خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال-تهران؛

مهرام93-دانشگاه‌آزاد79/ تکلیف قهرمانی به جدال هفتم کشید/دانشگاه 100 تایی نشد!

دیدار تیم‌های مهرام و دانشگاه‌آزاد با برتری شاگردان‌هاشمی به پایان رسید تا قهرمان لیگ‌حرفه‌‌ای بسکتبال در فینال‌هفتم مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ششمین فینال لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال از ساعت 16 با تقابل تیم‌های مهرام و دانشگاه‌آزاد در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد که این دیدار با برتری قاطعانه 93 بر 79 مهرامی‌ها همراه بود تا کار 2 تیم 3 بر 3 مساوی شود و قهرمان لیگ‌ را جدال هفتم در حکیمیه مشخص کند.

دو تیم در حالی به رقابت‌ ششم پای گذاشته‌اند که در جدال‌های گذشته(2 دیدار در لیگ و 3 دیدار اخیر)نتیجه 3 بر 2 به سود دانشگاه‌آزاد است .

در کوارتر نخست مراهم تیم برتر میدان بود و قاطعانه نتیجه 27 بر 16 را روی تابلوی نتایج به سود خود ثبت کرد تا نشان دهد برای پیروزی گام به این میدان گذاشته است. حتی حضور حامد حسین‌نژاد هم که با وجود مصدومیت به میدان فرا خوانده شده بود برای دانشگاه اثرگذار نشد و شاهین‌طبع قافیه را به هاشمی باخت.

در کوارتر دوم اگرچه دانشگاه‌آزاد برای جبران به میدان آمد ولی باز هم مهرام بود که نبض بازی را در اختیار گرفته بود و شاگردان با تجربه هاشمی با درخشش دین، زنگنه و اصلانی و کار عالی حدادی زیر سبد حریف اجازه کار را به شاگردان شاهین‌طبع ندادند تا باز هم برتری 21 بر 15 روی تابلو به سود مهرامی‌ها ثبت شود.

با این نتیجه نیمه نخست با برتری 48 بر 31 مهرام به پایان رسید تا این تیم در آستانه کسب سومین پیروزی قرار بگیرد و کار را به دیدار هفتم و پایانی بکشاند.

در کوارتر سوم باز هم شاگردان هاشمی تیم برتر میدان بودند و در نهایت موفق شدند 26 بر 20 نتیجه را به سود خومد رقم بزنند تا کار برای دانشگاه سخت‌تر شود.

در کوارتر چهارم و پایانی هاشمی که از برتری تیم‌اش مطمئن بود به بازیکنان جوان خود میدان داد ولی  تیم شاهین‌طبع ناتوان‌تر از آن بود که از این فرصت استفاده کند. در نهایت دانشگاه کوارتر پایانی را با نتیجه 28 بر 19 باپیروزی پشت سر گذاشت ولی شاگردان هاشمی ماموریت خود را به خوبی و با قاطیت به پایان رساندند چراکه در پایان برتری 93 بر 79 روی تابلو به سود مهرام ثبت شد و بخت با دانشگاه یار بود که 100 تایی نشد.

چهارمین دیدار پیاپی و هفتمین فینال دوشنبه 11 خرداد به میزبانی سالن دانشگاه‌آزاد واحد تهران‌شمال برگزار خواهد شد.

در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها تیم پتروشیمی بندر امام موفق شد قاطعانه شهرداری گرگان را از پیش رو بردارد و عنوان سومی را به خود اختصاص دهد.

حاشیه‌ها

- محمد دادگان معاون تربیت‌بدنی دانشگاه‌آزاد مانند دیدارهای اخیر یکی از حاضران در سالن بود که به تماشای دیدار تیم بسکتبال دانشگاه‌آزاد نشست.

- در صحنه‌ای حامد حدادی که از مسئول تدارکات مهرام به دلیل تاخیر در رساندن قوطی‌های آب شاکی بود بر سر او فریاد بلندی زد که سالن آزادی لحظه‌ای غرق در سکوت شد!

- حضور افراد متفرقه در جایگاه خبرنگاران باز هم به چشم می‌آمد چراکه حضور این افراد کار را برای خبرنگاران حاضر در جایگاه کمی سخت می کند.

- حامد حسین‌زاده چندین بار از سوی حامد حدادی بلاک‌شات شد که نگذاشت بازیکن دانشگاه‌ از موقعیت‌های خوبی که نصیب‌اش شده بود به خوبی استفاده کند.

- خطای شدید روزبه ارغوان روی حامد حدادی این غول بسکتبال ایران را روی زمین انداخت که خوشبختانه مشکلی نبود و حدادی به بازی ادامه داد و هر 3 پرتاب خود را هم وارد سبد دانشگاه کرد.

- رایان ریچادرز در این دیدار با افت کیفی همراه بود به طوری که در کوارتر سوم مهران شاهین‌طبع او را بیرون کشید تا با تمرکز بهتری وارد میدان شود. ریچادرز در این دیدار فقط 7 امتیاز کسب کرد در حالیکه در 2 دیدار گذشته عنوان پرامتیازترین بایکن میدان را به خود اختصاص داده بود.

کد خبر : ۲۸۰۳۷۲