خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

سکه قهرمانی به نام عاشورزاده ضرب شد/ فرزان در مسیر المپیک قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۱۲۴

فرزان عاشورزاده نماینده وزن منفی ۵۸ کیلوگرم ایران در فینال مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان ۸ بر ۳ سی‌محمد کتبی از بلژیک را برد و قهرمان شد.

به گزارش ایلنا، در ادامه بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان (G12)، فرزان عاشورزاده نماینده وزن 58- کیلوگرم کشورمان که اولین سابقه حضورش در این رقابتها را تجربه می کرد، در مرحله فینال این مسابقات به مصاف سی محمد کتبیاز بلژیک (دارنده مدال برنز المپیک نوجوانان 2014) رفت و در پایان سه راند مبارزه زیبا و جذاب، تکنیک خود را به رخ تکواندوی جهان کشید و با نتیجه 8 بر 3 به برتری دست یافت تا با شایستگی هرچه تمام تر بر سکوی قهرمانی بایستد.

دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان، پیش از این و در مرحله نیمه نهایی روسلان پاسیف از روسیه (دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا) را در راند طلایی از پیش رو برداشته بود.

در این وزن "شاو ژائو" از چین و "روسلان پاسیف" از روسیه مشترکا مدال برنز را به گردن آویختند.

تکواندوکار شایسته کشورمان روز گذشته و در مرحله مقدماتی این مسابقات، پس از یکدور استراحت، در اولین گام به مصاف "الماز توکتومف" از قرقیزستان رفت و در پایان راند دوم با نتیجه 17-3 به برتری رسید، در دومین مبارزه خود با نتیجه 14 بر 6 "چستر پرالتا" از اکوادور را شکست داد، در ادامه، برابر "نوتهاوی کلامپانگ" از تایلند با نتیجه 11 بر یک پیروز از شیاپ چانگ خارج شد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف "کارلوس ناوارو" از مکزیک رفت و در پایان 9 بر 2 این بازیکن را شکست داد و با شایستگی راهی مرحله نیمه نهایی وزن دوم شد.

در فینال وزن 46- کیلوگرم زنان نیز، "پانیپاک تاناکیت" از تایلند در راند طلایی "رمولدانوا" نماینده اوکراین را شکست داد و قهرمان شد. تکواندوکاران چین‌تایپه و برزیل نیز مدال برنز این وزن را کسب کردند.

این دوره از مسابقات از روز گذشته (سه شنبه) در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک و در 8 وزن جهانی زنان و مردان با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها در حال برگزاری است و به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز