خبرگزاری کار ایران

یکسال است مشکل را فریاد می زنیم؛

جدیدی: مجلس ابهامات دوشغله‌ها را برطرف کند/ طرح دو فوریتی بدهند تا اختلاف ها به پایان برسد

عضو شورای‌شهر تهران تاکید کرد حضور در شورای‌شهر و فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود و وزارت‌ورزش نباید ممانعتی به وجود آورد.

عباس جدیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: سوال من از کسانی که معتقدند حضور در شورای شهر شغل محسوب می‌شود این است که چرا نمایندگی مجلس شغل محسوب نمی‌شود و چرا زمانی که آقایان خودشان نماینده هستند، چنین حرف‌هایی را نمی‌زنند؟

وی ادامه داد: به نظر من شورای شهر یک نهاد مردمی است و با توجه به اینکه اعضای این شورا حقوقی از آن دریافت نمی‌کنند و تنها بابت حضورشان در جلسات شورا حق‌ الجلسه می‌گیرند، این نمی‌تواند برای اعضا شغل محسوب شود.

جدیدی ادامه داد: فدراسیون هم شرایط خودش را دارد و به عنوان یک NGO محسوب می‌شود و با این اوصاف فدراسیون را هم نمی‌شود شغل تلقی کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه چطور سید مهدی هاشمی به عنوان نماینده مردم تهران در انتخابات فدراسیون تیراندازی شرکت می‌کند و کسی هم به او اعتراضی نمی‌کند اما حالا که رضازاده می‌خواهد از شورای شهر کاندیدای فدراسیون شود، صدای آقایان درآمده است.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی در به وجود آمدن این مشکل از کجا ناشی می‌شود، اظهار داشت: به اعتقاد من این اختلاف ناشی از استفساریه‌ای است که سازمان بازرسی کل کشور به آن استناد می‌کند، در حالیکه دفتر حقوقی مجلس این ابهام را برطرف کرده و صراحتاً اعلام کرده نمایندگی مجلس و شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود اما بازرسی کل کشور و وزارت ورزش اظهارنظر دفتر حقوقی مجلس را قبول ندارند و به استفساریه مجلس استناد می‌کنند و آن را ملاک عمل قرار دادند و به همین خاطر می‌گویند عضویت در شورای شهر و مجلس شغل محسوب شده و اگر فردی بخواهد در انتخابات فدراسیونی شرکت کند باید از شورا استعفا کند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 14 تا 15 هزار نفر در سراسر کشور با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند، اظهار داشت: این مشکل من یا رضازاده نیست. افراد بسیاری در شوراهای شهر کشور با این مشکل قانونی مواجه هستند و متاسفانه پاسخگویی هم در این زمینه وجود ندارد.

جدیدی تصریح کرد: به نظر من حل این مشکل یک همت و عزم جدی می‌خواهد و مجلس با پیشنهاد یک طرح دو فوریتی می تواند این مشکل را یک بار برای همیشه حل کند تا اختلافی که بین سازمان بازرسی و وزارت ورزش وجود دارد برطرف شود که با این کار زمینه حضور نمایندگان مجلس یا شورای شهر را در مسئولیت‌های اجرایی فدراسیون‌ها فراهم آورند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما بیش از یک سال است می‌گوییم یک جایی این مشکل را حل کنید تا بیش از این به مدیریت ورزش کشور لطمه وارد نشود ولی گوش شنوایی وجود ندارد چراکه به قول معروف گفته اند: گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است...

کد خبر : ۲۷۰۳۴۵