خبرگزاری کار ایران

با هر مربی برویم صعود می‌کنیم

مهاجرانی: نباید هدف ما فقط صعود به جام‌جهانی باشد/ کی‌روش این گروه را هم سخت می‌‌کند!

سرمربی سابق تیم ملی معتقد است سال‌هاست هدف ما فقط صعود به جام‌جهانی است اما زمان آن رسیده هدف‌مان را صعود به دور دوم جام‌جهانی بگذاریم.

گفت‌وگوی حشمت مهاجرانی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

*در مقدماتی جام‌جهانی با عمان، هند، ترکمنستان و گوام همگروه شدیم...

ما اگر بخواهیم سابقه تیم ملی‌ را در نظر بگیریم با توجه به صعود به جام‌جهانی و افتخارات دیگری که داریم اصلاً نباید بحث کنیم چراکه قطعاً از این گروه صعود می‌کنیم. به لحاظ تجربه تعداد بازی‌های بین‌المللی و بازیکنان بزرگی که داریم در این گروه برتری مطلق با ما است و با هر سنجش و ترازویی که مقایسه کنیم باید از این گروه صعود کنیم. فقط عمان می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد اما بقیه تیم‌های این گروه مقابل ما حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

* یعنی هیچ دغدغه‌ای نباید داشته باشیم؟

نه، اصلاً؛ چون نسبت به حریفان در این گروه برتری‌مطلق داریم و با هر مربی که برویم صعود خواهیم کرد.

* البته کی‌روش همیشه بازی‌های رسمی را سخت و بزرگ می‌خواند. فکر نمی‌کنید باز هم این گروه را سخت بداند؟

در این رابطه رسانه‌های گروهی نقش زیادی دارند. کی‌روش گروه را سخت خواهد کرد و حتماً خواهد گفت این گروه سختی است اما آنهایی که فوتبال را می‌شناسند می‌دانند گروه سختی نیست.

* چرا کی‌روش گروه را سخت می‌کند؟

چون وقتی گروه سخت شود اهمیت کار بیشتر می‌شود و وقتی که از گروه صعود می‌کنند آن را یک موفقیت بزرگ تلقی می‌کنند و حتی به خاطر صعود از این گروه می‌توانند با تبلیغات مردم را به خیابان بکشانند و جشن بگیرند ولی این واقعیت گروه ما نیست و اصلاً نباید بیشتر از این بحث کنیم.

* تیم ملی به جام‌جهانی 2018 روسیه صعود می‌کند؟

بحث مهم در این ارتباط بحث تدارکات است. هیچ تیمی دست و پا بسته نیست و تیم‌های مدعی با تغییرات در کادر فنی و بازیکنان خود دنبال موفقیت هستند اما با 4/5 سهمیه‌ای که آسیا دارد باید صعود کنیم. تیمی که در رنکینگ فیفا تیم اول آسیاست، یعنی به عنوان تیم پنجم هم نمی‌تواند صعود کند؟ ما باید صعود کنیم چون حق‌مان است.

* و هدف ما همچنان فقط صعود به جام‌جهانی است...

مساله این است تا چه زمانی باید صعود به جام‌جهانی جزو افتخارات‌ ما باشد. چرا هدف نداریم به دور دوم صعود کنیم؟ اگر چنین هدفی داشته باشیم به برنامه‌ریزی بهتر و امکانات بیشتر نیازمندیم. الان چندین سال است فقط به جام‌جهانی صعود می‌کنیم اما الان به جایی رسیده‌ایم که باید به دور دوم راه پیدا کنیم.

کد خبر : ۲۷۰۲۸۰