خبرگزاری کار ایران

VAR فصل آینده به لیگ برتر ایران می آید

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۴۰۰

شنیده‌ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال در تلاش است آخرین مانع برای ورود کمک داور ویدئویی را در فوتبال ایران برطرف کند.

به گزارش ایلنا، ۱۶ داور و ۲۲ کمک داور به تازگی در کلاس سیستم کمک داور ویدیویی ثبت‌نام کرده‌اند تا بعد از گذراندن این دوره از آموزش‌ها مدرک مربوط به این بخش از داوری را دریافت کنند. فدراسیون فوتبال تلاش خود را برای ارتقای سطح داوری در فوتبال ایران آغاز کرده و کلاسی که اخیراً با حضور برخی داوران درحال برگزاری است، به همین موضوع اختصاص دارد و برگزار‌کنندگان فوتبال ایران قصد دارند به سرعت مقدمات استفاده از کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران را فراهم کنند.

طبق شنیده‌ها بعد از برگزاری کلاسی که اخیراً دایر شده، یک دوره کلاس دیگر برای داوران برگزار خواهد شد تا گستره داورانی که توانایی کار با سیستم کمک داور ویدیویی را دارند، افزایش یابد و فوتبال ایران نیز به مانند فوتبال دیگر کشور‌ها که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند به سمت استفاده حداکثری از وی‌ ای آر برود.رئیس فدراسیون فوتبال اخیراً اعلام کرد که قصد دارد برای فصل بعد از این سیستم کمک داور ویدیویی در همه بازی‌ها استفاده کند، اما منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال معتقدند به دلیل پیچیدگی این موضوع استفاده از کمک داور ویدیویی به نیم فصل دوم لیگ آینده خواهد رسید که این هم منوط به برگزاری منظم کلاس‌های داوری وی آی آر و خرید وسایل مربوط به استفاده از این سیستم است.

تاکنون ۵ دستگاه کمک داور ویدیویی به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال وارد شده، اما چنانچه برگزار‌کنندگان لیگ برتر فوتبال ایران بخواهند برای فصل بعد از این سیستم در همه بازی‌ها استفاده کنند باید تمام ورزشگاه‌هایی که میزبانی لیگ برتر را به عهده دارند، مجهز به سیستم کمک داور ویدیویی شوند که این موضوع مستلزم برخورداری از بودجه مکفی است.

در عین حال، اما از ساختمان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شنیده می‌شود که در بازی‌های باقی مانده لیگ برتر از این سیستم استفاده خواهد شد تا احیاناً اگر حقوقی از تیم‌ها ضایع شده با بازبینی فیلم بازی‌ها احقاق حق شود.

 در دو دربی گذشته کمک داور ویدیویی تا حد زیادی از جنجال‌ها کاست و کمک قابل توجهی به داوران کرد، اما درعین حال که فدراسیون فوتبال و دیگر دستگاه‌های برگزار‌کننده فوتبال ایران در تلاشند این سیستم را جا بیندازند، اما در میان داوران شاغل در فوتبال ایران اتفاق نظر درباره استفاده از برخی بازی‌های پیش رو از کمک داور ویدیویی وجود ندارد.

 برخی داوران که اکنون نیز در کلاس وی آی آر حضور دارند معتقدند که استفاده از این تکنولوژی نباید محدود به چند بازی باشد و اگر قرار به استفاده از وی‌ آی آر است باید همه بازی‌ها را شامل شود. البته این نظرات شخصی است و احتمالاً تأثیری در تصمیم‌گیری اخیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در استفاده از این تکنولوژی در برخی بازی‌ها نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز