خبرگزاری کار ایران

لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال در ایستگاه‌هفدهم

اوج هیجان در آبادان و جنگ مثلث قهرمانی برای صدرنشینی

رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران در حالی به هفته ماقبل پایانی نزدیک می‌شود که غیر از مثلث مدعیان قهرمانی، تکلیف چهارمین تیم حاضر در پلی‌اف مشخص خواهد شد.

ایلنا- بدون‌شک دیدار حساس پالایش نفت آبادان و شهرداری گرگان، سیمای آخرین تیم نیمه‌نهایی لیگ حرفه‌ای را معلوم می‌کند. غیر از این دیدار پمینا در تهران برای بقا باید به مصاف مهرام برود و صنایع ماهشهر هم در سالن شهرک بعثت میزبان دانشگاه آزاد است. در چهارمین بازی هم هفت‌الماس در قزوین به مصاف پتروشیمی بندرامام می‌رود.

پالایش نفت آبادان- شهرداری‌گرگان؛ اشک‌ها و لبخندها

خبر کنار گذاشتن فولاد‌هفت الماس بیشتر از هرکسی هماد سامری و شاگردانش در پالایش نفت را خوشحال کرد. اگر این اتفاق می‌افتاد و امتیازات هفت‌الماس صفر می‌شد، پالایش در شرایطی مساوی با شهرداری گرگان قرار می گرفت اما جلسه نهایی فدراسیون درباره تخلفات هفت‌الماس به بقای این تیم در لیگ حرفه‌ای رای داد تا آبادانی‌ها ناگزیر از شکست شهرداری با اختلاف 14 امتیاز باشند. شاگردان سامری که با شکست مهرام و دانشگاه آزاد، مایه‌هایی از بزرگی را در بسکتبال ایران نشان دادند، فردا تنها برای پیروزی در شهر خود می‌جنگند. شهرداری گرگان، هفته‌های زیادی رتبه چهارم جدول را دراختیار داشت و مدعی اصلی صعود به پلی‌آف به شمار می‌آمد اما آبادانی‌ها با بازی‌های خوب خود و با انگیزه بالا آرام آرام به این تیم نزدیک شدند تا فردا داغ‌ترین دیدار هفته را در شهر خود برابر شهردار گرگان برگزار کنند. شاگردان کبیر هم که نمی‌خواهند رویای صعود به پلی‌آف را که هفته با امید آن به مصاف حریفان می‌رفتند از ذهنشان خارج شود. شهرداری هفته گذشته صنایع ماهشهر را در گرگان از پیش رو برداشت تا این تیم را از گردونه رقابت‌ برای رسیدن به پلی‌آف محروم کنند. البته خود آن‌ها هم خوب می‌دانند فردا به دیدار تیمی می‌روند که غول‌کش لیگ حرفه‌ای است و تیم‌های مدعی قهرمانی در این سالن نتیجه نگرفته‌اند. غروب فردا بازیکنان یکی از این دو تیم به پایکوبی می‌پردازند و اشک و اندوه هم نصیب تیم‌ دیگر می‌شود اما این‌که اشک‌ها و لبخندها در پایان مهم‌ترین دیدار هفته هفدهم نصیب چه کسانی می شود، باید تا غورب فردا در آبادان منتظر بمانیم.

مهرام- پمینای اصفهان؛ ماموریت غیرممکن صادق‌زاده!

پمینا،‌ تیم دوست‌داشتنی اصفهان با محسن صادق‌زاده، بسکتبالیست سرشناس نصف‌جهان فردا در حالی به مصاف مهرام می‌آید که آخرین شانس‌اش را برای بقاء در لیگ حرفه‌ای، در شکست مهرام می‌بیند. مهرامی که هفته پیش از دانشگاه صدرنشین در سالن حکیمیه یک مغلوب تمام‌عیار ساخت. قهرمان لیگ ملی حالا با حضور حامد حدادی و تاکوان دین، بازیکن آمریکایی خود، قدرت دوچندانی پیدا کرده است. پمینا در حالی باید به مصاف شاگردان مصطفی هاشمی برود که با کمبود بازیکن مواجه است. مشکلی که از ابتدای لیگ حرفه‌ای گریبانگیر  اصفهانی‌ها شد و شاگردان صادق‌زاده در دقایق پایانی به دلیل فشار زیاد به بازیکنان بدون جانشین، با افت بدنی شدیدی رو برو شدند و امتیازات ارزشمندی را از دست دادند. پیمنا در هفته پانزدهم بازی شانه به شانه‌ای برابر پتروشیمی بندرامام به نمایش گذاشت  و تنها با اختلاف 5 امتیاز مغلوب این تیم مدعی شد. فردا صادق‌زاده دل به درخشش مجدد شاگردان می‌دوزد تا مقابل مدعی قهرمانی لیگ حرفه‌ای ایستادگی کنند. شاید غروب فردا در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی، خاطره غم‌انگیزی برای صادق‌زاده خلق کند اما پمینا دست‌کم می تواند با مقاوت برابر تیم قدرتمند مهرام، خاطرات خوبی از خود در لیگ حرفه‌ای باقی بگذارد.

صنایع‌ماهشهر – دانشگاه‌آزاد؛ زمانی برای فراموشی دربی

شکست سنگین هفته پیش دانشگاه آزاد برابر مهرام، موقعیت این تیم را در صدر جدول به خطر انداخت. دانشگاه که برای حضور در فینال لیگ حرفه‌ای دوست ندارد با پتروشیمی یا مهرام در پلی‌آف بازی کند، ناگزیر از حفظ صدر جدول و کسب عنوان نخست فصلی رقابت‌های لیگ حرفه‌ای است. شاگردان شاهین‌طبع غیر از این هدف، فردا برای فراموشی شکست تلخ دربی هفته پیش به میدان می‌آید. رایان ریچاردز، فوروارد انگلیسی تازه پیوسته به این تیم هرچند در دیدار برابر مهرام، حریف دفاع منسجم این تیم نشد اما نشانه‌هایی از یک بازیکن شش‌دانگ را به نمایش گذاشت تا دانشگاه در ادامه به قهرمانی امیدوار باشد. صنایع ماهشهر هم که هفته پیش با شکست برابر پالایش نفت، عملاً شانس خود را برای حضور در پلی‌آف از دست داد، دغدغه سقوط ندارد و بقای تیم دوم ماهشهر در لیگ برتر تا حدود زیادی مسجل شده است. این موضوع شاید انگیزه بازیکنان این تیم را که هنوز نام مشخصی هم ندارد! کاهش دهد. صنایع شاید فردا بازیکنان جوانش‌ را برابر تیم مدعی دانشگاه به میدان بفرستد که از این نظر آن‌ها می‌توانند به دیدار با دانشگاه آزاد به چشم دیداری تدارکاتی نگاه کنند.

هفت‌الماس قزوین- پتروشیمی بندرامام؛ شمارش معکوس برای پایان کابوس!

محمدرضا اسلامی،‌ سرمربی تیم هفت‌الماس قزوین به تنها چیزی که پس از پایان لیگ ملی فکر نمی‌کرد وضعیت اسف‌باری بود که انتظار تیم‌اش را می‌کشید. آن‌ها پس از درخشش در لیگ ملی، به ضعیف‌ترین تیم لیگ حرفه‌ی بدل شدند و پس از مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگ 5 بازیکن این تیم، به زعم برخی اخلاق را هم باختند. موضوعی که اسلامی هرگز آن‌را قبول نکرد و شاگردان‌اش را بری از تعمد در این موضوع می‌دانست. هرچند هفت‌‌الماس با رای فدراسیون به لیگ حرفه‌ای بازگشت اما شاید خود قزوینی‌ها هم دوست داشتند این اتفاق نیفتد و فصل کابوس‌وار آن‌ها زودتر از موعد به پایان برسد. اسلامی حالا با بازیکنانی که از نظر روحی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند باید به مصاف تیمی برود که مدعی جدی قهرمانی است و برای شکست آن‌ها به قزوین می‌‌آید. شاگردان بوبان میتف با توجه به بازی‌های دشواری که دانشگاه پیش‌رو دارد، از قهرمانی فصلی ناامید نیستند و برای رسیدن به صدر جدول، با تمام قوا دو بازی پایانی خود را برگزار می‌کنند. فردا تنها چیزی شبیه شگفتی می‌تواند پترو را متوقف کند و هفت‌الماس فقط برای اعاده حیثیت به مصاف این مدعی می‌رود.


برنامه کامل هفته هفدهم لیگ حرفه‌ای به این شرح است:

هفت‌الماس قزوین - پتروشیمی بندرامام/ ساعت 16 سالن شهید بابایی قزوین

مهرام - پمینای اصفهان، ساعت 16، تالار بسکتبال آزادی

منتخب ماهشهر - دانشگاه‌آزاد، ساعت 16، سالن شهرک بعثت ماهشره

پالایش نفت‌آبادان - شهرداری‌گرگان، ساعت 16، سالن 17 شهریور آبادان

جدول کامل رده‌بندی لیگ حرفه‌ای بسکتبال به این شرح است:

1- دانشگاه آزاد با 26 امتیاز

2- پتروشیمی بندر امام با 26 امتیاز

3- مهرام تهران با 25 امتیاز

4- شهرداری گرگان با 22 امتیاز

5- پالایش نفت آبادان با 21 امتیاز

6- پتروشیمی ماهشهر با 19 امتیاز

7- پمینای اصفهان با 18 امتیاز

8- ثامن مشهد: 3 پیروزی با 18 امتیاز

9- فولاد هفت الماس قزوین با 14 امتیاز

 

کد خبر : ۲۷۴۰۸۳