خبرگزاری کار ایران

واکنش AVC به انتخاب پائز؛ ماموریت اصلی: صعود به المپیک

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۱۲۷

کنفدراسیون والیبال آسیا نسبت به انتخاب موریس ماتو پائز به عنوان سرمربی تیم ملی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، کنفدراسیون والیبال آسیا به انتخاب موریس ماتو پائز واکنش نشان داد. AVC در مطلبی نوشت: «سرمربی برزیلی تلاش خواهد کرد تا در مسابقات VNL به تیم ایران کمک کند تا جواز حضور در المپیک را کسب کند. او در حال حاضر با Epicentr-Podolyany در اوکراین کار می‌کند.»کنفدراسیون والیبال آسیا در ادامه نوشت: «این مربی برزیلی از سوی فدراسیون والیبال ایران به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی و جایگزین بهروز عطایی شد که پس از 2 سال حضور این تیم در مسابقات انتخابی المپیک والیبال در مهرماه گذشته از سمت خود کنار رفت.»این سرمربی 60 ساله پس از فعالیت به عنوان دستیار در تیم‌های برزیل، فرانسه و چک در دهه گذشته، اولین فرصت خود را برای مربیگری یک تیم ملی خواهد داشت.

او یک حرفه مربیگری خوب در فرانسه ایجاد و نزدیک به 30 سال در باشگاه‌های این کشور کار کرد و قبل از پیوستن به Epicentr-Podolyany اوکراین در سال 2023 هشت عنوان ملی را به دست آورد. پائز همچنین چهار فصل را با پاناسونیک در ژاپن گذراند و دو عنوان را به دست آورد.به نوشته کنفدراسیون والیبال آسیا، ماموریت اصلی این مرد برزیلی با ایران، راهیابی به المپیک پاریس خواهد بود و به همین دلیل، پائز قراردادی کوتاه مدت تا پایان بازی‌ها امضا کرد که قابل تمدید است. پائز پس از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پیامی اظهار داشت: ما در تابستان امسال چالش بزرگی در پیش داریم. من معتقدم که با استعدادهای جوان، بازیکنان با اعتماد به نفس و با تجربه، می‌توانیم ترکیب خوبی در تیم خود داشته باشیم. ما در تلاش برای صعود به المپیک جاه طلب، مصمم و متعهد خواهیم بود. ما به حمایت هواداران ایرانی نیاز داریم تا تیم را به قله بین‌المللی والیبال برسانیم.

ایران در مسابقات انتخابی المپیک والیبال سال گذشته جزو تیم‌های صعود کرده به پاریس نبود؛ بنابراین باید برای یکی از پنج رتبه آخر بازی‌ها که از طریق رنکینگ جهانی FIVB مشخص می‌شود، بجنگد.آسیایی‌ها در حال حاضر در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارند و هفت تیم ملی دیگر را در پیش دارند که همچنان برای کسب سهمیه المپیک در رقابت هستند. ایران باید نتایج خوبی را در VNL 2024 کسب کند تا بتواند حداقل چهار مورد از آنها را پشت سر بگذارد تا حق رقابت در پاریس را به دست آورد؛ یکی از پنج جایگاه باقیمانده برای بالاترین رتبه تیم ملی آفریقا در نظر گرفته شده است. هیچ تیمی تاکنون واجد شرایط نشده است.این تیم در هفته افتتاحیه VNL، از 21 تا 26 می در ریودوژانیرو خواهد بود، جایی که آنها با صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین، چهار حریف مستقیم در مبارزه برای کسب مقام المپیک، بازی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز