خبرگزاری کار ایران

امباپه - پاریس؛ یک خداحافظی تلخ

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۹۱۹

ستاره فرانسوی پاریسی‌ها برای آخرین بار در ورزشگاه خانگی این تیم به میدان می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، ماجرای امباپه و پاریسن ژرمن در نهایت به نقطه پایان خود رسید و انتظار برای پیوستن این ستاره فوتبال دنیا به رئال مادرید به سر رسیده است.

پاریسی‌ها امید زیادی داشتند که با امباپه و سایر ستاره‌های خود به قهرمانی اروپا برسند ولی آنها این بار هم به این عنوان نرسیدند و باز هم توپ طلا از کیلیان امباپه دور و دورتر شد تا زخم مشکلاتی که برای جدایی از پاریس و رفتن به رئال مادرید بر پیکر دوران حرفه‌ای این بازیکن نشسته، همچنان داغ بماند. این زخم در بیانیه رسمی خداحافظی کیلیان امباپه با باشگاه هم به وضوح دیده می‌شود؛ وقتی فوق‌ستاره فرانسوی از همه اعضای باشگاه تا کارکنان نیروهای خدماتی پی‌اس‌جی را هم مورد تشکر قرار می‌دهد و هیچ نامی از ناصر الخلیفی نمی‌برد؛ کسی که همیشه مانع رفتن او به رئال بود.

گذشته از این تسویه حساب و کدورت قدیمی، پاریس با جملات بهترین گلزن تاریخ باشگاهش، یک وداع دلخراش را بیش از پیش باور می‌کند. آنها در تاریخ خودشان خداحافظی دیگری با این سطح از پوشش خبری و این مقدار از تاثیرگذاری نداشته‌اند. به نوعی باید گفت بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه فرانسوی از جدایی حرف می‌زند و در حال ترک پارک دپرنس است.

بیانیه امباپه

« سلام! من کیلیان هستم و می‌خواستم با شما صحبت کنم. همیشه گفته‌ام که هر وقت زمانش برسد حتما با شما حرف می‌زنم. می‌خواستم خودم شخصا خبر را به شما بدهم. این آخرین سال من در پاری‌سن ژرمن است. قراردادم را تمدید نمی‌کنم و چند هفته دیگر این ماجراجویی تمام خواهد شد. یکشنبه آخرین بازی‌ام در پارک دپرنس را انجام می‌دهم. احساسات گوناگونی دارم. سال‌ها این شانس و افتخار را داشتم که عضوی از این باشگاه باشم؛ بزرگ‌ترین باشگاه فرانسه و یکی از بهترین‌ها در جهان! باشگاهی که به من فرصت داد تا به این جایگاه برسم و اولین تجربه‌ام را در چنین باشگاهی داشته باشم. با فشار زیاد به عنوان یک بازیکن در کنار جمعی از بهترین‌های تاریخ رشد کردم؛ جمعی از بزرگ‌ترین قهرمانان! افراد جدید زیادی را دیدم و به عنوان یک مرد بزرگ شدم. با همه افتخار و اشتباهاتی که داشتم می‌خواهم اول از همه از هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم؛ همه هم‌تیمی‌ها و همه مربیانم؛ اونای امری، توماس توخل، مائوریتسیو پوچتینو، کریستف گالتیه و لوییس انریکه. مدیران ورزشی باشگاه؛ لئوناردو و لوییس کامپوس. تمام کارکنان باشگاه؛ کسانی که هیچ کس آنها را نمی‌بیند، نیروهای در سایه! فیزیوتراپ‌ها، آنالیزورها، کارکنان بخش اداری، کارکنان زمین تمرین و همه افرادی که تمام تلاش خود را برای باشگاه انجام می‌دهند. آنها لایق ستایش و احترام هستند. با وجود تمام اتفاقاتی که ممکن است خارج از باشگاه بیفتد و تمام جو رسانه‌ای، افرادی واقعا عاشق پاری‌سن‌ژرمن هستند می‌خواهند از آن دفاع کنند و کاری کنند بدرخشد. می‌دانم باشگاه در دست افراد خوبی قرار دارد. سخت است! هیچ وقت فکر نمی‌کردم تا این اندازه دشوار باشد اعلام کنم من کشورم را ترک می‌کنم؛ فرانسه را، لیگ اما فکر می‌کنم به این نیاز دارم. یک مبارزه جدید بعد از 7 سال و البته نفراتی هستند که باید از آنها تشکر کنم؛ هواداران باشگاه! می‌دانم زیاد بازیکن نمایشی نیستم. شاید من لایق عشق بزرگ 7 سال نبودم اما هیچ وقت نخواستم کسی را فریب دهم. همیشه می‌خواستم مفید و موثر باشم. پاری‌سن ژرمن باشگاهی است که نمی‌شود نسبت به آن بی‌تفاوت بود. ممکن است عاشق آن باشید یا از آن متنفر باشید. انتخاب کردم عاشقش باشم و 7 سال این کار را کردم؛ با همه افت و خیزها! هیچ حسرتی ندارم. تمام عمر به همه می‌گویم شانس بازی برای پی‌اس‌جی را داشتم. دیگر بازیکن این باشگاه نخواهم بود اما همچنان همه بازی‌هایش را تماشا خواهم کرد. همیشه باشگاه مورد علاقه من می‌ماند و همیشه پیگیر اخبارش هستم. من بودم با همه کیفیت و کمبودهایم؛ اما ...! سعی کردم بهترین نسخه از خودم را در این 7 سال نشان بدهم. قبل از آن می‌خواهم بگویم ممنونم! چون بدون شما من حتی نیمی از احساساتی که تجربه کردم را هم نداشتم و به همین خاطر تا آخر عمر مدیون شما هستم. از همه متشکرم! امیدوارم امسال را با هم قهرمانی تمام کنیم. اوقات خوشی خواهیم داشت و باور کنید تا ابد در قلب من خواهید ماند. زنده باد پاری‌سن ژرمن! خدانگهدار!»

بیانیه طولانی، احساساتی و البته کنایه‌آمیز امباپه برای وداع با پاری‌سن ژرمن در لحظاتی حتی بغض فوق ستاره فرانسوی را هم به همراه داشت. او از همه کارکنان باشگاه در همه قسمت‌ها هم تشکر کرد اما هیچ نامی از ناصر الخلیفی بر زبان نیاورد و حتی به مالک باشگاه اشاره‌ای هم نکرد. پس از این بیانیه صفحه رسمی توییتر لیگ فرانسه در پستی از این بازیکن تشکر کرد. گفتنی است امباپه با مبلغ 194 میلیون دلار از موناکو به پاریس آمده بود. او جمعا در دوران حضورش در این باشگاه نزدیک به 600 میلیون دلار برای پاریسی‌ها خرج داشت.

آینده جدایی

وضعیت پاریس معلوم است. آنها در پروسه‌ای گرفتار می‌شوند که آرژانتین و بارسلونا برای ظهور مارادونا و مسی جدید در آن دست و پا می‌زدند. امباپه حتی در حضور بهترین‌های جهان نظیر مسی و نیمار هم مهم‌ترین بازیکن تیمش به شمار می‌رفت و پیدا کردن جانشین برای او ماموریت بسیار دشواری به نظر می‌رسد. شاید بهترین راه برای عبور از این فوق‌ستاره، تغییر رویکرد تیم و پیدا نکردن جانشین برایش نام بگیرد. آنها در روزهایی از همین فصل  با نشاندن امباپه روی نیمکت در حال تمرین نبودن تاثیرگذارترین بازیکن خودشان بودند. او 255 گل و 108 پاس گل را در 306 بازی برای پاریس به ثبت رساند.

آینده برای امباپه اما از حالا شروع می‌شود. فوق‌ستاره فرانسوی پر درآمدترین بازیکن رئال مادرید می‌شود؛ همانطور که در پاریس هم بود. با این حال دستمزد امباپه از آنچه رئال در سال 2022 به او پیشنهاد داده بود کمتر است. در این بین رسانه‌هایی در حال انتشار شایعاتی مبنی بر پیوستن امباپه به تیمی به جز رئال مادرید هستند. با توجه به تایید مطرح‌ترین نشریات و خبرنگاران و دامنه وسیع خبرهای ملحق شدن او به اردوی کهکشانی‌ها، تیترهای مربوط به امباپه و تیم‌هایی به جز رئال، تیترهای زرد و بدون پشتوانه‌ای به نظر می‌رسد.

پایان یک برهه تاریخی

پاریس ماجراجویی جدیدش را شروع کرد و کمی بعد فوق ستاره و مامور ویژه این ماجراجویی از همان فرانسه به آنها ملحق شد. فارغ از اینکه آنها هرگز به قهرمانی دلخواهشان در لیگ قهرمانان دست پیدا نکردند، باید گفت حضور 7 ساله فوق‌ستاره‌ای که در فینال‌های جام جهانی مثل بازی‌های آسان لیگ فرانسه گلزنی می‌کند یک تاثیر تاریخی برای این باشگاه است. از اینجا به بعد کادر فنی پاریس این شانس را دارد به همه ستاره‌های بزرگ جدید با نشان دادن فیلم‌های بازی فوق‌ستاره فرانسوی، حد و مرز درخشش در این باشگاه را به تصویر بکشد و و ایده‌آل کیفیت در این تیم را به تازه واردها نشان دهد. امباپه با 7 سال حضورش در پاری‌سن ژرمن روی سکوهای پارک دپرنس نوجوانانی را پرورش داد که آرزوی همه آنها تبدیل شدن به نسخه بعدی از این بازیکن است. در پاریس نوجوانان عاشق فوتبال، همه می‌خواهند امباپه شوند و اگر نه همه آنها بلکه فقط تعداد کمی از این جمعیت مشتاق بتوانند با رویای امباپه شده به بهترین سطح دست پیدا کنند و در نهایت پاریس را به قهرمانی اروپا برسانند. یقینا تلاش‌های کیلیان امباپه هم در چنین موفقیتی تاثیرگذار و مهم ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز