خبرگزاری کار ایران

مقایسه سنگربان های سرخابی

حسینی بدون برد؛ بیرانوند پنالتی گیر ترین دروازه بان دربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۷۶۰

سید حسین حسینی و علیرضا بیرانوند، سنگربان های فیکس دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی 103 خواهند بود که مقایسه این دو پیش از دربی حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، دربی 103 در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر، چهارشنبه 23 اسفند از ساعت 20 آغاز خواهد شد و نتیجه این بازی، تاثیر محسوسی بر تعیین سرنوشت قهرمان لیگ خواهد گذاشت. با توجه به اینکه استقلال در این فصل با 10 گل خورده تا به اینجای کار، صاحب بهترین خط دفاع بوده و سید حسین حسینی در ثبت این آمار سهیم بوده است، مقایسه او با دروازه بان ملی پوش سرخ ها که مرد مطمئن دروازه پرسپولیس در سال های اخیر بوده است، جالب توجه خواهد بود.

سید حسین حسینی این فصل در تمام بازی های لیگ برتر استقلال به صورت فیکس به میدان رفته که در این 19 بازی، 11 بار دروازه خود را بسته نگه داشته و 10 گل نیز دریافت کرده است. او هم اکنون در صدر جدول کلین شیت قرار دارد و یکی از مهم ترین عناصر صدرنشینی استقلال تا این هفته، عملکرد دروازه بان این تیم است.

حسینی بر خلاف آمار درخشانی که در این فصل ثبت کرده، در دربی ها آمار قابل قبولی ندارد؛ او از زمان حضورش در استقلال تا کنون 11 بار با پیراهن استقلال در دربی حضور یافته که در هیچ‌کدام از آن‌ها پیروز نشده است. البته او دو بار مقابل پرسپولیس در مسابقات حذفی پیروز بوده که هر دوبار او و استقلال در ضربات پنالتی موفق به کسب پیروزی شده بودند.

او تا کنون 14 گل در دربی دریافت کرده که از بازیکنان کنونی پرسپولیس، امید عالیشاه (2 بار)، مهدی ترابی، عیسی آل کثیر، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی (2 بار)، سابقه گلزنی به او را دارند.

با توجه به درخشش حسینی در این فصل، نکونام قطعا او را برای دربی در ترکیب تیمش قرار می‌دهد و باید دید آیا او می‌تواند علاوه بر کلین شیت، طلسم نبردن خود در دربی را بشکند یا خیر.

علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس در دربی شماره 103 نیز در درون دروازه سرخ ها قرار خواهد گرفت. بیرانوند در این فصل در 18 بازی به میدان رفته است. او در 18 بازی که در قفس توری پرسپولیس قرار گرفته، 8 بار دروازه خود را بسته نگه داشته و 13 گل نیز دریافت کرده است. البته او در ابتدای فصل قبل از مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی، عملکرد بهتری را از خود به جای گذاشته بود.

بیرانوند در آخرین بازی پرسپولیس پیش از دربی مقابل فولاد، روی هر دو گل دریافتی سرخپوشان اشتباه داشت و گل اول فولاد با سهل انگاری و گل به خودی او به ثمر رسید. با اینکه به نظر می‌رسد بیرانوند در آخرین بازی خود قبل از دربی روی فرم خوبی قرار ندارد، اما تجربه او در دربی کارساز خواهد بود.

بیرانوند که با 2 بار مهار پنالتی در دربی، از این حیث رکود دار است، 12 بار سابقه حضور در دربی با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارد که در 6 تای آن‌ها دروازه خود را بسته نگه داشته و در باقی آن‌ها 10 گل دریافت کرده است. او همچنین در 5 بازی پیروز شده، 5 بازی مساوی و 2 مسابقه را نیز به عنوان بازنده زمین را ترک کرده است. از بازیکنان کنونی استقلال، محمد حسین مرادمند و روزبه چشمی موفق به باز کردن دروازه او شدند.

با توجه به حساسیت دربی برگشت در این فصل برای تعیین قهرمان لیگ، باید دید کدام یک از آن ها می‌توانند دروازه خود را بسته نگه دارند و سرنوشت این بازی را به نفع تیم خود تغییر دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز