خبرگزاری کار ایران

نگرانی پزشکان بارسلونا از وضعیت سلامتی پدیده فصل/ درخواست پزشکان از هرناندز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۰۷۰

اعضای تیم پزشکی باشگاه بارسلونا از ژاوی هرناندز خواسته‌اند تا پدیده فصل در همه بازی‌ها به میدان نرود یا حداقل 90 دقیقه کامل بازی نکند.

به گزارش ایلنا، ظهور زودهنگام لامین یامال، اگرچه ممکن است یک اتفاق فوق‌العاده برای بارسا به نظر برسد اما یک سری مشکلات را نیز به همراه دارد. چرا که در 16 سالگی، ماهیچه‌های او هنوز به‌طور کامل رشد نکرده‌اند. بویژه رباط‌ها که بین 19 تا 20 سالگی کاملا شکل می‌گیرند.

اولین کسانی که تمام مراحل رشد این مهاجم جوان را زیر نظر دارند، اعضای تیم پزشکی باشگاه بارسلونا هستند. آنها با هدف به حداقل رساندن خطرات آسیب‌دیدگی، یک برنامه تمرینی انفرادی برای یامال تهیه کرده‌اند. به این ترتیب، باید میزان دقایق حضور او در زمین از الان تا پایان فصل مدیریت شود و از ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا خواسته‌اند تا او در همه بازی‌ها به میدان نرود یا حداقل 90 دقیقه کامل بازی نکند.

هدف اول پزشکان، جلوگیری از تکرار معضلات مربوط به آنسو‌فاتی و پدری است. از این‌رو، باشگاه از فدراسیون فوتبال اسپانیا درخواست کرده که یامال تنها در یکی از دو تورنمنت یورو 2024 یا در المپیک به میدان برود. یامال تا اینجای فصل 40 بازی انجام داده و در مجموع 2207 دقیقه در میدان بوده است. از این حیث او نهمین بازیکن بارسلونا محسوب می‌شود. هیچ‌کس شک ندارد که یامال در بازی مقابل پاری سن ژرمن و ال‌کلاسیکو بازیکنی حیاتی خواهد بود اما تیم پزشکی توصیه کرده که در این دو بازی نیز در مورد یامال حداکثر احتیاط اعمال شود.

یامال به موندودپورتیوو گفت: «از نظر من منطقی نیست که یک بازیکن در هر دو تورنمنت بازی کند. از ابتدای فصل در بازی‌های زیادی حاضر بوده‌ام و فاکتور خستگی را نباید نادیده گرفت. فاصله دو تورنمنت کم است و از نظر من حضور در هر دو قابل درک نیست. پدری نمونه خوبی است که در هر دو رقابت در سال 2021 شرکت کرد و عواقبش را نیز همه دیدیم. این چیزی است که من خوب به یاد دارم. در نهایت ولی اگر نیاز باشد که در المپیک نیز با اسپانیا باشم، برایم یک رؤیا و افتخار بزرگ خواهد بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز