خبرگزاری کار ایران

با نفرات کامل به کویت نمی‌رویم

میراسماعیلی: سبک‌وزن‌ها را کنار گذاشتیم تا تلنگری به آنها زده باشیم/ به کسب 3 سهمیه المپیک خوشبین‌ام

نایب رئیس فدراسیون جودو گفت:عملکرد ضعیف ملی پوشان سبک وزن ما هیچ توجیهی ندارد و آنها باید مدتی از اردوی تیم ملی بیرون بمانند.

آرش میر اسماعیلی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا با اشاره به سطح بالای مسابقات جایزه‌بزرگ ترکیه افزود: پیش از این قرار بود در مسابقات گرجستان حضور پیدا کنیم اما به دلیل فاصله کم زمانی که این مسابقات با پایان لیگ جودو داشت از شرکت در این رقابت‌ها صرف‌نظر کردیم تا با تمام قبا در مسابقات ترکیه حضور پیدا کنیم.
 
وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات جایزه‌بزرگ ترکیه دارای امتیاز بالایی  برای سهمیه المپیک بود و 70 کشور در آن شرکت کرده بودند.
 
میراسماعیلی درباره عملکرد ملی‌پوشان جودوی‌ایران در مسابقات ترکیه گفت: سعید مولایی نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و نمایندگان کشورهای ازبکستان، برزیل و بلژیک را  با ضربه‌فنی مغلوب کرد و اگر با مصدومیت روبه رو نمی‌شد شاید به مدال طلا دست پیدا می‌کرد. البته جواد محجوب هم عملکرد نسبتا خوب و رضایت‌بخشی داشت و تنها با یک اشتباه از گردون رقابت‌ها کنار رفت.
 
نایب‌رئیس فدراسیون‌جودو ضمن انتقاد از عملکرد جودوکاران سبک وزن نیز خاطرنشان ساخت: جودوی ایران چند سالی است در سبک‌وزن مشکل دارد. بعد از خداحافظی بنده و حاجی آخوندزاده هیچ‌گاه در سبک‌وزن موفق نبودیم و باید فکری برای این موضوع کنیم.
 
وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم نفرات سبک‌وزن حاضر در تورنمنت جایزه‌بزرگ ترکیه را مدتی از اردوی تیم ملی کنار گذاریم و از بچه‌های تیم ملی جوانان استفاده کنیم تا شاید تلنگری برای آنها باشد.
 
دارنده دو مدال بازی‌های آسیایی یادآور شد: 27 و 28 اردیبشت‌ماه جاری مسابقات آسیایی به میزبانی کویت برگزار می‌شود که به احتمال فراوان تیم ملی ایران با نفرات کامل در این رقابت‌ها حضور پیدا نخواهد کرد.
 
وی در مورد حضور رییس فدراسیون جهانی جودو در ایران گفت: طی رایزنی‌های انجام شده اوایل خردادماه ماریوس ویزر سفری 4 یا 5 روزه به ایران خواهد داشت و قرار است طی این سفر با وزارت‌ورزش و همچنین آموزش و پرورش توافق‌نامه‌های همکاری امضا شود که توسط خود فدراسیون جهانی ساپورت خواهد شد و این می‌تواند اتفاق خوبی برای گسترش جودو در کشورمان را رقم بزند.
 
میراسماعیلی با تاکید بر اینکه می‌توانیم 3 سهمیه المپیک بدست آوریم، گفت: در کنار مولایی و محجوب، امین قاسمی‌نژاد هم می‌تواند با توجه به امتیازی که دارد برای حضور در المپیک امیدوار باشد.
 
وی افزود: طبق قانون فدراسیون‌جهانی جودو، ورزشکارانی که جزو 22 نفر برتر وزن خود در دنیا باشند به صورت مستقیم به بازی‌های المپیک 2016 ریو خواهند رفت که سعید مولایی می‌تواند از این طریق برای ما کسب سهمیه کند تا کار برای گرفتن سهمیه‌های بعدی هموارتر شود.

میراسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان جودو برای اینکه بتوانند به بازی‌های المپیک ریو راه پیدا کنند، نیاز به حضور مستمر در مسابقات بین‌المللی دارند و ما امیدواریم با تامین منابع‌مالی از سوی مسئولین به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر : ۲۶۹۷۵۸