خبرگزاری کار ایران

کرسی هیات‌اجراییAFCحق ایران است؛

غفاری: ورود بانوان به ورزشگاه شانس امارات را افزایش می‌دهد/رایزنی کفاشیان با شیخ‌سلمان در بحرین

رئیس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: شانس امارات برای میزبانی جام ملت ها در سال 2019 بیشتر از ایران است و این برتری تنها بواسطه امکانات سخت افزاری و حضور بانوان در ورزشگاه هاست.

حسن غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من در حال‌حاضر شانس امارات و ایران برای میزبانی جام ملت‌ها 51 به 49 به نفع کشور امارات است و تنها مزیت این کشور برخورداری از ورزشگاه های مجهز و امکانات سخت افزاری قوی تر است.

غفاری با بیان اینکه حضور تماشاگران و ورود بانوان به ورزشگاه‌ها یک فاکتور مهم برای کسب میزبانی محسوب می‌شود، اظهار داشت: به هر حال محدودیت‌هایی که کشور ما از این نظر دارد قطعا در امتیاز نهایی کشورمان تاثیرگذار خواهد بود و امارات قطعا از این نظر شرایط مناسب تری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دو فاکتور امکانات سخت‌افزاری و تماشاگر در انتخاب‌نهایی تعین کننده خواهد بود، گفت: کشورمان از نظر نیروی انسانی و تجربه برگزاری رویدادهای بزرگ از شرایط مناسبی برخوردار است ولی قطعا ورزشگاه های امارات شرایط بهتری دارد ضمن اینکه آنها محدودیتی از نظر ورود بانوان ندارند

رئیس اسبق کمیته روابط بین‌الملل در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تشکیل زون پنجم آسیا و انتخاب احتمالی کفاشیان به ریاست این منطقه و حضور در هیات رئیسه AFC گفت: ابتکار تشکیل این زون جدید از سوی ایران و شخص کفاشیان مطرح شد و به نظر من این حق ایران است که در هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب کرسی باشد.

وی ادامه داد: البته ازبکستان هم به تازگی رایزنی‌هایی را با کشورهای این منطقه انجام داده و تلاش می‌کند تا ریاست این منطقه را بدست آورد ولی تصور نمی کنم با وجود ایران و چهره شناخته شده ای نظیر کفاشیان این کشور شانسی برای ریاست داشته باشد.

غفاری همچنین از سفر کفاشیان به بحرین و دیدار با شیخ سلمان خبر داد و گفت: رئیس فدراسیون فوتبال در این سفر رایزنی‌هایی را با رئیس AFC برای میزبانی جام ملت‌ها انجام خواهد داد که می‌تواند در تصمیم گیری نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که فروردین‌ماه جاری انجام خواهد شد، تاثیر گذار باشد.

کد خبر : ۲۵۷۲۱۳