وضعیت ایران تغییر نکرد و نتیجه 10 بر 6 به سود لهستان شد. میزبان با اشتباهات بازیکنان ما و کواچ 2 امتیاز دیگر گرفت تا دومین وقت استراحت برای تیم ما تقاضا شود. دو امتیاز سرویس ارزشمند جواد معنوی‌نژاد امتیازات را 17 بر 13 کرد تا آنتیگا احساس خطر کند و درخواست وقت استراحت کند. ایران با سرویس او یک امتیاز با ارزش دیگر گرفت اما سرویس بعدی او از تور رد نشد. مقاومت خوب بازیکنان ایران بازی را در امتیاز 22 به تساوی کشاند. رقابت پایاپای دو تیم تا تساوی 24 هم پیش رفت اما لهستان با تجربه بیشتر با نتیجه 27 بر 25 این ست را هم به سود خود تمام کرد تا ایران در سومین دیدار خود در لیگ جهانی والیبال 2015 متحمل سومین شکست 3 بر یک شود. 

تیم ایران فرداشب دومین دیدار خود را برابر تیم لهستان در سالن اسپورتوا چنستوهای لهستان برگزار می‌کند. 

کد خبر : ۲۸۱۷۱۰