خبرگزاری کار ایران

مقایسه خطوط میانی سرخابی‌ها

جنگ میانه میدان با ستاره‌های پرسپولیس و استقلال

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۷۹

اوسمار و نکونام برای دربی حساب ویژه ای روی عناصر خط میانی خود کردند و هر دوی آن‌ها برای کسب 3 امتیاز دربی نمی‌خواهند جنگ میانه میدان را به رقیب ببازند.

به گزارش ایلنا، نکونام با توجه به سبک خاصی که در استقلال پیش گرفته، از هافبک های دفاعی بیشتری در میانه میدان بهره خواهد گرفت. اما در پرسپولیس خلاف این قاعده اجرا می‌شود و بیشتر هافبک هایی که در ترکیب قرار می‌گیرند، خاصیت هجومی دارند.

در دربی احتمالا روزبه چشمی، مهدی مهدی پور و آرش رضاوند خط میانی آبی پوشان را تشکیل دهند. البته پست اصلی جلال الدین ماشاریپوف، بازیکن ازبک این تیم نیز وینگر چپ است ولی از زمان پیوستنش به استقلال هنوز در این پست به کار گرفته نشده و نکونام از او به عنوان مهاجم در کنار گوستاوو بلانکو بهره می‌گیرد.

روزبه چشمی

او و مرادمند تنها بازیکنانی از ترکیب استقلال هستند که سابقه گلزنی در دربی را دارند. او همچنین در کنار آرمین سهرابیان یکی از بازیکنانی است که در آخرین برد استقلال جلوی پرسپولیس حضور داشته و از این حیث این دو بازیکن، تنها کسانی هستند که تجربه پیروزی در دربی را دارند. هافبک ملی پوش آبی ها در مجموع 11 بار با پیراهن استقلال جلوی پرسپولیس قرار گرفته که 1 برد و 6 مساوی و 4 شکست را تجربه کرده است. چشمی در این فصل 18 بار در ترکیب آبی ها قرار گرفته و یک گل نیز به ثمر رسانده است.

مهدی مهدی پور

مهدی‌پور در این فصل یکی از بازیکنان تاثیر گذار ترکیب استقلال بوده و در 19 بازی که برای آن‌ها به میدان رفته، آمار1 گل و 4 پاس گل را از خود بر جای گذاشته است. او در مجموع در 8  دربی حضور داشته که 2 بار شکست خورده و 6 بازی دیگر با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. 

آرش رضاوند

هافبک 30 ساله آبی ها که چهارمین فصل حضور خود در استقلال را تجربه می‌کند، تا کنون در 10 دربی به میدان رفته که در هیچ‌کدام پیروز نبوده و 3 شکست و 7 مساوی در کارنامه او مقابل پرسپولیس دیده می‌شود. فصل جاری نیز در 18 بازی برای استقلال بازی کرده و موفق به ثبت 1 گل و 1 پاس گل نیز شده است. 

 

بر خلاف استقلال، پرسپولیس از ترافیک شدیدی در خط میانی به خصوص وینگرهای چپ و راست، برخوردار است؛ اوسمار و کادرفنی پرسپولیس برای چینش هافبک های خود در دربی دردسر شیرینی دارند و هافبک های هجومی این تیم به نوعی قوی ترین نقطه قوت پرسپولیس به شمار می‌روند که وجود هر کدام از آن ها می‌تواند به تنهایی سرنوشت دربی را دستخوش تغییر کند.

از میان هافبک های پرسپولیس مسعود ریگی، سینا اسد بیگی و محمد خدابنده لو هافبک دفاعی به شمار می‎‌روند که احتمالا اوسمار فقط از مسعود ریگی در ترکیب خود برای دربی بهره گیرد و در کنار او سروش رفیعی قرار خواهد گرفت که هم در کارهای دفاعی شرکت کند و هم بار هجومی این تیم را در زمان حمله بالا ببرد. 

در پست وینگر چپ و وینگر راست بدون شک اوستون اورونوف و مهدی ترابی قرار خواهند گرفت که در بازی های اخیر پرسپولیس نشان داده اند در بهترین فرم خود قرار دارند.

مسعود ریگی

در این فصل 19 بازی به میدان رفته که نیم فصل اول، در کنار میلاد سرلک زوج میانی این تیم را تشکیل ‌می‌دادند. او که در ترکیب پرسپولیس تا کنون وظایفش را به خوبی انجام داده و درخشان ظاهر شده است، سابقه حضور در دربی با پیراهن دو تیم را در کارنامه دارد. حتی در دربی شماره 94 با دفاع نجات بخش خود اجازه نداد  احمد نورالهی گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کند. او در مجموع 7 بار در دربی حضور داشته که یک بار با پیراهن پرسپولیس با نتیجه مساوی و 6 بار با پیراهن استقلال که ماحصل آن 2 شکست و 4 مساوی بوده است.

سروش رفیعی

رفیعی علیرغم اینکه فصل پر نوسانی را تا کنون پشت سر گذاشته اما قطعا انتخاب اول اوسمار برای زوج ریگی خواهد بود. البته ممکن است او در نیمه دوم با توجه به نتیجه و روند بازی جایش را به اسدبیگی یا خدابنده لو دهد. رفیعی در این فصل 18 بازی در ترکیب سرخپوشان قرار گرفته و 3 پاس گل نیز داده است. او مجموعا 6 بار تجربه حضور در دربی را دارد که سه بار پیروز شده، یک بار شکست خورده و دو بار نیز بازی با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. تنها گل او در دربی نیز به سال 95 برمی‌گردد.

مهدی ترابی

هافبکی که کادر فنی پرسپولیس همیشه روی او حساب ویژه ای باز می‌کند و همیشه در ترکیب سرخپوشان درخشیده است. او در نیم فصل اول تا حدودی از اوج خود فاصله گرفته بود و این افت در میان تمامی بازیکنان پرسپولیس محسوس بود اما پس از نشستن اوسمار روی نیمکت سرخ ها، ترابی نیز در فرم ایده آلی به سر می‌برد و در ترکیب سرخپوشان آزادی عمل بیش‌تری دارد.

در این فصل 17 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته که 2 گل و 2 پاس گل آمار او تا به اینجای کار است. دو بازی اخیر در لیگ و جام حذفی در هر کدام موفق به ثبت 1 گل و 1 پاس گل شده و بهترین بازیکن زمین لقب گرفته است.

 او پس از امید عالیشاه با 12 بار نباختن در دربی، از این حیث دارای آماری جالب توجه است. از این 12 بازی 5 تای آن را پیروز شده و 7 بازی دیگر  با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. او همچنین  با 5 پاس گل در دربی پس از ابراهیم آشتیانی با 6 پاس گل قرار دارد و باید دید آیا در دربی 103 می‌تواند رکورد بیش‌ترین پاس گل را از آنِ خود کند یا خیر. 

اوستون اورونوف 

هافبک ملی پوش ازبک که در پست وینگر چپ برای پرسپولیس به میدان می‌رود، در دو بازی اخیر خود که به صورت فیکس در ترکیب پرسپوولیس بازی کرده موفق به ثبت 17 دریبل موفق شده و نشان دهنده این خواهد بود که قرار است بیش‌تر حملات پرسپولیس در دربی توسط این بازیکن پی ریزی شود. حضور همزمان او با همتای خود در تیم رقیب باعث شده که اهالی فوتبال این دو را با یکدیگر مقایسه کنند. حال باید دید عملکرد او در اولین تجربه حضور خود در دربی چگونه خواهد بود و عناصر دفاعی استقلال چه برنامه ای برای مهار این بازیکن تکنیکی خواهند داشت. 

مقایسه خطوط میانی سرخابی نشان می‌دهد که پرسپولیس از این حیث در برابر رقیب خود دست بالاتر را دارد آن هم در شرایطی که اوسمار، وحید امیری، سعید صادقی و محمد خدا بنده لو را نیز روی نیمکت در اختیار دارد و باید دید نکونام و شاگردانش چگونه از پس کنترل حملات آن‌ها بر می‌آیند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز