خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا؛

اصفهانیان: برخی‌ها هنوز چشم به کمیته‌داوران دارند/نباید بی دلیل شبهه‌ای ایجاد کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۴۰۱

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تمام تلاش خود را برای اینکه داوران با کمترین دغدغه و آمادگی کامل برای مسابقات لیگ برتر و همچنین دسته اول آماده شوند، انجام داده‌ایم.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به انتقاداتی که این روزها از داوری کشورمان می‌شود، بیان داشت: ما تمام مراحل آماده‌سازی داوران از جمله کلاس‌توجیهی و همچنین کلاس‌های بدنسازی و آمادگی جسمانی را بر اساس یک برنامه تدوین‌شده انجام دادیم و حتی در تعطیلات نیم‌فصل نیز این رویه را ادامه دادیم تا بتوانیم نقاط ضعف داوران را برطرف کنیم اما واقعیت این است تا زمانی که انسان داوری می‌کند، اشتباهات داوری وجود دارد، حتی در بالاترین سطح فوتبال‌جهان نیز این اشتباهات از سوی داوران دیده می‌شود.

وی ادامه داد: قبول ندارم اشتباهات‌داوری جزوی از فوتبال است و نمی‌توانم بپذیرم اشتباهات داوری در یک مسابقه دیده شود. داور نباید اشتباهی در قضاوت خود داشته باشد. ما هم سعی می‌کنیم این اشتباهات را با برگزاری کلاس‌های توجیهی کمتر کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد: عملکرد داوران با توجه به کمبودها از جمله حق‌الزحمه و ایاب‌ ذهاب‌شان مثبت بوده است.

اصفهانیان درباره افزایش حقوق‌داوران گفت: با توجه به اینکه تا چندی قبل پرداخت حقوق داوران توسط سازمان لیگ‌ انجام می‌شد آنها انتظار داشتند ابلاغ داوران برای قضاوت را نیز آنها انجام دهند اما کمیته داوران یک کمیته مستقل است، به همین دلیل قرار بر این شد از این پس سازمان‌لیگ حقوق داوران را به حساب فدراسیون ریخته و فدراسیون پول داوران را بپردازد. اگر این امر محقق شود می‌توان در مورد افزایش حقوق داوران هم تاکید کرد.

رئیس کمیته داوران با اشاره به صحبت‌های مهدی تاج مبنی بر اینکه داوری‌های 3 مسابقه از یک تیم لیگ برتری مشکوک است، گفت: هر داوری که مشکلی داشته باشد ما با او برخورد می‌کنیم اما نمی‌دانم تاج بر چه اساسی این صحبت را انجام داده و اینکه ما بخواهیم بی‌دلیل شبهه‌ای ایجاد کنیم خوب نیست، حالا ما دلایل تاج را در کمیته داوران بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: من در ذهنم حتی خطور نمی‌کند و قبول هم نمی‌کنم یک داوری بخواهد تعمداً به سود تیمی سوت بزند اما اگر خدایی نکرده چنین موضوعی صحت داشته باشد به شدت با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

اصفهانیان درباره اینکه رضا غیاثی رئیس اسبق کمیته داوران اعلام کرده وی به دلیل حضور در شورای‌شهر استان زنجان دو شغله محسوب می‌شود و نمی‌تواند در کمیته داوران حضور داشته باشد، بیان داشت: مگر کمیته‌داوران شغل محسوب می‌شود؟ مگر ما حکم داریم یا حقوق می‌گیریم؟ ما آمده‌ایم کمک کنیم. این آقایان هم قبلاً در فدراسیون بودند و الان جای خود را به کس دیگری دادند. من خودم بازنشسته فرهنگی‌ام و از کمیته‌داوران حقوقی نمی‌گیرم. حالا امثال غیاثی که رفته‌اند باید مانند نظری، صالحی و خوشخوان حاشیه‌ساز نباشند، نه اینکه دائماً بخواهند به نوعی اظهارنظر کنند که انگار همچنان چشم به این کمیته دارند.آنها فکر می‌کنند هنوز جامعه داوری برای آنهاست اما من هم یک روز از این سمت خواهم رفت. 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز