خبرگزاری کار ایران

کینه و حسد پایه های ورزش را نابود می کند؛

حسن خمینی: صفات والای ورزشی مهم است نه ظواهر ریاکارانه شرعی

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۲۰۸

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ورزشکاران را امین جامعه دانست و گفت: جامعه ورزشی باید به مدال زرین اخلاق مداری و پایبند بودن به آرمان های فرهنگی و رفتاری دست یابد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای خانواده هندبال که در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور یافته بودند، اظهار داشت: جمله‌ای از امام راحل (ره) در خصوص ورزش بیان شده که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. آن جمله این است که در همه ابعاد انسانی ورزش کنید.

وی با تاکید بر عملیاتی ساختن این جمله در زندگی خاطرنشان کرد: مقصود حضرت امام (ره) پرورش چندجانبه روحی، جسمی، سلامت اخلاق و پرورش صفات والای انسانی است. نباید به ظواهر ریاکارانه شرعی در ورزش بها داد. مهم این است که ورزش باید به صفات والای ورزشی مزین باشد نه به ظواهر ریاکارانه شرعی.

یادگار امام خمینی (ره) از کینه و حسد به عنوان موریانه‌هایی یاد کرد که پایه های پیشرفت ورزش را نابود می‌کنند.

وی ضمن برحذر داشتن ورزشکاران از صفات ناشایست رفتاری و اخلاقی گفت: ورزش باید سرشار از احترام به بزرگترها باشد. این احترام یک ارزش باشکوه محسوب می شود و باید صفات مردانگی و جوانمردی و نیز دست افتادگان را گرفتن در بطن ورزش ما تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز