خبرگزاری کار ایران

استقلال از جام حذفی کنار رفت اما: احتمال برگزاری دوباره دربی!

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۴۱۱

با توجه به شرایط جدول شاید دور از انتظار نباشد که با صحبت‌های مسوول برگزاری مسابقات، شاهد برگزاری یک دربی دیگر باشیم.

به گزارش ایلنا، دیروز در برنامه «فوتبال برتر» تکلیف نحوه رتبه‌بندی دو یا چند تیم در صورت هم‌امتیاز شدن‌شان را مشخص کرد. براساس صحبت‌های مهدی، در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، بازی‌های رو در روی تیم‌های هم‌امتیاز، در جدولی جداگانه و ایزوله مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس رتبه تیم‌های هم‌امتیاز در این جدول ایزوله، رتبه نهایی‌شان در لیگ برتر مشخص خواهد شد.

اولویت رتبه‌بندی در این جدول به ترتیب، امتیاز در بازی‌های رو در رو، تفاضل گل در بازی‌های رو در رو و گل زده بیشتر در بازی‌های رو در رو (در صورت هم‌امتیاز شدن بیش از دو تیم) است.

حال اگر این پارامترها بین تیم‌های هم‌امتیاز برابر شود، رتبه‌بندی این تیم‌ها بر اساس تفاضل گل‌شان در جدول کلی لیگ برتر تعیین می‌شود. در نتیجه گل زده در خانه حریف در رتبه‌بندی تیم‌های هم‌امتیاز اهمیتی ندارد.

اهمیت توضیحات مهدی، جایی مشخص می‌شود که تا پیش از این، استقلالی‌ها تصور می‌کردند در جدول بازی‌های رو در رو بالاتر از پرسپولیس قرار خواهند گرفت، چرا که گل زده در خانه حریف هم در جدول بازی‌های رو در رو حائز اهمیت بود اما حالا با توضیح مدیر کمیته مسابقات سازمان لیگ مشخص شد که با توجه به تساوی در دربی‌های رفت و برگشت لیگ بیست و سوم، در صورت هم‌امتیاز شدن سرخابی‌ها در پایان فصل، تفاضل گل کلی آنها تعیین کننده است؛ موضوعی که در صورت ادامه فرم خوب دو تیم، قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند.

موضوع مهمی که وجود دارد این است که قانون بازی‌های رو در رو از ابتدا به همین شکل بوده ولی یک تبصره منجر به اعتراض استقلالی‌ها شده است. سازمان لیگ فوتبال، اردیبهشت سال ۱۴۰۱ قانون رتبه‌بندی تیم‌های هم‌امتیاز را تغییر داد که بر اساس آن اولویت رتبه‌بندی این تیم‌ها به جای تفاضل گل، به بازی‌های رو در رو تغییر پیدا کرد.

با این حال براساس ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی که در تبصره این قانون سازمان لیگ اعلام شده، محاسبه نتایج بازی‌های رو در رو را بر مبنای ماده ۱۰ آیین‌نامه مسابقات در نظر گرفته است؛ ماده‌ای که گل زده در خانه حریف را ملاک قرار داده است.

نکته جالب درباره این قانون به روایت مهدی، احتمال وقوع سومین دربی در لیگ بیست و سوم است زیرا اگر هم امتیاز، هم تفاضل گل و هم گل زده استقلال و پرسپولیس برابر شود، باید شاهد یک دربی در زمین بی‌طرف با رعایت مقررات حذفی در پایان فصل باشیم!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز