خبرگزاری کار ایران

حفظ آرامش در اردوی آبی ها

استراتژی نکونام برای قهرمانی استقلال

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۳۹۳

در شرایطی که سرمربی آبی ها از عملکرد مدیریت این تیم کاملا ناراضی است اما حفظ آرامش را لزومه قهرمانی می‌داند و در نشست خبری پس از بازی با سپاهان شرکت نکرد.

به گزارش ایلنا، استقلال در هفته هجدهم لیگ برتر برد بزرگی مقابل سپاهان به دست آورد و موفق شد جایگاهش را در صدر جدول محکم کند.

برد استقلال مقابل سپاهان در شرایطی حاصل شد که شاید بسیاری منتظر تساوی این دو تیم بودند، اما چنین نشد و استقلال در نهایت به بردی مهم دست یافت تا برای رسیدن به قهرمانی لیگ بیست و سوم امیدوارتر از هر زمان دیگری باشد.

جواد نکونام، اما در این بازی از حضور در نشست خبری بعد از بازی خودداری کرد. هر چند که سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از بازی نیز حضور نداشت، اما انتظار می‌رفت در نشست بعد از بازی حضور یابد و به مانند بازی با صنعت نفت با اهالی رسانه صحبت کند که چنین نکرد.

دلیل غیبت نکونام از سوی نزدیکان به سرمربی آبی‌ها خودداری از پاسخ‌های احتمالی درباره اختلاف با علی خطیر عنوان شده است. نکونام به نشست خبری بعد از بازی با سپاهان نرفت تا اگر با سؤالی پیرامون اختلافاتش با خطیر مواجه شد، ناچار به پاسخگویی نباشد.

البته طبق قوانین اصحاب رسانه موظف هستند در نشست خبری بعد از بازی فقط سؤالات مربوط به بازی را بپرسند، اما معمولاً رعایت نمی‌شود و فضا به سمتی می‌رود که سؤالات حاشیه نیز پرسیده می‌شود.

نکونام بعد از بازی با صنعت نفت آبادان اظهارات تندی علیه خطیر انجام داد و در نشست خبری بعد از بازی طوفانی از جملات ضد خطیر به پا کرد، اما این بار او ترجیح داد از صحبت علیه مدیریت خودداری کرده و فضا را به نوعی به سمت آرامش سوق دهد.

شاید سرمربی استقلال به این باور رسیده که با وجود همه مشکلاتی که میان خودش و خطیر وجود داشته و از ابتدای فصل با بحران‌های زیادی مواجه بوده، بهتر است که در چنین شرایطی آرامش پیشه کند و اجازه ندهد مسائلی از این دست کانون تیمش را سست کند.

احتمالاً نکونام این رویه را تا زمانی که جایگاه تیمش در صدر جدول محکم شود، ادامه خواهد داد. حال اینکه سرمربی استقلال بعد از ثبات در صدر جدول دوباره علیه خطیر جملاتی را به زبان آورد، روشن نیست، اما نزدیکان به نکونام معتقدند که او دیگر علیه خطیر مصاحبه نخواهد کرد تا فصل به پایان برسد.

به هر حال در این برهه قطعاً اتخاذ استراتژی سکوت می‌تواند بهترین حربه برای رسیدن به جام قهرمانی باشد. سپاهان 2 بازی عقب‌افتاده دارد و با اینکه استقلال از لحاظ امتیازی جایگاه بهتری نسبت به این تیم دارد و حتی اگر زردپوشان دو بازی عقب‌افتاده خود را هم با برتری سپری کنند به امتیاز استقلال نمی‌رسند اما تنها یک تساوی کافی است تا در صورت برتری سپاهان در بازی‌های عقب‌افتاده، امتیازش با استقلال یکسان شود و آنگاه است که دوباره نگرانی و اضطراب اردوی استقلال را فرا خواهد گرفت.

ایجاد فضایی آرام در پیشروی مطلوب استقلال در هفته‌های آتی بسیار کارساز خواهد بود و اگر آبی‌ها در بازی مهم قبل از پایان سال بتوانند پرسپولیس را هم از سد راه بردارند، دستیابی به جام قهرمانی بیش از هر زمان دیگری ممکن خواهد شد. سپاهان منتظر لغزش استقلال در دربی است و روی بازی‌های عقب افتاده نیز حساب کرده و شاید تنها حریف جدی استقلال فقط خودش باشد که با انتخاب یک استراتژی مناسب مانند آنچه نکونام انجام داده و فعلاً قصد مصاحبه علیه خطیر را ندارد، بتوان رویای قهرمانی در لیگ برتر را محقق کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز