خبرگزاری کار ایران

ملی پوشان سرخابی با انگیزه‌تر از همیشه برای قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۳۷

بازیکنان ملی پوش دو تیم استقلال و پرسپولیس عملکرد درخشانی در فیفا دی داشتند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران با شکست ترکمنستان در رفت و برگشت توانست به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2026 و همچنین جام ملت‌های آسیا 2027 صعود کند. امیر قلعه نویی در اردوی گذشته از استقلال صالح حردانی، سید حسین حسینی، ابوالفضل جلالی و از پرسپولیس علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی زادگان و مهدی ترابی را به تیم ملی دعوت کرد.

مهدی ترابی به دلیل سرماخوردگی مجبور به ترک اردوی تیم ملی شد و نتوانست در دو بازی مقابل ترکمنستان، تیم ملی را همراهی کند. علیرضا بیرانوند در بازی رفت مقابل ترکمنستان که در آزادی با حضور هواداران برگزار شد در ترکیب قرار گرفت و موفق به کلین شیت شد.  محمد حسین کنعانی زادگان در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان در ترکیب فیکس قلعه نویی قرار داشت و در هر دوبازی علاوه بر کلین شیت عملکرد درخشانی را بر جای گذاشت؛ سهم او از برد 5 گله ایران در بازی رفت، دو گل بود و بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

سید حسین حسینی در بازی برگشت در ترکیب قرار گرفت و موفق به کلین شیت شد. این در حالی بود که باشگاه استقلال طی بیانیه ای نسبت به عدم حضور او در بازی رفت، اعتراض کرده بود. صالح حردانی که از زمان سرمربیگری قلعه نویی اولین بار به تیم ملی دعوت می‌شد، در بازی رفت در ترکیب فیکس حضور داشت و موفق به ثبت یک پاس گل شد. ابوالفضل جلالی نیز در هر دو بازی کار را از روی نیمکت دنبال کرد و قلعه نویی به او فرصت حضور در زمین را نداد. 

دو ملی پوش ازبک سرخابی ها نیز در اردوی تیم ملی ازبکستان حضور داشتند. البته اوستون اورونوف به دلیل بیماری تنفسی نتوانست در بازی رفت تیمش مقابل هنگ کنگ حضور داشته باشد اما در بازی برگشت به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و موفق شد گل سوم تیمش مقابل هنگ کنگ را به ثمر برساند. ماشاریپوف در هر دو بازی ازبکستان مقابل هنگ کنگ قرار داشت و در هر دو بازی پاس گل داد. تیم ملی ازبکستان با در اختیار داشتن این دو بازیکن با 10 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم ملی ایران، در رتبه دوم گروه E قرار گرفته و به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کرد.

گئورگی گولسیانی نیز در اردوی تیم ملی گرجستان برای مسابقات پلی آف یورو 2024 حضور داشت و از روی نیمکت نظاره گر پیروزی تیمش در ضربات پنالتی مقابل یونان بود، تیم ملی گرجستان با این پیروزی برای اولین بار به مسابقات یورو راه یافت. آن‌ها در گروه F این مسابقات با پرتغال، ترکیه و جمهوری چک هم گروه هستند.

وحدت هنانوف نیز که در اردوی تیم ملی تاجیکستان حضور داشت، در هر دو بازی تیمش مقابل عربستان در ترکیب فیکس قرار داشت در بازی رفت عملکرد درخشانی از خود ارائه داد و یکی از بهترین بازیکنان تیمش مقابل عربستان بود. این بازیکن اما در بازی برگشت در دقیقه 35 مصدوم شد  و از زمین بازی خارج شد. 

به طور کلی ملی پوشان دو تیم استقلال و پرسپولیس عملکرد مناسبی در اردوهای تیم ملی کشورشان داشتند و حالا می‌توانند با روحیه مضاعف در تمرینات تیم هایشان برای ادامه فصل حاضر شوند. بازی های این دو تیم 10 روز آینده آغاز خواهند شد و عملکرد بازیکنان کلیدی این دو تیم تاثیر زیادی بر سرنوشت قهرمان لیگ خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز