خبرگزاری کار ایران

اوج گیری اینتر با فاصله 17 امتیازی از بانوی پیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۲۶

اینتر با فاصله زیادی که از رقبای اصلی خود در مسیر قهرمانی گرفته، می‌تواند پس از بازی با میلان قهرمانی خود را جشن بگیرد.

به گزارش ایلنا، اینتر با پیروزی برابر بولونیا با 16 امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ ایتالیا قرار گرفت و این یعنی تنها چند گام تا اسکودتو فاصله دارد. نراتزوری با پیروزی مهم خود برابر تیم سرسخت تیاگو موتا سه امتیاز با ارزش گرفت و دهمین برد پیاپی خود در لیگ را به دست آورد. آخرین بار که آنها امتیاز از دست دادند، در تساوی یک بر یک مقابل جنوا در هشتم دی بود.

پشت سر اینتر، رقیب ابدی‌اش، میلان قرار دارد که با پیروزی یک بر صفر مقابل امپولی از توقف یوونتوس برابر آتالانتا بهره گرفت و یک امتیاز بالاتر از بیانکونری در رده دوم قرار گرفت. بولونیا همچنان رتبه چهارم را در اختیار دارد با سه امتیاز اختلاف نسبت به رم رده پنجمی دانیله دروسی.

به این ترتیب اینتر با پیروزی در تنها پنج تا از 10 بازی باقیمانده‌اش برای بیستمین بار قهرمان ایتالیا می‌شود. تا پایان فصل 30 امتیاز مانده و با توجه به اختلاف 16 امتیازی اینتر یک اتفاق خارق‌العاده لازم است تا اسکودتو از چنگ اینتر بیرون برود. با فرض اینکه اینتر به روند پیروزی‌هایش ادامه دهد، می‌تواند در بازی دوم اردیبهشت مقابل میلان جشن قهرمانی بگیرد.

 

مهره شانس میلان

کریستین پولیشیچ به نحوی مهره شانس میلان شده و تقریباً همیشه گل‌های او به پیروزی تیم ختم می‌شود. بال 25 ساله آمریکایی بعد از انتقال 20 میلیون یورویی از چلسی به میلان در تابستان زندگی خوبی در ایتالیا درست کرده و بازیکن ثابت تیم استفانو پیولی شده است. او در 37 مسابقه این فصل روسونری در رقابت‌های مختلف حدود 2700 دقیقه بازی کرده است.

پولیشیچ در این فصل 10 گل در 10 بازی زده که 9 تای آنها به پیروزی منجر شده. تنها شکست میلان با وجود گلزنی پولیشیچ در بازی 29 بهمن مقابل مونتزا بود که او یک گل زد و یک پاس گل داد اما تیمش 4 بر 2 باخت.

با وجود سختی‌های میلان در این فصل، تیم وضعیت خوبی دارد و از 28 بازی 59 امتیاز گرفته است، در مقایسه، آنها در فصل 2022-2021 که به عنوان قهرمانی رسیدند، در 28 بازی 60 امتیاز گرفته بودند.

 

آمار نا امیدکننده یووه

یوونتوس از هفت مسابقه آخرش تنها یک برد به دست آورده و 11 گل خورده است تا در طول کمتر از دو ماه 17 امتیاز از اینتر صدرنشین عقب بیفتد. تساوی 2 بر 2 یکشنبه شب برابر آتالانتا در آلیانتس آره نا باعث شد تیم ماسیمیلیانو آلگری رتبه دوم خود را به میلان واگذار کند. بیانکونری دو هفته قبل با گل دیرهنگام دانیله روگانی فروزینونه را شکست داد که تنها پیروزی‌اش در هفت بازی اخیر بوده. یوونتوس مقابل امپولی، ورونا و آتالانتا مساوی شد و به اینتر، ناپولی و اودینزه باخت. همچنین برای نخستین بار زیر نظر آلگری در چهار بازی متوالی دو بار دروازه یوونتوس باز شد.

یوونتوس به تدریج سقوط کرده است، کمتر از دو ماه قبل رسانه‌های ایتالیایی این تیم را مدعی جدی قهرمانی می‌دانستند. بانوی پیر تنها دو امتیاز از اینتر عقب بود که یک بازی کمتر انجام داده بود تا اینکه تساوی با امپولی در هفتم بهمن دوران بحرانی یووه را آغاز کرد. این تیم در حال حاضر 17 امتیاز از اینتر عقب است و 10 امتیاز از تیم رده پنجمی رم بیشتر دارد. البته آلگری هیچ‌وقت بیانکونری را شانس قهرمانی نمی‌دانست و از ابتدا هم گفته بود هدف این تیم رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز