خبرگزاری کار ایران

قهرمانی در جام حذفی، تنها راه ماندگاری تن هاخ

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۲۱

منچسر یونایتد در یک چهارم نهایی جام حذفی با لیورپول دیدار خواهد داشت که تن هاخ برای تداوم ماندگاری خود روی نیمکت شیاطین سرخ باید علاوه بر پیروزی در این بازی، قهرمان جام حذفی شود.

به گزارش ایلنا، در ظاهر، منچستریونایتد هفته پرباری را پشت سر گذاشت و توانست فاصله‌اش با تیم چهارم جدول،استون‌ویلا را به هشت امتیاز کاهش دهد و شانس خود را برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان بیشتر کند. برد شگفت‌انگیز 4 بر صفر تاتنهام در ویلا پارک به آرزوی غیرمحتمل شیاطین سرخ برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان جان بخشید و اریک تن هاخ را به ماندن بعد از پایان این فصل امیدوار کرد. یونایتد تا بعد از تعطیلات بازی‌های ملی در لیگ بازی ندارد و مسابقه بعدی‌اش دیدار خانگی یکشنبه شب با رقیب همیشگی، لیورپول در یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس است.

جام حذفی آخرین امید یونایتد برای رسیدن به جام در دومین فصل کار مربی هلندی است که تیمش نسبت به فصل اول او به شدت افت کرده و تردیدهای جدی در مورد آینده او شکل گرفته است. در واقع قهرمانی جام حذفی و رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان تنها شانس تن هاخ برای حفظ پستش روی نیمکت یونایتد است چون سرجیم راتکلیف، مالک جدید باشگاه همین حالا تغییرات در پرسنل بخش فوتبال باشگاه را آغاز کرده و مربی تیم جایگاه کاملاً متزلزلی دارد.

با وجود آنکه فاصله‌شان با رتبه چهارم را کمتر کرده‌اند اما بعد از بازی یکشنبه و تعطیلات دو هفته‌ای، یونایتد بازی‌های سختی در لیگ برتر دارد که ثابت می‌کند آیا رویای لیگ قهرمانان واقعی است یا چیزی بیش از خیال‌پردازی نیست.

بعد از دو بازی سخت در زمین برنتفورد و چلسی باید دوباره با مردان یورگن کلوپ روبه‌رو شوند و بعد در زمین بورنموث بازی دارند که اوایل فصل با سه گل در اولدترافورد پیروز شد. با توجه به فصل پرفراز و نشیب و بی‌ثباتی یونایتد، خیلی بعید است که امتیازات لازم برای رسیدن به رتبه چهارم را از بازی‌های پیش رو بگیرند.

خود تاتنهام الان معضل بزرگی برای یونایتد است، آنها یک بازی کمتر انجام داده‌اند و احتمالاً تیم تن هاخ که با شش امتیاز اختلاف نسبت به اسپرز در رده ششم است، باید 9 تا از 10 بازی باقیمانده‌اش را ببرد تا شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان را داشته باشد بخصوص اگر تفاضل گل افتضاح این تیم را در نظر بگیرید که در حال حاضر صفر است. سختی رقبا و فرم این فصل یونایتد شاهدی است بر این مدعا که بعید است چیزی بیشتر از سهمیه لیگ اروپا به دست آورند.

این یعنی تن هاخ در وضعیت سختی به سر می‌برد و مربی‌های بزرگی هم در دسترس هستند. از جمله توماس توخل و دیگران که نشان داده‌اند می‌توانند در اولدترافورد موفق باشند مثل روبرتو دی زربی برایتون، گراهام پاتر مربی سابق چلسی و برایتون و نام گرت ساوت گیت، مربی انگلیس هم در رابطه با منچستریونایتد مطرح شده است.

راتکلیف و تیمش، عملکرد تن هاخ را به دقت زیر نظر دارند و چیزی جز یک پایان خوب نمی‌تواند او را در این سمت نگه دارد. مقامات یونایتد شاید همین حالا تصمیم خود را گرفته باشند چون راتکلیف در پاسخ به سؤالی درباره مربی 54 ساله هلندی از حمایت آشکار از او خودداری کرد.

سهمیه لیگ قهرمانان دور از دسترس به نظر می‌رسد و حتی بردن جام حذفی هم با فرض عبور از تیم جذاب کلوپ و رقبای بعدی، شاید برای نجات تن هاخ کافی نباشد چون لویی فان خال در سال 2016 فقط 24 ساعت بعد از به دست آوردن این جام مشهور اخراج شد.

تن هاخ از حالا تا پایان فصل فرصت دارد به راتکلیف و تیمش ثابت کند مربی مناسبی برای یونایتد در دوران جدید خواهد بود وگرنه باشگاه تلاش برای انتصاب ششمین مربی دائم در 11 سال بعد از بازنشستگی سر الکس فرگوسن را آغاز می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز