خبرگزاری کار ایران

چرا کاظمی محبوب نیست؟

دربی استقلال و پرسپولیس، با مردی که همه از آن متنفر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۵۲

قضاوت دیدار 103 برعهده داوری گذاشته شده که تنش زیادی را از سوی هر دو طیف طرفداری متوجه خود می‌بیند.

به گزارش ایلنا، وحید کاظمی داور 40 ساله قائمشهری که در چند دربی گذشته کاندیدای قضاوت بازی بود، سرانجام روز گذشته برای قضاوت بازی دربی 103 انتخاب شد تا برای نخستین بار به عنوان داور وسط این بازی حساس را سوت بزند. از چند روز پیش مشخص بود که این داور شمالی قاضی میدان است، اما تنها یک دلیل می‌توانست شانس 99 درصدی کاظمی برای قضاوت این دیدار را به صفر برساند و آن دلیل برمی‌گشت به نگرفتن لایسنس! تا روز دوشنبه مسئول ای اف سی که باید با تیک سبز لایسنس کاظمی و دو داور دیگر را تأیید می‌کرد این تیک را کنار نام سه داور نزده بود و به همین دلیل حضور کاظمی در هاله‌ای از ابهام بود، اما سرانجام روز دوشنبه وقتی مجوز ای اف سی صادر شد، کاظمی بدون رقیب در فهرست داوران دربی قرار گرفت و روز گذشته نام این داور به عنوان داور وسط اعلام شد تا برای نخستین بار قاضی دربی شود.

البته کاظمی یک بار سابقه حضور در دربی را داشت، اما نه به عنوان داور اصلی. کاظمی سه سال پیش(سال 99) زمانی که رضا کرمانشاهی بازی دربی را سوت زد به عنوان داور ذخیره در کوبل داوری قرار گرفت تا بعد از سه سال بتواند خودش داور این بازی بزرگ شود و از آنجایی که کمیته داوران دوست داشت چهره جدیدی این بازی را سوت بزند، کاظمی را به عنوان داور انتخاب کرد.

کاظمی شبیه ترکی قضاوت می‌کند

هوشنگ نصیر‌زاده مدیرعامل تراکتور را همه در ابتدا به عنوان کارشناس داوری می‌شناختند، نصیرزاده که خودش زمانی داور بود و بعدها هم به عنوان پیشکسوت، کارشناس این حرفه شد، در خصوص داورانی که در زمین زیاد کارت می‌دهند اینطور گفت: «داور بازی طوری به بازیکنان کارت می‌دهد، انگار قرار است آنها را به عروسی دعوت کند.»

نصیرزاده بارها این مثال را برای قضاوت ترکی به کار می‌برد و حالا در زمانی که ترکی بازنشسته شده است انگار وحید کاظمی جا پای او گذشته و در زمین از هیچ خطایی چشم‌پوشی نمی‌کند به همین دلیل است که شیوه کاری او شبیه ترکی است. دربی قبل هم مسئولان کمیته داوران به این نکته اشاره داشتند که شیوه قضاوت کاظمی باعث تنش در زمین می‌شود.

البته چالش بین بیرانوند و کاظمی در یکی از بازی‌های پرسپولیس هم از یاد مخاطبان فوتبال نمی‌رود و قبل از بازی دربی عکس برخورد بیرانوند و کاظمی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید. کمیته داوران اما امیدوار است که این داور قائشمهری بیشتر از شیوه مدیریت استفاده‌ کند تا اینکه با دادن کارت موجب تنش در طول بازی شود.

نخستین قضاوت و نخستین تجربه وی ای آر

قبل از اینکه وحید کاظمی برای بازی دربی انتخاب شود، کمیته داوران تکلیف اتاق وار را روشن کرد. در ابتدا مهسا قربانی داور 34 ساله برای حضور در اتاق وار انتخاب شد، چند روز بعد تاج نام مهناز ذکایی را به عنوان دومین داور زن معرفی کرد، اما بیست و چهار ساعت از این انتخاب نگذشته بود که به دلیل پخش شدن عکس ذکایی روی سکوها در یکی از بازی‌ها به عنوان هوادار پرسپولیس باعث شد تا این داور از اتاق وار حذف شود و یک داور تاجیکستانی جانشین او شود و سرانجام نفر سوم هم موعود بنیادی‌فر داور شهرکردی بود که قضاوت دربی 102 را برعهده داشت، اما بعد از اینکه نام موعود برای حضور در اتاق وار اعلام شد، باشگاه پرسپولیس به این انتخاب اعتراض کرد هرچند که این اعتراض ثمره‌ای نداشت و قرار است سه داوری که ذکر شد در اتاق وار به داوران داخل زمین کمک کنند.

قطعاً دربی 103 حساس خواهد بود و این حساسیت غیر از رقابت سرخابی‌ها به شرایط جدول برمی‌گردد. به این ترتیب کاظمی و کمک‌هایش باید بدانند روز سختی خواهند داشت و فرصت هیچ اشتباهی نیست. با توجه به اینکه وحید کاظمــــــــی نخستیـن قضاوتش در دربی مصادف شده با اولین قضـاوت او با سیستم ویدیویی که در این زمینه بی‌تجربه است، شاید بـــــــــــــــرای این داور گران تمام شود. به هرحال با توجه به تمام نکاتی که ذکر شد، دربی 103 به غیر از داور تاجیک با کوبل تمام ایرانی برگزار می‌شود و برای نخستین بار یک داور زن رقابت مردان را قضاوت خواهد کرد که از این لحاظ این انتخاب منحصر به فردی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز