خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

کیمیا علیزاده مقتدرانه آغاز کرد / پیروزی یعقوبی بر تکواندوکار برزیلی

نمایندگان اوزان 57- و 63- کیلوگرم کشورمان نخستین دیدار خود را در شیاپ‌چانگ روسیه با پیروزی آغاز کردند.

به گزارش ایلنا، ششمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12) با برگزاری مرحله مقدماتی رقابت‌های اوزان 57-کیلوگرم زنان و63-کیلوگرم مردان از صبح امروز(یکشنبه) در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابیسنک آغاز شده است.

کیمیا علیزاده، تکواندوکار وزن 57-کیلوگرم کشورمان، در ابتدا به مصاف "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان رفت و در پایان با نتیجه 10 بر صفر برنده و راهی دور بعد شد. علیزاده در مرحله دوم باید با "مارتینا زوبسیک" از کرواسی، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن رقابت کند.

همچنین ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار وزن 63-کیلوگرم کشورمان در نخستین گام به مصاف "داویلانی" از برزیل رفت که در پایان با نتیجه 14 بر 10 به برتری رسید و راهی مرحله بعد شد. نماینده کشورمان در دور دوم این رقابت‌ها تکواندوکارانی از تونس، قطر و یا کیپ ورد را پیش رو دارد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی‌زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این دوره از مسابقات ار روز 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می‌رسد. تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۷۷۴۹۹