خبرگزاری کار ایران

امباپه - رئال مادرید؛ چند قدم تا امضای نهایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۴۵۸

تقریباً تمام رسانه‌های معتبر جهان تأیید کرده‌اند که مقصد بعدی امباپه، رئال مادرید است و پس از سال‌ها باشگاه اسپانیایی به هدف نقل و انتقالاتی محبوبش خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، کیلیان امباپه آخرین ماه‌های حضور خود در فرانسه را سپری می‌کند. او به باشگاه پاری سن ژرمن اطلاع داده که در پایان فصل پاریس را ترک می‌کند و قصد تمدید کردن قراردادش را ندارد. تقریباً تمام رسانه‌های معتبر جهان تأیید کرده‌اند که مقصد بعدی امباپه، رئال مادرید است و پس از سال‌ها باشگاه اسپانیایی به هدف نقل و انتقالاتی محبوبش خواهد رسید. در این بین گفته می‌شود که ناصر الخلیفی که در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای ماندن او کرد با اصرار امباپه دیگر قصد ندارد پیشنهاد جدیدی به فوق ستاره فرانسوی ارائه دهد. با وجود تمام اتفاقات اخیر اما امباپه به دعوت امانوئل مکرون به کاخ الیزه دعوت شد تا در کنار امیر قطر شام بخورند. ضیافت شام در الیزه که توسط امانوئل مکرون برای استقبال از تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، ترتیب داده شد، با یک پذیرایی گسترده و با حضور گارد ملی و البته حضور کیلیان امباپه برگزار شد. ستاره پی اس جی در ساعت 19:10 پس از ورود ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن، روی فرش قرمزی که دسترسی به یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های جمهوری فرانسه را می‌داد، وارد کاخ ریاست جمهوری شد. امباپه تنها با لباس نو مشکی، بدون هیچ عضوی از باشگاه پاری سن ژرمن ظاهر شد. دوشنبه در فرانسه گفته شده بود که اعضای مختلف تیم اول پی اس جی قرار است در ضیافت شام در الیزه شرکت کنند، اما کاپیتان تیم فرانسوی تنها کسی بود که برای جلسه رسمی سازماندهی شده توسط نهاد ریاست جمهوری فرانسه به صورت علنی ظاهر شد. ستاره اهل باندی در بدو ورود با بریژیت ماکرون (همسر رئیس جمهور)، امانوئل مکرون و امیر قطر روبه‌رو شد و گفت‌وگوی کوتاهی با آنها داشت. یک ملاقات کاملاً دوستانه که توجهات زیادی را هم جلب کرد.

 

برخورد گرم امیر قطر و مکرون با کیلیان

دوربین‌های RMC Sport توانستند کلماتی را که مکرون به امباپه با لحنی دوستانه تقدیم کرد، به تصویر بکشند. رئیس جمهور به امباپه گفت: «قرار است مشکلات بیشتری برای ما ایجاد کنی.» حضور برترین گلزن تاریخ پاری سن ژرمن یک امر رسمی بود و او در ضیافت شام حاضر نشد تا در مورد مسائل مختلف درباره آینده خود توضیح دهد، موضوعی که به نظر می‌رسد تا حد زیادی روشن شده، بعد از اینکه او دو هفته پیش شخصاً به ناصر الخلیفی اعلام کرد که در پایان فصل جدا خواهد شد اما برخی منابع گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه حضور امباپه در الیزه نمی‌توانست بی‌دلیل باشد و این شاید آخرین حرکت امیر قطر برای ماندنی کردن کیلیان باشد.  امیر به محض دیدن امباپه لبخند زد و برخوردی بسیار گرم و دوستانه با او داشت. درست بر خلاف برخورد سرد و رسمی‌اش با ناصر الخلیفی. امیر به امباپه گفت موفق باشی اما سپس صورت خود را به وی نزدیک کرد و مشخص نشد در ادامه به ستاره پاریسی چه گفته است. اینکه در ادامه مراسم چه صحبت‌هایی بین‌شان رد و بدل شده نیز نامشخص است.

 

نقش مکرون در تمدید قرارداد امباپه

در سال 2022، امانوئل مکرون یک مهره تعیین‌کننده برای کیلیان امباپه بود تا در نهایت برای دو فصل با پاری سن ژرمن تمدید کند. رئیس‌جمهور، کیلیان را از این آگاه کرد که به دلیل محبوبیتش نمی‌تواند و نباید فعلاً پاریس را ترک کند و به این ترتیب امباپه وارد مذاکرات برای تمدید قراردادش شد. روابط دوجانبه فرانسه با قطر روز سه‌شنبه بیشتر تقویت شده است و منابع الیزه تأیید کردند که این کشور عربی بیش از 10 میلیارد یورو در زیرساخت‌های مختلف در فرانسه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در این ضیافت شام که پس از ورود امیر از ساعت 20:00 آغاز شد، وینسنت لابرون، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه نیز حضور داشت که از الخلیفی که مدیریت BeIN Sport را نیز برعهده دارد، کمک خواهد گرفت تا قطری‌ها از لیگ فرانسه حمایت کنند. تلاش شبکه برای حل مشکل حق پخش تلویزیونی لیگ فرانسه برای پنج سال آینده پس از جدایی امباپه از پی اس جی، به یک معضل تبدیل شده و دو طرف هنوز به توافق نرسیده‌اند، بنابراین لابرون به یک سرمایه‌گذار نیاز دارد تا بدون فوق ستاره فرانسوی دچار بحران اقتصادی بزرگی نشود.

 

مکرون خطاب به امیر: فینال قطر، دیدنی‌ترین فینال تاریخ بود

امانوئل مکرون فرصت را برای ستایش از جام جهانی قطر از دست نداد. رئیس جمهور فرانسه به امیر قطر گفت که جام جهانی قطر به بهترین شکل سازماندهی شد و دیدنی‌ترین فینال تاریخ در آن برگزار شد. بازی فوق‌العاده کیلیان امباپه در فینال، خاطره تلخ ضربه مهار شده کولو موانی توسط دیبو مارتینز در ثانیه‌های پایانی، که هنوز ذهن فرانسوی‌ها را آزار می‌دهد از دیگر موضوعاتی بود که مکرون در صحبت با امیر قطر مطرح کرد. مکرون در پایان گفت، قطر یک تورنمنت فوق‌العاده را پشت سر گذاشت، به نظر من تماشایی‌ترین فینال تاریخ بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز