خبرگزاری کار ایران

مصدومیت شدید اندی ماری؛ رویای خداحافظی در ویمبلدون در هاله‌ای از ابهام

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۷۲

مصدومیت تازه ماری ممکن است برنامه او برای خداحافظی را دستخوش تغییر کند.

به گزارش ایلنا، اندی ماری مرد اول پیشین تنیس جهان به علت مصدومیت شدید از ناحیه مچ پا به مدتی طولانی از میادین دور خواهد بود.

این آسیب‌دیدگی در جریان بازی دشوار و نفس‌گیر ماری با توماس ماخاک در مسابقات مایمی برایش اتفاق افتاد و حال حضور این بازیکن بریتانیایی در مسابقات ویمبلدون را نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. 

ماری ۳۶ ساله در صفحه اینستاگرام خود ضمن تایید پارگی رباط‌های مچ پایش نوشت: «دیروز در اواخر مسابقه خود در مایمی، دچار پارگی رباط ATFL شدم و رباط CFL ام هم تقریباً کامل پاره شد. بعد از بازگشت به خانه به یک متخصص مراجعه خواهم کرد تا مراحل بعدی را تعیین کنم. بدون شک این اتفاق سختی است و من برای مدت طولانی از میادین دور خواهم بود.»

قهرمان سابق ویمبلدون با این حال تاکید کرد: «اما بر خواهم گشت. وقتش که برسد [حتی] با یک مفصل و بدون رباط مچ پا بر خواهم گشت.»

این موقعیت دشوار و ناراحت‌کننده‌ای برای ماری است که چندی پیش از قصد خود برای بازنشستگی در تابستان امسال خبر داده بود. او احتمالاً امیدوار بود در ویمبلدون به دوران حرفه‌ای پرافتخار خود پایان دهد، جایی که خاطرات خوشی از دو بار قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ و همچنین کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن را در مقابل دیدگان هموطنانش دارد. اما حال با این مصدومیت تازه باید دید او چه تصمیمی خواهد گرفت.

قهرمان سه دوره گرند اسلم حالا در شرایطی باید بار دیگر خانه‌نشین شود که او اخیراً بعد از ناکامی‌های متوالی توانسته بود نتایج خوبی کسب کند. بعد از پیروزی مقابل بازیکنانی چون دنیس شاپووالوف و داوید گوفن در یک ماه گذشته، ماری در مسابقات مایمی نیز با غلبه بر متئو برتینی و توماس اچوری موفق شد بعد از مدت‌ها دو پیروزی متوالی کسب کند. هر چند که این روند دوامی نداشت و با مصدومیت شدید او در بازی سوم مقابل توماس ماخاک از اهل جمهوری متوقف شد. 

چند سال اخیر برای اندی ماری با دشواری و بد اقبالی‌های زیادی همراه بوده است. بعد از رسیدن به رتبه اول رده‌بندی جهانی در سال ۲۰۱۶، روند موفقیت‌های این بازیکن بریتانیایی با تشدید مصدومیت لگنش خیلی زود سیر نزولی به خود گرفت تا جایی که او بعد از ناکامی در اوپن استرالیا ۲۰۱۹ از قصد خود برای خداحافظی از دنیای تنیس خبر داد. با این حال ماری پس از جراحی تعویض مفصل لگن به میادین بازگشت و در این سالها تلاش زیادی کرد تا به اوج باز گردد اما هرگز نتوانست موفقیت‌های قبلی خود را تکرار کند. 

ماری در طول دوران‌ حرفه‌ای خود نشان داده است که به آسانی تسلیم نمی‌شود و روحیه جنگندگی و عزم و اراده راسخ خود را بارها و بارها به رخ کشیده است. او در چند سال اخیر با تمام وجود برای بازگشت به میادین تلاش کرده است و بدون تردید این بار هم خواهد جنگید تا آنطور که استحقاتش را دارد به دوران حرفه‌ای پرافتخار خود پایان دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز