خبرگزاری کار ایران

سرخ‌پوشان در آستانه یک رکورد تاریخی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۶۱۷

با تساوی دربی پایتخت و ادامه نوار شکست ناپذیری پرسپولیس این تیم در آستانه یک رکورد تاریخی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس در داربی برگشت لیگ بیست‌وسوم در شرایطی به تساوی بدون گل رسید که از نظر وضعیت جدول رده‌بندی نیاز مبرم به ۳ امتیاز این بازی داشت ولی با این حال با این نتیجه رکورد عجیب شکست‌ناپذیری پرسپولیس حفظ شد و این تیم نه تنها از نظر تعداد داربی بلکه از نظر زمانی هم به حدنصاب شکست‌ناپذیری عجیبی در این رقابت رسیده است.

پرسپولیس آخرین‌بار در داربی برگشت لیگ هفدهم در اسفند سال ۱۳۹۶ با تک گل وریا غفوری از استقلال شکست خورد. پس از آن پرسپولیس ۱۶ بار در رقابت‌های مختلف با رقیب سنتی خود روبرو شده که در هیچ کدام از آن‌ها بازنده نشده است. ۱۶ داربی بدون باخت با اختلاف بهترین آماری است که تیمی در تاریخ داربی از خود به جای گذاشته است. پرسپولیس حالا پیش از ۶ سال است که در داربی نباخته و با توجه به حذف استقلال در جام حذفی، تقابل بعدی دو تیم به فصل بعد موکول خواهد شد و زمان شکست‌ناپذیری پرسپولیس به ۷ سال نزدیک خواهد شد.

پرسپولیس علی‌رغم اینکه رکورددار بیشترین تعداد داربی بدون باخت است ولی از نظر زمانی هنوز به رکورد تاریخ نرسیده است. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ مسابقات به صورت منظم و مستمر برگزار نمی‌شد. طولانی‌ترین مدت زمان شکست‌ناپذیری پرسپولیس در داربی به حد فاصل سال ۶۲ تا ۶۹ باز می‌گردد که پرسپولیس ۶ سال و ۸ ماه (2423 روز) در داربی نباخت. طولانی‌ترین زمان بی‌شکستی در داربی متعلق به استقلال است که از سال ۶۸ تا ۷۵ در مجموع ۶ سال و ۱۰ ماه (2507 روز) در این رقابت باختی نداشت. 

پرسپولیس با این نتیجه ۲۲۰۵ روز است که در داربی باختی نداشته است. پرسپولیس اگر ۲۱۸ روز دیگر (حدود ۷ ماه) در داربی نبازد، رکورد خود را در تاریخ داربی بهبود خواهد بخشید و اگر ۳۰۲ روز دیگر (حدود ۱۰ ماه) در داربی نبازد رکورد تاریخ این رقابت را خواهد شکست و به نظر می‌رسد که اگر پرسپولیس داربی رفت فصل آینده را هم بدون باخت پشت سر بگذارد، رکورد طولانی‌ترین زمان بدون باخت را خواهد شکست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز